Abarth...???

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Abarth...???

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Joskus näkee Fiatteja joiden perässä lukee että Abarth. Tarkoitan tietenkin autoja, jotka ei alunperin ole Abartheja. Joidenkin mielestä se on automaattisesti pyhäinhäväistys. Vaikka auto olisi rakennettu huenosti, ja siinä olisi tehoja. Sanovat "Abarth on Abarth. Feikki on feikki." Mä olen erimieltä asiasta. Eli jos omistaa vaikka esim. 127 Fiatin. Siinä on tehokas moottori, ja autoa on muutenkin rakennettu. Takaluukkuun joku on laittanut Skorppionin. Minusta se on aivan OK. Tietysti "hyvää makua" on hyvä käyttää. Mutta kuitenkin. Ajatellaanpa että esim. suomessa olleen "aidot Abarthit" on suurinosa replikoita. Suurinosa on suomessa kasattuja. Ei ole montaa aitoa. Niin... Onhan näitä sitten. Esim. tämä Bravo Abarth. Voi voi.... No, jokainen saa olla mitämieltä haluaa. Mutta. Mitä mieltä olette ns. itsetehdyistä Abartheista??? Onko ne pyhäinhäväistys? Kerro oma mielipiteesi...
Avatar
tuoreempi lancisti
Viestit: 180
Liittynyt: 20.04.2003 21:38

Viesti Kirjoittaja tuoreempi lancisti »

Jokainenhan saa omallensa tehdä mitä huvittaa...

Mutta minulla on myös oikeus nauraa paskainen nauru jokaiselle apartti/verrari-braavolle...
Avatar
Magnum2300
Viestit: 62
Liittynyt: 04.10.2003 19:18

Viesti Kirjoittaja Magnum2300 »

Kyllä Abarth-merkit sopii piristettyyn Fiatiin
KHN
GFF
Viestit: 176
Liittynyt: 16.02.2003 15:03
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Aidot Abarthit loppuivat siihen kun Karl Abarth möi yhtiönsä Fiatille vuoden 1971 elokuun alussa. Abarthissahan ei sitten ole Fiatin valmistenumeroa vaan omansa.
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Niin... Näitä 600:sesta tehtyjä Abarthejahan oli suomessakin 60-70 luvuilla aikapaljon. Niissäkin oli vaan aika harvoin aitoja. Ne kasattiin täällä suomessa aivan tavallisista "kusiaisista" pääsääntöisesti. Myös ne, joilla ajettiin kilpaa. Ritmo Abarth on kuitenkin aika pitkälti "aito" Abarth. Onhan totta, että Abarthin paja on nykyisin Fiatin omistama... Mutta tälläisessä Ritmossa on paljon osia joissa lukee Abarth. Ja jollei lue, on jonkinmoinen leima, josta käy ilmi että on Abarthin osa. Olen nimittäin lukenut joskus jostain, että Abarthilta on ilmoitettu että sieltä ei lähde yhtään osaa, jossa ei ole jotenkin ilmoitettu että se osa on sieltä. Eli aidoissa Abarth osissa lukee että Abarth, on skorppioonin merkki, on nimimerkki AB jne. Mutta tämä 1.4 12valve Bravo, jossa on ties minkälaisia Abarth tekstejä.... Se on vakio moottorinen teippiauto. Maahantuojan tekemä. Suoraansanoen, minä en edes ajaisi kyseisellä autolla ennen, ennenkuin ne teippaukset olis nyvitty pois. Mitähän siinäkin on maahantuojalla oikein ajateltu???
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

KHN kirjoitti:Aidot Abarthit loppuivat siihen kun Karl Abarth möi yhtiönsä Fiatille vuoden 1971 elokuun alussa. Abarthissahan ei sitten ole Fiatin valmistenumeroa vaan omansa.
ja "kunnon" autot kun aurelio lamperdi otti eläkkeen.......
toisin italialaismerkki joka alkaa fe on aika hyvässä vedossa edelleen

että nopeesti pelastamaan nämä harvat autot joita on ajettava tunteella
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Avatar
Mika
Viestit: 137
Liittynyt: 25.12.2002 22:14

Viesti Kirjoittaja Mika »

GabrielQ kirjoitti:
Olen nimittäin lukenut joskus jostain, että Abarthilta on ilmoitettu että sieltä ei lähde yhtään osaa, jossa ei ole jotenkin ilmoitettu että se osa on sieltä. Eli aidoissa Abarth osissa lukee että Abarth, on skorppioonin merkki, on nimimerkki AB jne.
Silloin kun Abarth oli oma itsenäinen virityspaja, niin asia oli teoriassa juuri noin, muttei pitänyt käytännössä paikkaansa.

Ja nykyäänhän Fiat on Abarth-tavaramerkin haltija ja voi käyttää tätä merkkiä mihin osaan tahansa, vaikka kyseessä ei "aito" Abarthin osa olisikaan.
veksu
Viestit: 12
Liittynyt: 20.02.2004 15:52
Paikkakunta: kuivaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

oli miten oli....

mutta se mikä ei ole niin ei siinä sitä tarvis lukeakkaan....

mutta niihän se vaan on että aina löytyy joku jolle kyydit paranee kun liimaa kontin reunaan merkin....
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mielenkiintoinen ja tunteitaherättävä aihe - ja mielestäni tuoreempi lancisti kiteytti asian erittäin hyvin! :D

Joskus nuorempana olisin Aparaatin tarroja voinut johonkin virivehkeeseen liimailla mutta nykyään en niitä muualle kuin aitoon liimaisi. Ja ainakin minun mielestä tuo tarra "velvoittaa" auton myös liikkumaan rivakasti.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
harpo
Viestit: 53
Liittynyt: 02.12.2003 21:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harpo »

Omaan laiskaan ja hitaaseen, mutta mukavaan kesäkusiaiseeni voisin liimata kuitenkin "Isona minusta tulee Abarth" tai "Wannabe Abarth" -tyylisen tarran. Sellaisen ei pitäisi harmittaa umpimielisintäkään Abarth-harrastajaa...
goes without saying
850abarth
Viestit: 113
Liittynyt: 17.02.2003 12:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 850abarth »

Omassani on 850TC merkki (T=Turbo ja C=Cooler)
Toivottavasti ei loukkaa ketään tosi harrastajaa :wink:
Avatar
Mika
Viestit: 137
Liittynyt: 25.12.2002 22:14

Viesti Kirjoittaja Mika »

Ei Abarth-tarrojen tai muun vastaavan rekvisiitan käyttöön pitäisi liittyä minkäänlaista epäröintiä. Tällaista toimintaa on harrastettu niin kauan kuin merkki on tunnettu, ja se on ollut olennainen osa Abarthin markkinointi-ideologiaa.

Abarthin tuotteet ovat jakautuneet aikoinaan sekä autoihin että varusteisiin, ja jokainen tarran/viritysosan autoonsa liimannut harrastaja tomi osana kattavaa mainontaprosessia. Jo 60-luvulla Abarthin tuotevalikoimiin kuului autoihin liittymätöntäkin tavaraa, kuten asusteita, avaimenperiä yms. jollaisia valmistetaan muun muassa Fiatin toimesta nykypäivänäkin.
Avatar
Krisu
Viestit: 161
Liittynyt: 10.01.2003 12:09
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Mulla on 128:iin lainattu ilmanputsari Datsun 100A:sta ja siinä lukee nyttemmin ABARTH että taitaa olla melkoinen pyhäinhäväistys kyseessä... :oops:

Lisäksi auton kyljissä lukee "128 Sport" vaikka se ei ole alkup. Sport-malli, eivätkä kyseiset teipitkään vastaa alkuperäisiä vaan nekin on tehty oman mielen mukaan.

Ajatuksena taisi osittain olla että joillekin menee täydestä ja fanaatikot tulevat ihmettelemään että kaikki ei nyt täsmää!?!?
Avatar
patalaiska
Viestit: 49
Liittynyt: 14.03.2004 15:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja patalaiska »

Mul on vapaa virtaus suodin jossa lukee tai siin on abarthin tarra ni mun ei tarvi ottaa sitä pois. No hyvä se on siisti.
Oisko muutes kellää tietoo et mistä niitä Abarthin tarroja saa tilata?????
HP Tuning
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Abarth on Fiat, ja eikös Ferrarikin ole Fiat :roll:

Mutta varmaan jokainen täälläkin lukeva/kirjoittava henkilö pystyy toteamaan onko kyseessä aito, alkuperäinen, erikoisosilla valmistettu Abarth. Mielestäni niitä tarroja saa vaikka Ducatossa, kyllä sen eron joka on Abartin ja "tarran" välillä huomaa. :wink:
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Vastaa Viestiin