Jälleen yksi arvo-Abarth pois suomesta !
Jälleen yksi arvo-Abarth pois suomesta !
Surullista katseltavaa että palanen suomalaista autourheiluhistoriaa on matkannut pois suomesta. Ko auto oli Belissiman sivuillakin taannoin esitelty kera mukavan tarinan.
Harmi ettei suomesta löytynyt innokasta Simca harrastajaa joka olisi tuon taltioinut kotimaahan, vissiin hokemat:"Simca tonni.korjaamon onni" tai "Simca 1000E,sillei mitään tee" ovat siirtyneet äidinmaidossa läpi sukupolvien.
Toisaalta jossain asiassa suomalainen hintataso on paljon halvempi kuin eurooppalainen. Vissiin täältä ei löytynyt riittävän maksukykyistä asiakasta joten sellainen löytyi sitten muualta.
Olen 100% varma että viimeistään 5 vuoden päästä joku "härmäläinenkin" herää etsimään ko. autoa ja kiroaa kun ei enää löydä.....ja Mobilisti lehdessä surkutellaan "härmäläisen" hitautta....
Mitä opimme historiasta, emme mitään sillä teemme samat virheet päivästä toiseen jo yli 40 vuoden ajan!
No, ei muuta kun nyt rakentamaan Simca Abarth replicaa, makso mitä makso, sellaista kun ei suomessa ole kellään ja euroopassakin 1150 mallit voi laskea yhden käden sormilla
Sattuisko jollain olemaan hyvä aihio jouten?
Harmi ettei suomesta löytynyt innokasta Simca harrastajaa joka olisi tuon taltioinut kotimaahan, vissiin hokemat:"Simca tonni.korjaamon onni" tai "Simca 1000E,sillei mitään tee" ovat siirtyneet äidinmaidossa läpi sukupolvien.
Toisaalta jossain asiassa suomalainen hintataso on paljon halvempi kuin eurooppalainen. Vissiin täältä ei löytynyt riittävän maksukykyistä asiakasta joten sellainen löytyi sitten muualta.
Olen 100% varma että viimeistään 5 vuoden päästä joku "härmäläinenkin" herää etsimään ko. autoa ja kiroaa kun ei enää löydä.....ja Mobilisti lehdessä surkutellaan "härmäläisen" hitautta....
Mitä opimme historiasta, emme mitään sillä teemme samat virheet päivästä toiseen jo yli 40 vuoden ajan!
No, ei muuta kun nyt rakentamaan Simca Abarth replicaa, makso mitä makso, sellaista kun ei suomessa ole kellään ja euroopassakin 1150 mallit voi laskea yhden käden sormilla
Sattuisko jollain olemaan hyvä aihio jouten?
Surullista...
Olet aivan oikeassa. On ikävää kun arvokkaita keräilyautoja annetaan maailmalle. Mutta on tapahtunut vielä paljon pahempaakin. Autoja on tuhottu esim. jokamies luokan ajoissa. Olenpa tietoinen esim. yhdestä tapauksesta, jossa vanha kisa Coopperi Mini oli kakaroilla peltoautona. Mutta näin aina. Suurin syy on varmaan se, että meilä täällä suomessa ei ole montaakaan "rahaihmistä", jota kiinnostaa historia, saati sitten historialliset autot. ...niin niin, onhan meillä näitä "entisöinti ukkoja", jotka rakentelevat joitain A ja T Fordeja, ja niitä kyllä täällä suomessa rupee riittämäänkin. Mutta suomessa on kyllä ollut vuosien saatossa moniakin upeita ja harvinaisia kilpa-autoja. MISSÄ NE ON NYT!!!!??? Ulkomailla, tai romutettu jokamiesluokassa tai pelloilla kakaroiden leikkikaluna.
Onhan tuo varsinkin kilpahistorian kannalta katsottuna menetys, mutta toisaalta... saahan niitä autoja melko helposti ostaa tänne Suomeenkin päin jos todellista kiinnostusta löytyy. Todennäköisesti myös kyseinen Simca Abarth 1150 on muutaman vuoden päästä myynnissä Belgiassa, kunhan entisöintiprojekti on valmistunut.On ikävää kun arvokkaita keräilyautoja annetaan maailmalle.
Muistelen että n. 6 vuotta sitten autoa kaupattiin Mobilistilehdessä ja hintaa silloin pyydettiin 45,000mk. Varmaan myyntihinta on tuossa mainitsemassasi haarukassa mitä todennäköisemmin.
Elikkä auto on numero 1 kaikista kuudesta valmistetusta joista enää 4 kpl jäljellä!!!! 600 Abarth on sarjatuotantoauto tuohon verrattuna.
Niin, autosta kuvia voi katsella tosta osoitteesta
http://www.abarth-gmr.be/new/squadra/sq ... .php?t=246
On ainakin kuljetuksen aikana saaneet etupuskurin solmuun.
Elikkä auto on numero 1 kaikista kuudesta valmistetusta joista enää 4 kpl jäljellä!!!! 600 Abarth on sarjatuotantoauto tuohon verrattuna.
Niin, autosta kuvia voi katsella tosta osoitteesta
http://www.abarth-gmr.be/new/squadra/sq ... .php?t=246
On ainakin kuljetuksen aikana saaneet etupuskurin solmuun.