Reblika

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
aba1
Viestit: 12
Liittynyt: 06.03.2003 07:56
Paikkakunta: kempele

Reblika

Viesti Kirjoittaja aba1 »

Rakentelen reblikaa, mikä on jo loppusuoralla, mittareina käytin Renault 8 S kierrosluku ja nopeusmittaria, ovat Jaegerin tekemiä kuten orggis Abarth mittarit. Kierrosmittari on tosin pienempi kuin alkuperäinen . Apumittarina on Triumph Heraldin lämpö ja Bensamittari , lämpömittari toimii hyvin vaikka anturi on Veglian ja mittari Smitsin. Tyylillisesti nämä sopivat hyvin Reblikaan. Mikäli haluaa reijitetyt levyt , nämä löytyy Uuno Turbon takalevyt, näitä saa tilaamalla esim. Autoracingista noin 120 euroa pari, kahta mallia löytyy. Rakentelun alkuvaiheessa soittelin vinkkejä muutamille Abarth rakentajille , mutta en tajunnut hommata tarpeeksi kuvia autoista mistä olisi nähnyt esim. tarkat kuvat etulevikkeistä. Alkuvaiheessa on hyvä Berni- Motorin luettelo, vaikka osia ei sieltä tilaisikaan, luettelosta löytyy hyviä kuvia Abartheista. Itse kävin Bernillä kesällä 2001, paikalle kannattaa sopia vierailusta ennakkoon, itse en tätä tehnyt ja olin aidan takana aamupäivästä ja kauppa oli auki vasta illalla. Ostin jotain merkkejä ym. pientä . Mutta katsomista Abarth ukolle on ja tavaraa löytyy. Laitan kuvia autosta kunhan kerkeän.
pekka
Avatar
FiatAbarth
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2002 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FiatAbarth »

lyhyesti
Laitetaan nyt viestiä näissä merkeissä eli kiitos Pekalle kuvista, jotka ovat nyt nähtävissä täällä: http://www.fiat-abarth.net/replica1.html
aba1
Viestit: 12
Liittynyt: 06.03.2003 07:56
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja aba1 »

Laitan teknisiä tietoja 600 reblikastani, kori -66 , oli aika hyvä ei paljon hitsattavaa. Kone A112 (Suonsivun entinen, oli myös hyvä) alusta aika vakio , jarrut 127/124, edessä poikittainen reaktiotanko, vaihteisto vakio, välitykset Lampola( 4 lyhennetty) . Jäähdytin edessä kavennettu saab 99 jäähdytin , Honda CBR sähköpuhallin, ilma ulos kuten aidoissa. Siniharmaan värikoodin sain netin kautta , joltain Italialaiselta harrastajalta(Grigio Perla 602) , samalla numerolla on nykyään metallimusta, kannattaa mainita maalarille, muuten saa mustan Reblikan. Osia olen haalinut jo vuodesta -96 asti, ja välillä myin jo niitä pois, koska innostus hiipui. -2000 ostin kuitenkin korin ja aloitin projektin, auto ei ole vielä valmis, jarrut ovat kesken. Mokasin kun en tehnyt autoon kanta-autotarkastusta, aikoin rakentaa kapean vanhemman mallisen kopion. Nyt osia saa vaihtaa 35% , joten erillisjousituskeulaa ei voi vaihtaa. Projektina ja autona kuussatanen on kyllä hauska, eikä hirmu kallis, ainakin jos malttaa hommailla osia usean vuoden tähtäimellä. Pekka
pekka
Avatar
Mika
Viestit: 137
Liittynyt: 25.12.2002 22:14

Viesti Kirjoittaja Mika »

Eipä ole Pekka levikkeissäsi häpeemistä, noissa kirjojen kuvissakaan ei ole vielä kahta täsmälleen samanlaisilla levikkeillä varustettua autoa pahemmin vastaan tullut (johtuu varmaan siitä, että arviolta 90 prosentissa näistä alkup. autoista levikkeet ovat tehty, tai ainakin korjattu, jälkeenpäin). Autosi on todella hieno ja laadukasta työtä, loistava suoritus replikarakentajien keskuudessa. Ulkomaisia sivuja selaillessanikaan en ole vielä törmännyt vastaavaan. Olisi hienoa nähdä tämä auto luonnossa kesän tapahtumissa. :D

Kannattaa kysyä tuota kanta-autontarkastushommaa eri katsastusasemilta, jos vaikka jossain suostuttaisiin tarkastamaan tämä jo valmiiksi muutettu auto. Saattaa mahdollisesti onnistua jälkikäteen jos löytyy tarpeeksi näyttöä autossa olevien osien alkuperäisyydestä.
Vastaa Viestiin