Abarth vai ei??

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
SLX
Viestit: 259
Liittynyt: 16.06.2004 15:25

Abarth vai ei??

Viesti Kirjoittaja SLX »

Eli miten tällaiset mallit kuten stilo 2.4 abarth tai bravo 2.0 abarth?? Ovatko todellisuudessa aitoja abartheja vai ovatko viimeiset oikeat abarthit ritmoja?

Mistä erottaa oikean abarthin tehdystä? Olen joskus nähnyt uno turbon jossa luki vain uno abarth. Onko tämäkin vain joku omistajan kikka vai mikä?
Fiude se olla pitää!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tuo Stilo lienee ihan aito Abarth mutta Bravon kohdalla ei mitään Abarthia ole ollut. Sitten noita on eri maahantuojien lanseeramia Abartheja kuten vaikka Suomessa Novon aikanaan tekemä Uno Abarth mallista 55S(?) - alle tie-Unon alut, takaluukkuun Fiat-Abarth merkki sekä koneeseen pientä piristettä (putki, oisko ollut nokka ja kaasari/imusatsi). Turbo-Unosta mitään virallista Abarthia ei ole ollut. Edellinen Abarth on tosiaan ollut Ritmosta (125/130TC, 105TC ei ollut Abarth). Aidon Abarthin tunnistaa siitä että sen rekisteriotteessa lukee moinen :roll: ...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

Liekköhän tuo Abarthin merkki rytmistä sen kummemmin kuin stilostakaan "aitoo" tekee :roll: Miten se aitous sit lopulta määritelläänkään.......
Oliskohan kuitenkin 124 Abarth Spider ihan viimenen varsinainen Abarthin tekele tai 131 Abarth.....Joka kuitenkin poikkes varsinaisen mirkun tekniikasta melko täydellisesti :roll:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No samaa ideologiaa käyttämällä siis joku "alkupään" 850/1000TC ei ole Abarth kun tekniikka on niin pitkälle vakio-pissiäistä... Tuon Stilon Abarth-astetta en sen tarkemmin tunne Rytmissä tuo ei ihan pelkkään merkkiin rajoittunut. Ja loppujen lopuksi joku 124 Abarth Spiderin 8v mallikaan ei itse moottoriltaan kauheita poikennut vakiomallista mutta alusta sen sijaan kyllä. Mutta itsekkin edustan sitä sukupolvea joka tuota Rytmiä ei niin kauheen eksoottisena ole pitänyt toisin kuin taas juuri noita mainitsemiasi 124/131 versioita.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

...
Viimeksi muokannut karkin, 16.02.2005 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Tuosta jousituksesta sen verran, että aikanaan omassa vuoden 1982 Ritmo 105TC:ssä oli mm. Konin Sport vaimentajat joita ei varmasti ollut missään Dieselissä (siis vakiona). Pakoputki oli Abarthin valmistama ja siinä erikoisuutena keskiputki, joka oli alumiinia. No ratissahan luki Abarth, mutta senhän tietää kaikki. Vanteet oli 14 alut, myös varapyörä. Oli aikanaan ihan menevä laite vaikkei mikään Abarth ollutkaan. :lol:
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

nuo alut eivät varmaankaan olleet "vakiovarusteet"
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Tarkkaanottaen totta. Tehdas lisävarusteet. :lol: Missähän XET-777 majailee vai onkohan ruoste jo vienyt? :roll:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mielenkiintoinen kanta aikoinaan ollut Veholla, ei voi kun ihmetellä mutta tuolla paperillahan on hyvä mennä muutoskatsatamaan... Siinä jousituksessa on eroa aika tavallakin (edessä olka-akselit (joissa lukee se Abarth :lol: ), isot laakerit ja vetonivelet, iskarit/jouset, vakaaja, takana yksilehtinen jousi...) kuten myös koko voimansiirtolinjakin (ne vetonivelet/akselit ja laatikko) on tavallisesta poikkeava. Koneessahan ei nyt suurta eroa noihin taximallin patoihin ole, ellei sellaiseksi sitten laske sitä peltisarjaa jossa komeilee valmistaja Abarth, 130:ssä ne tuplat ja 125:ssa oma imusarjansa sekä se alusumppu - taas trapantin logolla) Otappa Karkin trapantti-rytmi ja tiisselisi vierekkäin ja ala vertailemaan - saatat hämmästyä :wink: ... Ja jos tuota silmänruokaa ajattelee niin mm. 125TCon ihan omalla speciaalilla sisustalla mittaristoa myöten ja sitten nuo korin muovihärpäkkeet.

Coupé, ei 105:ssa vakiona mitään Koneja ole ollut vaan kyllä nekin sinne on vaihdettu.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

...
Viimeksi muokannut karkin, 16.02.2005 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

karkin kirjoitti:Tuolla paperilla ja tuolta: http://photobucket.com/albums/v332/karkin/?start=all löytyvillä datapapereilla diisseliin meni 1.8 tc.
Mutta mitäs tuo todista siitä mitä eroja niissä ihan oikeesti on?
karkin kirjoitti:Joo olen kyllä vertaillut livenä molempia :wink:
No ulospäin joo ne näyttävät molemmat - Ritmolta... :lol:
karkin kirjoitti:14":n rengaskoko nyt ei todista mitään,kun se oli vaihtoehtoisena kaikkiin :lol: Jousiakin oli kaikkiin tarjolla 2 eri jäykkyyttä.
Tuossa nakussanikin oli uutena kaasupumput ja 14" pyörät :wink:
Juu, ei todistakkaan (ompa sulla hyvät referenssit :lol: ) mutta siinä tiisselissä ei siltikään ole niitä 243mm jäähdytettyjä levyjä, isompia etujarrusylintereitä eikä pääsylkkykään tai tehostin taida olla niitä isomman kaliberin tuotteita kuten ei 105:kaan. Samoin ne isot vetonivelätkin puuttuvat siitä tiisselistä joten eipä ihme ettei se voimansiirtokaan sulla läjässä pysynyt :wink: . Oletko muuten verrannut tavallisen ja Aparaatin etualatukivarsia?

Pistäppäs 125TC:n iskarit normaali-Ritmoon niin voit yllättyä kun ei camberit olekkaan enää kunnossa - arvaneet varmaan miksi...
karkin kirjoitti:Ps. Se "tavallisesta poikkeava" laatikko olis edelleen joutilaana :wink:
Hinta vaan just pompsahti,kun se on niin spesiaali :lol:
Joo, se on tosi speciaali kun ei mullakaan moista edes ole - mulla sentään on ZF:n tasauspyörästökin :roll: ...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

-HH- kirjoitti: Mutta mitäs tuo todista siitä mitä eroja niissä ihan oikeesti on?.
Eihän se todistakkaan........paprussahan onkin ettei "periaatteellisia" eroja ole :lol: Ja se riitti katsastukseen.
Jarrujakaan ei vaadittu muutettavaksi,koska kiisselissä oli isompi tehostaja kuin 105:ssa(pienempi taas kuin 130:ssä :lol:)

Datapapereissa ei yleensäkkään ole erikseen mainittu "ABARTH LEIMATTUJA" palikoita :lol:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Löytyiskös vielä joku Guru joka väittää ettei 105TC:ssä ollut Abarthin valmistama putki vakiona? :shock: No ei vaisinkaan. Sama se. Iskareista sen verran, että en olisi tiennyt mitkä siellä alla on mutta kun auto oli kolme vuotta vanha (siis vuonna 85) piti vaihtaa takaiskarit kun toinen puoli hajosi.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei moista ketään väitäkkään ettei putki moinen olisi ollut - tosin sen voisin väittää että se keskiosa oli alumiinisella lämpösuojalla vaan päällystetty, ei kokoalumiininen 8) . Noi ovat kuitenkin olleet silloin sen verran erikoisautoja että ajo-ominaisuuksien parantamiseksi ollaan helpolla iskareita jo uutena vaihdettu paremmiksi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Kyllä se alumiinia oli. Eikä ollut ymmärrettävästi pitkäikäinen. Putken kylkeen tuli repeämä. Kun vieraalla paikkakunnalla olin suunnistin lähimmälle Hankkijalle. Pyysin että hitsaisivat putken repeämän kun oli niin siististi mennet (auton alle kurkkien). Auto nosturille ja asentaja töihin. Ei mennyt kauan kun pyysi katsomaan, ettei onnistu kun on alumiinia! Saatiinhan se "väliaikaisesti" pakoputkimassalla, pellillä ja lemmareilla. Että sellainen tarina. :lol:
Vastaa Viestiin