markku kirjoitti:Minua taasen kiinnostaa minkä arvoiset ovat minun nurkissa pyörivät orkkis fiat leveet peltivanteet , tosin 13" mutta levittävät ulos paljon
Myy minulle nuo vanteet jos meinaat niistä luopua. Olen etsinyt jo pitkään vastaavia vaan ei tahdo mistään löytyä.
Tälläisia kaveri kauppas,mutta ei tienny alkuperää?5.5 leveet mutta ku et oli 42 Mistähän autosta mahtaa olla?Ja paljonko kannattais maksaa?
Noista alfan vanteista?Tutulla olis puol navetallista?Käyttämättömiä,ehkä käytettyjä?Voisin katella,jos tietäis minkä moisia?Voishan sieltä löytyä aarteitakin?Ja kaiken lisäks on tosi halvat hinnat!http://kuvablogi.com/nayta/176287/
Just joo?Oli aika paljon 'hapettumaa'ja tuon 42et kanssa ei sovi mihinkään mun projekteista.Pyyti 25- kappaleelta.jos jollain olis kiinnostusta,voin antaa yhteys tiedot?
vanteista puheen ollen, kertokaas mitkä offsetit, ET:t ja muut mitat on sopivat 131:een jossa on ne leveemmät kaaret ? meinaan, on hippasen tiukkaa löytää 98 jaolla vanteita jotka levittää tarpeeksi. kaikki näyttää ihan "sirkkelinteriltä" auton alla
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
minulla ois suunnitelmissa leventää tuohon omaan 131 abarth replikaan taka akseli. jokkikseen tehneet et jousikupin kohdalta akseli poikki toisesta perästä levennyksen verran pitemmin poikki holkki väliin ja hitsaamalla kiinni. veto akselit samalla periaatteella. vetarit joutuu ensin sorvaan tasaiseksi(alunperin kartiot)kutiste sovitteella holkki väliin ja hitsaamalla kiinni. vai oisko jollain parempi konsti ?
noi vetoakseleiden hitsaus hommat saa karvat nousemaan pystyyn ainakin mulla. kaippa tuommoinen hitsaus jatke kestänee jos voimaa ei älyttömiä ole. hieman aihetta sivuten mutta vetoakselin kestävyyshän perustuu lähinnä tasapaksuun periksi antamiseen ja näin kun se valmistetaan eli sorvataan "tasapaksuksi" ja vielä oikeasta tavarasta, oikeat lämpökäsittely menetelmät saadaan jo suhkot kestäviä akseleita valmistettua. tuossa jatkehitsi hommassa vetoakseli etsii helpommin sen heikoimman kohdan mikä ei välttämättä ole hitsisaumojen ympärillä vaan muualla ja näin akseli voipi olla hieman heikompi mitä alkuperäisenä.
tämä reaktio on helppo havainnollistaa jo ihan sillä miten lyhyemmät akselit on vaikeampia saada kestämään vertaa pisempään akseliin.
Just noi vetoakselien jatkamiset mietityttää.Muutenhan toi ois simppeli homma.Tehojahan ei tosiaankaan kyllä hirveesty ole eikä tarvi kyllä täs iässä ollakkaan.
yks kaveri ajoi jokkista fiat 133lla jossa kuplan laatikko siihen oli vetarit lyhennetty samalla periaatteella ja kesti asfaltti lähdötki hyvin. eiköhän nuo kestä minunki lähes vakio kakslitrasessa
Jatkaisin vetoakselit vain ja ainoastaan sillä holkkimenetelmällä joka täälläkin on selostettu. Ja hitsaukset pelkästään niistä rei'istä, ei akselin juuresta holkkiin!
Eihän nuo vetoakselit mitään kartioita oo,vaan tasapaksut.Mut sorvaamaahan kyllä joutuu.Ohenee kyllä pirusti ,jos meinaa stefatkin laittaa.Asconan perässä näköjään samat spoorit ja pitemmät vetarit,mut perkeleen paksut kartiolliset.Ei oo sittenkään niin helppoo.