Sivu 1/3

mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Lähetetty: 21.10.2005 18:05
Kirjoittaja petri_koli
tossa linkki jossa on melko härski eturipustus toteutus...liekö suomessa mahdollista saada kilpiin tommonen.tietty rupeevat konttorilla vaatimaan kaikenmaailman röntgenkuvat hitsi saumoista. mutta radallahan vois toi olla jopa ihan jees ku näyttää olevan noita säätöjä paremmin ku orggis abarthissa...

http://www.abarth-gmr.be/new/gallery.ph ... 4_05&idp=8

Lähetetty: 22.10.2005 02:33
Kirjoittaja TfP-Motors
hämäräksi jäi tuo pyörännavan kiinnitys, kai tohon vielä "ylempi kolmiotukivarsi" tulee?

E: ja kuvathan näin jo toissapäivänä löytäessäni topicin http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=3429146

Lähetetty: 22.10.2005 09:55
Kirjoittaja petri_koli
joo yleensä ylempänä tukivartena käytetään sitä ihan vakioo 600 omaa tukivartta.

toi sun linkittämä topicci on muuten pikkusen mielenkiintonen!!! siis ihan vaikka ei sanaakaa ymmärrä mutta kuvat puhuu puolestaan!

Lähetetty: 22.10.2005 10:00
Kirjoittaja Wiwwe
Aivan. On aika mehukkaan näkösiä osia.

Lähetetty: 22.10.2005 10:32
Kirjoittaja TfP-Motors
Ohan se vähän laajempi kuin foorumin "Rakennatko Abarth replicaa" topic. Mutta kuitenkin kun Suomalaisia autojakin on kuviin päässyt, niin tarkkoja "autoja" on varmasti väsätty täälläkin. Vielä kun jotain ymmärtäisi kielestäkin tosiaan 8)

Lähetetty: 06.02.2006 21:45
Kirjoittaja Hopeasalama
Tuossahan tuokin suomesta viety Simca 1150 Abarthikin oli valmiina entistettynä loistokkuuteensa. Suomessa kun ei aito kenellekkään kelvannut.
Hinta tosin taisi olla suht korkea, mutta silti aito Abaraatti ja ulkomaille meni. värikin muuttui Vihreästä harmaaksi.

Lähetetty: 06.02.2006 23:36
Kirjoittaja tommi nylund
kyllähän tuo mahdollinen on.

kiinnikkeet saa tehdä itse, mutta tukivarret on oltava tehdastekoiset. eli toisinsanoen esimerkiksi suomessa toimiva yritys voi valmistaa tehdastekoisia alustan osia jos kaupparekisteriin (tms) on merkitty toimialaksi alustan osien suunnittelu ja valmistus.

taikka jotain.

t. 51 kuplassa passattin alatukivarret, 944:n olka-akselit ja golf1/944/omavalmiste-coilover tolpat ja veitsivakaaja.... ja pykälien mukaan laillinen rakennelma. :)

Lähetetty: 08.02.2006 11:02
Kirjoittaja petri_koli
mun mielestä auto on laillinen jos se on konttorilla hyväksytty eli leimattu ja jos otteessa lukee kaikki muutokset...eikös se ole inssin varmistettava että osat kestää? eli kysyä kuvia hitsisaumoista ja lujuuslaskelmia yms...

tosin eihän inssit oo missään vastuussa kuitenkaa jos jotai sattuu...

Lähetetty: 08.02.2006 11:51
Kirjoittaja UnoProjekti
Juu kyllä tosiaan inssit päättää mitä leimaavat, Ake antaa heille vaan ohjeita asiaan, eivät päätä siis. Jos inssillä jää jotain tekemättä/tekee väärin muutoskatsastuksen yhteydessä, voidaan häntä käsittääkseni asettaa jonkinlaiseen vastuuseen asiasta. Kuvat hitsisaumoista ja jopa itsetehdyt lujuuslaskelmat käyvät jos ne on vaan oikein tehty (lakikirjassa ei kyllä näin mainita, vaan pitäs olla jonkin virallisen laitoksen tai muun vastaavan osapuolen tekemät laskelmat tms. mut kaikkea sovelletaan aina :wink: )

Lähetetty: 08.02.2006 14:05
Kirjoittaja tommi nylund
ei, vaan "tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys rakenteen lujuudesta, käytetyistä hitsauslisäaineista jne".

mikä on luotettava selvitys jne on juuri tätä aina sovellettavaa asiaa.

Lähetetty: 16.02.2006 12:02
Kirjoittaja petri_koli
kohta on kolmiotukivarretkin valmiit ja palkki on jo ja sitte aattelin että meen konttorille kysyy että mitä mieltä ovat...

tossa linkki missä on enemmän kuvia, viimesimpiä kuvia en viel oo lisänny: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... a%20pohja/

Kuva

Kuva

Lähetetty: 16.02.2006 12:28
Kirjoittaja tommi nylund
jos mennään oikein rehellisesti ja kaikkien pykälien mukaan niin tukivartesi ovat laittomat ja jos ne hyväksytään katukäyttöön tekee katsastaja virkavirheen.

mutta jätetään jeesustelu vähän vähemmälle...

mistä materiaalista teit tukivartesi?

Lähetetty: 16.02.2006 14:42
Kirjoittaja Stefa
tommi nylund kirjoitti:jos mennään oikein rehellisesti ja kaikkien pykälien mukaan niin tukivartesi ovat laittomat ja jos ne hyväksytään katukäyttöön tekee katsastaja virkavirheen.

mutta jätetään jeesustelu vähän vähemmälle...

mistä materiaalista teit tukivartesi?
Perustelisitko tuon laittomuuden? Jos tekee vaikka lujuuslaskelmat joissa noita vertaa alkuperäisiin ja toteaa vahvemmiksi niin eikö tuo olisi luotettava selvitys?

Tuollaisista yksinkertaisista kappeleista ei noiden laskujen teko ole edes kovin vaikeaa. Toki hitsisaumat tuovat oman lisämausteensa.

Lähetetty: 16.02.2006 15:22
Kirjoittaja Luigi
Hitsisaumathan noissa on se "ongelma." Hyväksytään vain teollisesti valmistetut, ei omavalmisteita. Siksi alkuperäisten tukivarsien hitsaaminenkin on lähes täysin kielletty (joissain Mazdoissa se taidettiin erikseen sallia.)

Tiedä sitten, katsottaisiinko joku oma pöytälaatikkofirma "teolliseksi valmistajaksi..." ;)

Lähetetty: 16.02.2006 21:06
Kirjoittaja LO
Mitenkäs jos nuo röntgen kuvaa? Muistelisin että isukki joskus jonkin harrikan jatketun haarukan hitsaukset röntgen kuvasi leimalle vientiä varten..