Replikoiden muutosprosentit

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
NesteHukka

Replikoiden muutosprosentit

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Haluaisin kuulla Abarth replikoiden muutosprosenttihässäköistä.
Varsinkin 131 Abarthien tapauksessa.

Paljonko on mennyt prosentteja, ja mistä kaikista osista?
Kertokaa samalla, onko levikkeet tehty alkuperäisiin lokasuojiin, vai onko laitettu kokonaan lasikuituosat.
Mitä kaikkea olette vaihtaneet, ja mistä prosentit ovat menneet?

En ollut noihin prosenttisäännöksiin niin hirveästi perehtynyt, ja kyllä hiki nousi päähän, kun katselin listaa. Valot, kojelauta, sisustus,... helkutti, niitä prosenttejahan menee ihan kaikesta mahdollisesta! :shock:

Samalla haluaisin kuulla, että miten katsastusmiehet suhtautuvat noihin lasikuituisiin lokareihin ja luukkuihin?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Yhden muutosprosenttirumban läpikäyneenä, kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota sen katsastusmiehen valintaan. Kun ei vaihdeta lakitekstissä mainittuja kokonaisuuksia, eri osien prosentuaalinen osuus määritetään arvioimalla. Arvioinnin voi tehdä monella tapaa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Aparaatti replica lojuu tossa pihalla odottamassa uutta peltiä. Siinä on lokasuojat kokonaan kuitua takakupeita myöten. Luukut ja etu- ja takahelmat myös tietysti kuitua. Ovet on peltiä.

Koria on vahvisteltu takapäästä ja sisällä on tukevat kaaret. Kaaret on rakennettu niin että takapenkkiä VOI käyttää.

Muutosprosentteja on 36 jotka tulleet jo ennen abarthiksi rakentelua. Otteessa lukee "korikehikko vaihdettu" varmaankin ruosteen vuoksi veikkaan. Sisustukset ja muut on sitten alkup. racing tavaraa.

Mieli tekis laittaa siitä ajopeli kesälle 2004, mutta aika näyttää... :?

Ja olis kiva nähdä muita vastaavanlaisia joskus livenä...
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Ei näyttäs Fiiussa olevan muutos%merkintää otteessa. Taitaa toi mun katiska olla muutettu ennenkuin %laskuja on keksitty?
No katsastusmieshän voi halutessaan tarkastaa prossat vaikkei merkintöjä olisikaan, ja sit on kivaa.
En tosin tiedä ketään jolta olis erikseen niitä tarkastettu.
Ennenhän ei korinvaihtohommissakaan tehty kanta-autotarkastusta, eli rekisteriotteessa ei %merkintöjä.

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Olisi tosiaan mukava tietää, että miten tuollaisen täysillä lasikuituosilla rakennettu Abarth replica on nykypäivänä mahdollista katsastaa?

Omassa tulevassa projektissa ainakin moottorin vaihdosta ei voi prosentteja välttää.
Paljonkohan niistä lokareista (x4) ja luukuista mahtaa mennä? Takalokareita ei muistaakseni ole prosenttilistassa, eli mistä ne takalokarit (tai takakyljet) lasketaan pois, ja suurinpiirtein paljonko?

Mitäs tuo kanta-ajoneuvo tarkistus käytännössä tarkoittaa? Käsittääkseni sen jälkeen melkein minkä vaan osan vaihtaminen on lähestulkoon mahdotonta. Joutuuko sen tekemään tosiaan jo 35% ylityksestä?
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Voipi olla vaikeaa todistella korin lujuutta kylkien vaihdon jälkeen mut en tiiä onko edes tarpeen. On niitä hyväksytty putkikeulojakin ihan viimeaikoina. Prosentteja lähtee varmaan korikehosta??

Kyllä niitä osia voi vaihtaa kanta-autotarkastuksenkin jälkeen. Sinetit joita siellä laitetaan voi nykiä pois kun auto on myöhemmin katsastettu. Kukas sitten tietää jos jotain on vaihdettu??
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

Kyllä niitä osia voi vaihtaa kanta-autotarkastuksenkin jälkeen. Sinetit joita siellä laitetaan voi nykiä pois kun auto on myöhemmin katsastettu. Kukas sitten tietää jos jotain on vaihdettu??[/quote]

Ei kyllä kannattas ees ääneen puhua tollasia,paitsi jos haluaa ottaa riskin että joutuu maksamaan uudelleen autoveron!
Osat kirjataan myös ylös ja jälkeenpäinkin voidaan halutessa todentaa onko osia vaihdettu
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Siis nyt menee jo monimutkaiseksi! Siis jos vaihdetaan osia alle 35%, niin ne prosentit menee vaan kerran, ja samat osat saa sen jälkeen vaihtaa niin monta kertaa kun tykkää, mutta jos vaihdetaan enemmän kuin 35% (ja vähemmän kuin 50%) ja menee kanta-auto tarkastukseen, niin osat saa vaihtaa vain sen kerran?
Eikö autoa saa kanta-auto tarkistuksen jälkeen enää ollenkaan korjata?!?
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Siis jos osa on vaihdettu niin sen saa vaihtaa uudelleen eikä mene prosentteja siittä osasta uudelleen vaikka olisi ollut jo kanta-autokatsissa. Ihan samalla tavalla prosentteja menee oli kanta-autokatsastetusta kuin alle 35% vaihdetustakin. Ja niitä plommeja ei välttämättä kannata irroittaa...

Aikoinaan oli tapaus jossa tyyppi oli tullut vaihtamaan korinvaihtoautoon konetta, prosentteja oli olevinaan jäljellä. Jotenkin katsastusmiehellä oli vissiin paha päivä tai vastaavaa ja oli pyytänyt selvittämään orgis laatikon valmistenumeron ja kuinka olikaan käynyt - laatikko oli vaihtunut auton elinkaaren aikana, ymmärtääkseni samanlaiseen kuin orgiskin, mutta yli mentiin 50 prossasta niin varmaan arvanette miten kävi... Joten kannattaa olla tarkkana niiden prossien kanssa, ei riitä että kerran katsastusmiestä jymäyttää sillä hommatsa voi jäädä myöhemminkin kiinni. Näyttövelvollisuushan noista orgisosista on aina auton omistajalla/rakentajalla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin