Juha kirjoitti:
Yksi pikkulisä kusiaisen laatikon vikoihin..
Ei sinne mahdu kovinkaan iso kytkin
jollei sitten poistele "tavaraa"
En nyt oikein ymmärrä, mikä siellä laatikossa estää isomman kytkimen käyttöä. Itse kokeilin hiljattain kolmea eri kytkinmallia A112-lohkon kanssa 127:n vauhtipyörällä ja vaihteisto oli mallista Fiat 600 -70:
-127:n 160-millinen (vanhempi) kytkin, valmistaja Borg et Beck
-vastaava kuin edellä mutta toinen valmistaja
-127:n 170-mm kytkin, valmistaja Borg et Beck
Yksikään ei osunut vaihteiston koppaan ja jätin 170-millisen kytkimen (joka oli suurin ulkomitoiltaankin) paikoilleen. Ja pitoa riittää...
Saattaisiko jollain tietyllä kytkinvalmistajalla olla suuremmat paineasetelmat, että ne osuvat vaihteistoon? Vai poikkeaako esim. Seatin vaihteiston kytkinkoppa Fiatin vaihteistosta (itse en huomannut ulkoista eroa)?
Abarth muuten käytti ulkohalkaisijaltaan 155 mm:n kytkintä (kitkapinnan leveys vain 20 mm) tehoilla 112 hv, enkä usko että paineasetelma oli paljoakaan 127:n vastaavaa osaa jäykempi.