Abarth replika...
Abarth replika...
Tervehdys
Missä hinnoissa replikat pyörii? Olen harrastanut aiemmin ruotsin ja amerikan poikien laitteita joten saapasmaan ajokit on uutta.
Tossa uudessa Keltuaisessa oli joku Abarth 1000 -73
Mitä pitäs ottaa huomioon laitetta ostaessa, noin fiiatti mielessä?
TA
Missä hinnoissa replikat pyörii? Olen harrastanut aiemmin ruotsin ja amerikan poikien laitteita joten saapasmaan ajokit on uutta.
Tossa uudessa Keltuaisessa oli joku Abarth 1000 -73
Mitä pitäs ottaa huomioon laitetta ostaessa, noin fiiatti mielessä?
TA
Viimeksi muokannut Fiiutón, 26.09.2003 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Replikoiden hinnat vaihtelevat aika paljon. Mitä enemmän replikan tekoon on käytetty aitoja osia tai alkuperäistä mallia vastaavia replikaosia, sitä korkeammaksi hinta nousee. Olen nähnyt myytävänä replikoita keltaisessa pörssissä n. 2000-3000 euron hinnalla. En tiedä miten tarkkoja kopioita nämä ovat olleet. Ulkomailla hyvästä replikasta saa maksaa helposti jopa 20000 e.
Mielipiteitä seuraavasta...
-73 Fiat, rakennettu -96. 903cc motti (vakiokunnossa) otteessa 1000cc ? Levyt edessä, turvakaari, levikkeet, syyläri edessä (127), 13 tuumaset aluvanteet. Hinta 2000€
Auto oleilee kotkassa, jos joku tietää vois kertoa lisää ???
TA
-73 Fiat, rakennettu -96. 903cc motti (vakiokunnossa) otteessa 1000cc ? Levyt edessä, turvakaari, levikkeet, syyläri edessä (127), 13 tuumaset aluvanteet. Hinta 2000€
Auto oleilee kotkassa, jos joku tietää vois kertoa lisää ???
TA
Viimeksi muokannut Fiiutón, 07.01.2004 18:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No joo... ei kai se fiatiksi sanominen varmaankaan ole niin suuri rikos kuin ilmoituksen teksti kokonaisuudessaan "fiat abarth 1000"
Mutta minkälaisiin kusetuksiin pitäs noissa varautua ? Kittihommat tietysti hyvin tehtyinä on hankala ilman magneettia havaita, mutta esim. kuluvista osista ja yleisimmistä ruostepaikoista jne. voisitte laittaa infoo.
Tossa on ilmeisesti jollain edellisellä omistajalla ollut jotain turbo virityksiä (pari mottia räjäytetty), joten mitä voi voimansiirrosta tarkastaa ??
TA
Mutta minkälaisiin kusetuksiin pitäs noissa varautua ? Kittihommat tietysti hyvin tehtyinä on hankala ilman magneettia havaita, mutta esim. kuluvista osista ja yleisimmistä ruostepaikoista jne. voisitte laittaa infoo.
Tossa on ilmeisesti jollain edellisellä omistajalla ollut jotain turbo virityksiä (pari mottia räjäytetty), joten mitä voi voimansiirrosta tarkastaa ??
TA
En minä sitä rikokseksi väittänytkään
Tarkoitin tuolla Fiat olisi arvokkaampi kuin Seat
Lue rakennatko abarth reblicaa juttu
siinä alussa hautakorpi kertoo 600:ten ruostumisesta
Voiman siirrosta voin sanoa vain vakio koneellakin vetarit menevät rikki
Minä voin suositella Fiat 600 tai Seat ovat yleisesti kestäviä pelleiltään ja tekniikaltaan. Itse en ole katunut päivääkään 10vuoden aikana kuussatasen omistamista
Osat ovat halpoja ja niiden saatavuus on hyvä
Plussana vielä halpa vakuutus maksu
Tarkoitin tuolla Fiat olisi arvokkaampi kuin Seat
Lue rakennatko abarth reblicaa juttu
siinä alussa hautakorpi kertoo 600:ten ruostumisesta
Voiman siirrosta voin sanoa vain vakio koneellakin vetarit menevät rikki
Minä voin suositella Fiat 600 tai Seat ovat yleisesti kestäviä pelleiltään ja tekniikaltaan. Itse en ole katunut päivääkään 10vuoden aikana kuussatasen omistamista
Osat ovat halpoja ja niiden saatavuus on hyvä
Plussana vielä halpa vakuutus maksu
Minäkin voin suositella.
Peltitöiden laadusta voi mennä takuuseen vain oman auton kohdalta. Jos päällepäin ei näy ruostevaurioita ja alustakin on ehjännäköinen ja auto muuten siisti, ei hinta kuulosta hirmun pahalta (huolimatta siitä, että pintaa olisikin siloiteltu täyteainein). Etulevyjarrutkin ovat jo käyneet harvinaiseksi, joten niistäkin kannattaa vähän maksaa.
Tekniikkaa (esim. 600:n vakiovaihteisto, vetoakselit) saa vielä tarvittaessa käytettyinä melko helposti ja edullisesti. Laakerit saattavat olla kuluneet, jarruremontti edessä, ohjausnivelet löysät, puslat hapertuneet, umpiot mädät yms. riippuen entisöintityön laadusta, mutta koska auto on muuten yksinkertainen, pienellä projektilla nekin saa helpohkosti uusittua. Nyt jos 600-harrastusta aloittaa, kannattaa hankkia varastoon näitä perusosia kun niitä vielä saa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ruostevauriot saattavat esiintyä paikallisina reikinä pohjapelleissä ja sisälokasuojissa. joskus myös takalokasuojien takareunat ovat heikentyneet, samoin etulokasuojat etuvilkkujen ympäriltä. Myös ikkunatiivisteiden alta saattaa hävitä peltiä, joten ne kannattaa tarkistaa.
Mulla ei oo koskaan mennyt vetareita rikki, joillakin taas vähän useemminkin. Riippuu varmaan siitä, miten rajut lähdöt ottaa. Rättinivelet kannattaa uusia tai korvata ristinivelin, jolloin saadaan heikko lenkki parannettua.
Peltitöiden laadusta voi mennä takuuseen vain oman auton kohdalta. Jos päällepäin ei näy ruostevaurioita ja alustakin on ehjännäköinen ja auto muuten siisti, ei hinta kuulosta hirmun pahalta (huolimatta siitä, että pintaa olisikin siloiteltu täyteainein). Etulevyjarrutkin ovat jo käyneet harvinaiseksi, joten niistäkin kannattaa vähän maksaa.
Tekniikkaa (esim. 600:n vakiovaihteisto, vetoakselit) saa vielä tarvittaessa käytettyinä melko helposti ja edullisesti. Laakerit saattavat olla kuluneet, jarruremontti edessä, ohjausnivelet löysät, puslat hapertuneet, umpiot mädät yms. riippuen entisöintityön laadusta, mutta koska auto on muuten yksinkertainen, pienellä projektilla nekin saa helpohkosti uusittua. Nyt jos 600-harrastusta aloittaa, kannattaa hankkia varastoon näitä perusosia kun niitä vielä saa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ruostevauriot saattavat esiintyä paikallisina reikinä pohjapelleissä ja sisälokasuojissa. joskus myös takalokasuojien takareunat ovat heikentyneet, samoin etulokasuojat etuvilkkujen ympäriltä. Myös ikkunatiivisteiden alta saattaa hävitä peltiä, joten ne kannattaa tarkistaa.
Mulla ei oo koskaan mennyt vetareita rikki, joillakin taas vähän useemminkin. Riippuu varmaan siitä, miten rajut lähdöt ottaa. Rättinivelet kannattaa uusia tai korvata ristinivelin, jolloin saadaan heikko lenkki parannettua.
Jepjep
Kävin kattoos autoo ja aika pieneltähän se näytti .
Vanteet vähä hapettuneet, takalevikkeet kiinni päältäpäin ruuveilla (ei kittiä). Levikkeiden alkuperäisenkaltaisuudesta en osaa sanoo kun en oo expertti. Turvakaari ei omasta mielestäni täytä virallisia ralli juttuja, kaikki saumat ei ollu 100% kiinni ? Auto oli kaaresta johtuen 2 paikkanen.
Pitää vielä tuumailla...
TA
Kävin kattoos autoo ja aika pieneltähän se näytti .
Vanteet vähä hapettuneet, takalevikkeet kiinni päältäpäin ruuveilla (ei kittiä). Levikkeiden alkuperäisenkaltaisuudesta en osaa sanoo kun en oo expertti. Turvakaari ei omasta mielestäni täytä virallisia ralli juttuja, kaikki saumat ei ollu 100% kiinni ? Auto oli kaaresta johtuen 2 paikkanen.
Pitää vielä tuumailla...
TA
Olikohan kyseessä sama valkoinen auto, joka on keltaisessa pörssissä kuvan kanssa? Tsekkasin sen netistä, vastaa samaa tasoa, jota olen nähnyt vuosien saatossa tässä hintaluokassa myynnissä.
Pääpiirteittäin auto on aidon näköinen, joissakin yksityiskohdissa on kuitenkin eroavaisuuksia esikuvaansa. Levikkeet ovat oikeaoppisesti ei-koriinlaminoidut ( =kilpakäytössä helposti vaihdettavissa vanhan rikkoutuessa). Etuspoilerin huulta ei alkuperäisistä löydy, saattaa tosin parantaa aerodynamiikkaa. Lisäksi niissä malleissa, joissa muoviset takalevikkeet kuuluivat varustukseen, takaluukku oli enemmän auki, mutta katsastusmiehet eivät aina välttämättä hyväksy sellaista ratkaisua, jolloin on tyydyttävä kuvan malliin.
Tohon kun saa kunnon koneen (>100 hv), voit vain kuvitella kiihtyvyyden ja vakiovaihteistolla päästelet mukavasti melkein kahtasataa jos vaan kantti kestää (ja näitä ominaisuuksiahan kokeillaan vain radalla )
Ja vielä siitä hinnasta...
Jos jostain löytää/rakentaa levyjarrut eteen, hommaa levikesarjan, taivuttelee jonkinmoiset kaaret ja maalaa auton uusiksi niin kyllä se 2000e ihan kohtuulliselta kuulostaa, vaikka esim. viimeisenpäälle laitetun 127:n saisikin tonnilla.
Pääpiirteittäin auto on aidon näköinen, joissakin yksityiskohdissa on kuitenkin eroavaisuuksia esikuvaansa. Levikkeet ovat oikeaoppisesti ei-koriinlaminoidut ( =kilpakäytössä helposti vaihdettavissa vanhan rikkoutuessa). Etuspoilerin huulta ei alkuperäisistä löydy, saattaa tosin parantaa aerodynamiikkaa. Lisäksi niissä malleissa, joissa muoviset takalevikkeet kuuluivat varustukseen, takaluukku oli enemmän auki, mutta katsastusmiehet eivät aina välttämättä hyväksy sellaista ratkaisua, jolloin on tyydyttävä kuvan malliin.
Tohon kun saa kunnon koneen (>100 hv), voit vain kuvitella kiihtyvyyden ja vakiovaihteistolla päästelet mukavasti melkein kahtasataa jos vaan kantti kestää (ja näitä ominaisuuksiahan kokeillaan vain radalla )
Ja vielä siitä hinnasta...
Jos jostain löytää/rakentaa levyjarrut eteen, hommaa levikesarjan, taivuttelee jonkinmoiset kaaret ja maalaa auton uusiksi niin kyllä se 2000e ihan kohtuulliselta kuulostaa, vaikka esim. viimeisenpäälle laitetun 127:n saisikin tonnilla.
Juuh, tuon seatin tunnistaa helposti vielä kun ottaa takaluukun auki niin vakio syylärin vieresäs lukee runko numerossa seat. Tästä lyötiin kerran koulussa kaverin kanssa (tai no kavein ja kaverin) 20e vetoa kun kaveri väitti kiven kovaa että teknisen opettajalla on Fiude, ja meiksi kattoo vaan ni se on seat ja kaveri alko inttämään siitä ni takaluukku auki ja olin 20e rikkaampi
Ja sitten eikös tuo 131rally tai joku sinne päin nimierkkillä oleva hemmo myy abarth sarjoja siis levikkeet?
Ja kuulemma taakse saa suhteellisen helposti LADAN etujarrulevyt ja muut vermeet. Tuosta en kyllä sano yhtään mitään. Eteen menee volvo 100-sarjan kavennettu etuakselisto, sellainen löytyy MM. Matty.O. Suonsivun replicasta. Ja katasastusmiehen mukaan asiallisesti ja kunnolla tehtynä tämä kelpaa katukäyttöön.
Omasta mielestä ei ole mukava ostaa valmista autoa vaan kaikki rakennetaan itse. Sama pätee/päti mopojen kanssa...
Ja sitten eikös tuo 131rally tai joku sinne päin nimierkkillä oleva hemmo myy abarth sarjoja siis levikkeet?
Ja kuulemma taakse saa suhteellisen helposti LADAN etujarrulevyt ja muut vermeet. Tuosta en kyllä sano yhtään mitään. Eteen menee volvo 100-sarjan kavennettu etuakselisto, sellainen löytyy MM. Matty.O. Suonsivun replicasta. Ja katasastusmiehen mukaan asiallisesti ja kunnolla tehtynä tämä kelpaa katukäyttöön.
Omasta mielestä ei ole mukava ostaa valmista autoa vaan kaikki rakennetaan itse. Sama pätee/päti mopojen kanssa...
Nyt vetää naamasta suonta
Kävin sit hakeen sen FIATin 600 (seat) tänään...
Toivottavasti sillä ens kesän ajelee ilman suurempia remontteja(koputtaa puuta), kun pitäs se autotallikin rakentaa...
Miten ootte ratkasseet ton lämmityslaite probleemin kun toi jäähytin on eessä?
Ja sit toiseksi, miten nopeet / hitaat pyyhkijät kusiaisessa oikein pitäs olla(tosi hitaat).
Ja kolmanneks miten leveitä renkkuja käytätte (kadulla) tosson leimassa 175/60 ja 185/60, mut tuntus että ois vielä varaa leveenpäänkin (turhathan ne tosin on) mut ois ne siistit...
TA
Kävin sit hakeen sen FIATin 600 (seat) tänään...
Toivottavasti sillä ens kesän ajelee ilman suurempia remontteja(koputtaa puuta), kun pitäs se autotallikin rakentaa...
Miten ootte ratkasseet ton lämmityslaite probleemin kun toi jäähytin on eessä?
Ja sit toiseksi, miten nopeet / hitaat pyyhkijät kusiaisessa oikein pitäs olla(tosi hitaat).
Ja kolmanneks miten leveitä renkkuja käytätte (kadulla) tosson leimassa 175/60 ja 185/60, mut tuntus että ois vielä varaa leveenpäänkin (turhathan ne tosin on) mut ois ne siistit...
TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Onnea autohankinnan johdosta
Renkaat: Mulla on ollut edessä 185...195 ja Englantilaiset 7"kumit ja takana 205 sekä 8" renkaita. Noilla kapeammilla ajomukavuus oli 100 prosenttia parempi kuin noilla 7 ja 8 tuuman kumeilla.
Kaikissa alkup. Abartheissa ei ollut lämmityslaitetta olleskaan, vaan ikkunalle ohjattiin ajoviimaa keulamerkin takaa. Itse olen nähnyt/kokeillutkin ratkaisua, jossa suppilo on sijoitettu etusyylarin taakse ja tältä suppilolta on viety ilmaletku lasiin. Ei se kyllä paljon ohjaamoa lämmitä, mutta lasi pysyy auki.
Pyyhkijöiden pitäis keretä tekemään 1 pyyhkäisy noin 2..3 sekunnin aikana, mutta ajan myötä esim. varsien laakerit jumiintuvat. Pura koko vipusysteemi ja tarkista, että ne tapit, joihin varret kiinnitetään, liikkuvat herkästi.
Renkaat: Mulla on ollut edessä 185...195 ja Englantilaiset 7"kumit ja takana 205 sekä 8" renkaita. Noilla kapeammilla ajomukavuus oli 100 prosenttia parempi kuin noilla 7 ja 8 tuuman kumeilla.
Kaikissa alkup. Abartheissa ei ollut lämmityslaitetta olleskaan, vaan ikkunalle ohjattiin ajoviimaa keulamerkin takaa. Itse olen nähnyt/kokeillutkin ratkaisua, jossa suppilo on sijoitettu etusyylarin taakse ja tältä suppilolta on viety ilmaletku lasiin. Ei se kyllä paljon ohjaamoa lämmitä, mutta lasi pysyy auki.
Pyyhkijöiden pitäis keretä tekemään 1 pyyhkäisy noin 2..3 sekunnin aikana, mutta ajan myötä esim. varsien laakerit jumiintuvat. Pura koko vipusysteemi ja tarkista, että ne tapit, joihin varret kiinnitetään, liikkuvat herkästi.