kuussatasen tehot

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Rytmin kaikki laatikot ovat keskeltä halkaistavia eli kun siitä ottaa 'kytkinkopan' irti niin samalla halkeaa tasauspyörästön pesät ja koko laatikko ja akselit putoaa pois. Mistään bolt-on hommasta 600:n lodjuun ei siis ole kyse.

Mieleen tulee kuitenkin että mahdettiinko tarkoittaa sitä että leikataan kusiaisen laatikosta se kytkinkopan kuuppa pois. Kopan pohjalevy, jonka takana muhii vaihteistoöljyt ja jossa on kytkinakselin laakeri, jätetään laatikkoon. Tämän jälkeen leikataan Ritmon lodjusta kytkinkoppa sen taustalevynsä kanssa irti ja tuo kotelo pultataan sitten 600:n laatikkoon kiinni. Periaatteessa sen jälkeen siinä on noita kytkinkopan pohjalla olevia laatikon seiniä kaksi päällekkäin ja nuo voidaan laittaa toisiinsa pulteilla kiinni. Noiden toisiaan vastaavat pinnat pitää koneistaa ensin tasaisiksi...

Vaikea selittää sanallisesti.. ja muutenkin pelkkää spekulaatiota.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

itsekin muistelin ettei ritmossa ole irtoavaa koppaa
Mutta kun nuo etuveto lodjut ei ole tuttuja
katsoin parhaaksi olla hiljaa

Onkohan jossakin Fiatissa irtoava koppa?

Ei silti saahan tuo niinkin sovitettua kuin vvieri kertoi

Olisi kyllä hyvä jos saisi jotenkin kopan vaihdettua
Ei tarvitsisi pelata sovite laippojen kanssa
kun katsastus sedätkään niistä ei tykkää
Isompi/kestävempi kytkin mahtuisi
Saisi voimakkaamman startin
Qtka
Viestit: 14
Liittynyt: 30.05.2003 17:59

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Tuo oli jokkis varikolla kuultu juttu, en siihen perehtyny sen enempi mutta siinä ne sitä laatikon päätä kanniskeli ja sano että tuosta se tehdään. Eikös kuitenki kusiaisen lootasta lähe kytkin koppa irti? Pitää käydä kattelemassa tuota Ritmon lootaa ja ajatella vähän itekki miten se meni. Saatto olla että se kytkinkoppa oli jostain muusta kamppeesta mutta Rimon kone sillä sovitettiin. Homma kuulosti helpolta mutta tuskin se ihan Bolt on homma on. Ja sitte vielä että mulla oli jokkis 133 fiude ja siinä oli kusiaisen loota kytkin oli omassa kopassaan eikä mitään luisto ongelmia....vetarit oli kyllä s mutkalla mutta eivät katkenneet. :lol:
mu-hahha-haa
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

joo ei taida olla bolt-on homma
se vain kuulosti siltä

Onkos kenelläkään aukinaista laatikko ritmoon... tai muuhun vastaavaan
että näkee minkämoinen se on ..

Kun minun luonto ei anna periksi..
on tuossa pari ehjää 5-vaiht. 1300 ja 1500 ritmon laatikkoa
enkä niitä viitsi avata

itse yritän muistaa mitata tuota kusiaisen koppaa
niitä on vino pino irrallaan
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Täältä Löytyy kusiaisen kytkin kopan kuvia...
en kylläkään muistanut mittailla sitä :oops:

(sivun toimivuus on sitten jotain.. nuo on noita ilmais sivuja.. ja noilta sivuilta on paljon kuvia linkitetty)
Mikko
Viestit: 6
Liittynyt: 01.03.2004 16:07

Re: Kaasari 600-850

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Wesulius kirjoitti:Tuli tossa mieleen ,että eikös tollanen moottoripyörän luisti kaasari olisi hyvä virikaasari.
Sellanen 1kpl 40mm luisti kaasari virtaa suunnilleen yhtä hyvin kuin 40mm tupla kaasari 30mm kurkuilla. Luistikaasari on sivuimumallia ja suodattimen sais helposti suoraan kaasariin kiinni.
Imusarjan tekeminenkin olisi paljon helpompaa (kun se kansi kerran on yksireikäinen).
Laippa, mutka ja kumiletkulla kaasari kiinni.
Kaasuttimen säätäminen on helpompaa/halvempaa.
Ja muuttuvan kurkun ansiosta voi käyttää kooltaan isoa kaasaria.
Joku tollanen dellorto PHF tai PHM (on varustettu kiihdytyspumpulla).
:wink:
Onkohan kukaan käytännössä tuollaista kokeillut. Olisi kiva kuulla kokemuksia asiasta. Tuollainen moottoripyörän kaasari taitaa vaan olla suhteellisen arvokas laitos. Sinällään kuulosti melkeinpä paremmalta kuin hyvältä ratkaisulta.
Avatar
Wiwwe
Viestit: 262
Liittynyt: 17.08.2004 20:05
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Wiwwe »

no kallis ja kallis mutta ylleensä niit on vaan neljän kipaleen mällissä jos ostaa käytettynä, kappaleittain näyttäis olevan tuolla moposportissa http://www.moposport.fi/sivut/mp05/mplu42.pdf "ihanan kallista"
torinoparts

Kusiaisen virikaasarit

Viesti Kirjoittaja torinoparts »

Vanhoissa 60-70-luvun taitteen 1.6-1.8 Bemareissa oli kuuleman mukaan
yksi yksikurkkuinen 40mm:n pystykaasari, joka kuulemma on hyvä ja toimiva esim. 600:n ja 850:n virittämiseen. Eikä välttämättä ole kalliskaan
käytettynä. (Saattoi olla Solex, jos en väärin muista)
Vastaa Viestiin