131 vanteet

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
Kostaja
Viestit: 2
Liittynyt: 21.05.2005 20:37
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Kostaja »

markku kirjoitti:Minua taasen kiinnostaa minkä arvoiset ovat minun nurkissa pyörivät orkkis fiat leveet peltivanteet , tosin 13" mutta levittävät ulos paljon :?:

Myy minulle nuo vanteet jos meinaat niistä luopua. :wink: Olen etsinyt jo pitkään vastaavia vaan ei tahdo mistään löytyä.
Avatar
iso D
Viestit: 251
Liittynyt: 04.05.2004 18:02
Paikkakunta: MÄNTSÄLÄ

Viesti Kirjoittaja iso D »

Kostaja kirjoitti:

Myy minulle nuo vanteet jos meinaat niistä luopua. :wink: Olen etsinyt jo pitkään vastaavia vaan ei tahdo mistään löytyä.
Vanha ilmoitus,mutta kysäseppä tuolta että vieläkö on vanteet:

http://forum.parru.org/index.php/topic,516.0.html

Tai sitten tältä kaverilta: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=988946

Ainakin mulle kirjoitti,että vanteet olisi erikseenkin myynnissä.

Vanteethan ovat siis tuollaiset,jos jollakulla epäselvää:

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img10346.jpg
695ss
Viestit: 129
Liittynyt: 11.06.2004 17:52
Paikkakunta: turku

vanne

Viesti Kirjoittaja 695ss »

italiasta saa orgis 131 abarth vanteet h n 8500e repikää siitä
cyte3
Viestit: 119
Liittynyt: 16.02.2006 17:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja cyte3 »

Tälläisia kaveri kauppas,mutta ei tienny alkuperää?5.5 leveet mutta ku et oli 42 Mistähän autosta mahtaa olla?Ja paljonko kannattais maksaa?
Noista alfan vanteista?Tutulla olis puol navetallista?Käyttämättömiä,ehkä käytettyjä?Voisin katella,jos tietäis minkä moisia?Voishan sieltä löytyä aarteitakin?Ja kaiken lisäks on tosi halvat hinnat!http://kuvablogi.com/nayta/176287/
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Nää on II-korisesta turbo-Unosta...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
cyte3
Viestit: 119
Liittynyt: 16.02.2006 17:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja cyte3 »

Just joo?Oli aika paljon 'hapettumaa'ja tuon 42et kanssa ei sovi mihinkään mun projekteista.Pyyti 25- kappaleelta.jos jollain olis kiinnostusta,voin antaa yhteys tiedot?
Avatar
moonwolf
Viestit: 640
Liittynyt: 18.03.2007 15:04
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja moonwolf »

vanteista puheen ollen, kertokaas mitkä offsetit, ET:t ja muut mitat on sopivat 131:een jossa on ne leveemmät kaaret ? meinaan, on hippasen tiukkaa löytää 98 jaolla vanteita jotka levittää tarpeeksi. kaikki näyttää ihan "sirkkelinteriltä" auton alla :twisted:
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Miksei teetä jakoa muuttavia spacereita? Helpottaa kummasti kun jaon saa valita mieluisen vanteen mukaiseksi + et:n saa kohilleen! :wink:
rekku100s
Viestit: 134
Liittynyt: 02.11.2006 20:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rekku100s »

Onks kukaan levittäny taka-akselii?Vinkkejä vailla.Vanteet aika toivoton tapaus, että näyttäs ees joltain.Spacerit rasittaa laakereita aikalailla.
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mikahai »

minulla ois suunnitelmissa leventää tuohon omaan 131 abarth replikaan taka akseli. jokkikseen tehneet et jousikupin kohdalta akseli poikki toisesta perästä levennyksen verran pitemmin poikki holkki väliin ja hitsaamalla kiinni. veto akselit samalla periaatteella. vetarit joutuu ensin sorvaan tasaiseksi(alunperin kartiot)kutiste sovitteella holkki väliin ja hitsaamalla kiinni. vai oisko jollain parempi konsti ?
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

noi vetoakseleiden hitsaus hommat saa karvat nousemaan pystyyn ainakin mulla. kaippa tuommoinen hitsaus jatke kestänee jos voimaa ei älyttömiä ole. hieman aihetta sivuten mutta vetoakselin kestävyyshän perustuu lähinnä tasapaksuun periksi antamiseen ja näin kun se valmistetaan eli sorvataan "tasapaksuksi" ja vielä oikeasta tavarasta, oikeat lämpökäsittely menetelmät saadaan jo suhkot kestäviä akseleita valmistettua. tuossa jatkehitsi hommassa vetoakseli etsii helpommin sen heikoimman kohdan mikä ei välttämättä ole hitsisaumojen ympärillä vaan muualla ja näin akseli voipi olla hieman heikompi mitä alkuperäisenä.
tämä reaktio on helppo havainnollistaa jo ihan sillä miten lyhyemmät akselit on vaikeampia saada kestämään vertaa pisempään akseliin.

johan oli taas stoorii :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
rekku100s
Viestit: 134
Liittynyt: 02.11.2006 20:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rekku100s »

Just noi vetoakselien jatkamiset mietityttää.Muutenhan toi ois simppeli homma.Tehojahan ei tosiaankaan kyllä hirveesty ole eikä tarvi kyllä täs iässä ollakkaan. :lol:
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mikahai »

yks kaveri ajoi jokkista fiat 133lla jossa kuplan laatikko siihen oli vetarit lyhennetty samalla periaatteella ja kesti asfaltti lähdötki hyvin. eiköhän nuo kestä minunki lähes vakio kakslitrasessa :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jatkaisin vetoakselit vain ja ainoastaan sillä holkkimenetelmällä joka täälläkin on selostettu. Ja hitsaukset pelkästään niistä rei'istä, ei akselin juuresta holkkiin!

EDIT: Tuolla sivulla metodi on selostettu: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=15078
Viimeksi muokannut vvieri, 03.08.2008 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
rekku100s
Viestit: 134
Liittynyt: 02.11.2006 20:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rekku100s »

Eihän nuo vetoakselit mitään kartioita oo,vaan tasapaksut.Mut sorvaamaahan kyllä joutuu.Ohenee kyllä pirusti ,jos meinaa stefatkin laittaa.Asconan perässä näköjään samat spoorit ja pitemmät vetarit,mut perkeleen paksut kartiolliset.Ei oo sittenkään niin helppoo.
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
Vastaa Viestiin