Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tällä hetkellä on Suomesa tekeillä tai ainakin alkamassa vähintään neljä totista Gr.4 replika projektia. Ei kai tällä maalla sitten niin huonosti menekään.
Toivottavasti niitä kaikkia ei myydä ulkomaille heti ekan kisan jälkeen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
FulviaHF
Viestit: 192
Liittynyt: 07.12.2004 11:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja FulviaHF »

Onkos oikein Abarth replicoista kysymys? Siis 16v konella ja linkku taka-akselilla ym.
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ainaskin jälkimäistä ja mahdollisesti ensimmäistäkin, kylhän noita tunnutaan nyt jostain syystä rakenneltavan.
Ja sitten puhuvat taantumasta :roll:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Pari vuotta sitten Jyskälän näytösajossa pyörähtänyt ruotsalaisyksilö Alitalian väreissä on myynnissä. Se tosin on kai ihan aito...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja jape »

^ihmettelin kanssa ihan saamaa että peräti 4 olis rakenteilla ? jo mainittujen lisäksi teillä on se rogertin auto siellä pääkäupunki seudulla valmistumaisillaan pikimmiten ? eli gr 4 autoja ainaskin siis 3 työn alla nyt !
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Lancia auto kirjoitti:Viime kesän 131 Abarth Jyväskylässä ei näytänyt alkuperäis kilpa-autolta oli niin paljon tehty kompromissejä jopa jarrut
ei aikakuden autosta.
Samaa kyllä itsekin silloin ihmettelin, mutta ilmoituksessa kyllä väitetään sen olevan aito: http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=67652

Onhan noissa Safari-autoissa tosin aina ollut pieniä eroavaisuuksia muihin malleihin. Mene ja tiedä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Sämpy kirjoitti:Tällä hetkellä on Suomesa tekeillä tai ainakin alkamassa vähintään neljä totista Gr.4 replika projektia. Ei kai tällä maalla sitten niin huonosti menekään.
Toivottavasti niitä kaikkia ei myydä ulkomaille heti ekan kisan jälkeen.
Ai, mikäs se neljäs on? Tämä mainittu pääkaupunkiseudun melkein valmis, minun, sitten yksi johon myin korin mutta muuten ei ole alkanut kai vielä, ja sitten?

Ja se Ruotsin auto. Kyllä se on alkuperäinen, muistaakseni se on Kenian maahantuojan käytössä ollut auto. Tuli eurooppaan melkoisesti räpellettynä, oli mm. Volumex 8v kone. Moerenhout sipisteli hieman ja laittoi 16v koneen. Sittemmin on siistitty vielä paljon. Siinä oli eurooppaan tullessa ainakin ihan oikeat jarrut edessä ja takana. Jotain tingeltangelia olivat ruottin pojat siihen muutenkin laittaneet, ehkä ovat vaihtaneet modernimmat kisajarru?
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja pw »

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=66765 ohan tuolla muitakin ...halpoja vehkeitä :oops:
lancia delta hf integrale 16v
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Nämä Karolynin vehkeet on semmoisia alepa versioita 131 Abarthista. Tekee vissiin näitä jatkuvalla syötöllä. Niissä ei ole juurikaan alkuperäisosia, lähes kaikki Unkarin uustuotantoa. Joistakin perän korvakoista yms. olen nähnyt kuvia ja ovat kyllä aikamoisen näköisiä. Kuten kuvista näkyy iso osa toteutuksista ei ole edes luokitustodistuksen mukaisia. Tosin vain Suomen katsastajat vaativat alkuperäisen näköisiä, maailmalla saa ajaa kilpaa melko oudoillakin laitteilla.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja pw »

no ei tuo 110000e kyllä kuulosta hirmusen halvalle ...
vai kuin paljon tommone nelosryhmäläinen aito sitten maksaa ?
lancia delta hf integrale 16v
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

No tuo on kyllä kieltämättä kallis. Briteissä on myynnissä aidosta Stradalesta rakennettu kilpuri jossa ei ole kovin paljoa g.4 osia. Hieno kuitenkin ja aito Abarth ja sen hinta on 60000€ eikä ole mennyt kaupaksi. Sanoisin että joku 40k€ olisi oikea hinta tuommoiselle Karolynin autolle. Sitten jos olisi hienosti tehty replica kaikilla tehtaan osilla niin voisi olla jossain 80-100k€. Aidot tehtaan autot historiasta ja kunnosta riippuen 100-200k€. Muistelen että jonkun tehtaan tiimin auton hinta arvio huutokaupassa oli 160-180k€. Mutta eihän tuommoisille ostajia montaa ole, joten aika teoreettisia on tuommoiset hinnat. Toki jos joku yksilö jolla on voitettu MM kisoja Alenin/Röhrlin toimesta, aukoton ja kiistaton historia sekä näyttelykunto niin voisi nousta sinne liki 200k€. Esim. tuo Portugalissa oleva G.4 on varmasti aito tehtaan auto, mutta ihme jos ei vaikuta hintaan se että siinä on runkonumero hitsaamalla irtolapulla käsin meistattuna kiinnitetty. Eli, kori on vaihtunut jossain vaiheessa, varmaankin tehtaan toimesta kylläkin, mutta todistappas se. Noissa on aika usein käsinlyötyjä runkonumeroita, vaikka alkuperäiset korit on olleet kyllä ihan koneella numeroituja kuten siviiliversiotkin. Tehdas on vaihtanut koreja rutattujen tilalle, joskus myös kisojen alla kun tarvittu toinen kori ilmoitetun tilalle. Sikäli hassua, että jotkut tuhotut autot on sitten poistettu kokonaan käytöstä. Kuten Salosen/Markkulan -77 RAC rallissa lunastukseen ajettu.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

pw kirjoitti:no ei tuo 110000e kyllä kuulosta hirmusen halvalle ...
vai kuin paljon tommone nelosryhmäläinen aito sitten maksaa ?
Tuossa hintaesimerkki mitä huutokaupoissa pyydetään http://www.bonhams.com/auctions/20438/lot/250/
Tavoite hinta 160-180 000€ joka jäi saavuttamatta. Ongelmana tuossa autossa on erikoinen historia. Ex- tehtaan tiimin kartturin mukaan tuo auto on tuhottu 1988. Lisäksi kun katsoo kuvia niin esim. kojetaulu ei ole oikea, katkaisimet väärät, mittarit lähes kaikki väärät jne. Kuitenkin konehuone taas näyttää ihan oikealta. Liekkö siis aito vaiko ei... Ainakin hyvä väärennös.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Hoh, minulla on ollut lainassa 10 vuotta yhdet täyslasikuituiset lokarit. Työtavasta päätellen ovat tehty niistä muoteista jotka olivat pitkään Porissa. Heräsi kysymys siitä kenen autossa nuo ovat olleet kiinni? Päällä on huonolaatuinen punainen maali joka haisee omituiselle kun sitä hioo, mennyt ihan mataksi. Alta tulee näkyviin ruohon vihreä geeli, tai ehkä se on ruohon vihreä maali. Värisävy on sama kuin -75-76 myynnissä olleissa vihreissä mirkuloissa. Nämä on purettu 15-20v sitten jostain replicasta josta tuttava oli ne ostanut. Etulokareista puuttuu alareunat ja etuspoileri oli aivan paloina. Missähän lienee luukut tuosta sarjasta?

Korjasin nuo etulokareiden alapäät, ja seuraavaksi alan pilkkomaan irti nuo kiinnityspinnat jotka ovat jnkv väärissä kohdissa, liitän sitten oikeaan asentoon.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Sainkin vastauksia privana edelliseen, kiitokset niistä.

Sitten vielä Stradaleista kyssäreitä. Stradalen mittaristossa on eri väritys, ja asteikkoakin on enemmän? Käytännössä siis mittarin "välitys" on eri? Onko ero vaihteiston puolella pyörittimessä vai mittaristossa?

Sitten nuo Stradalen istuimet, onko siinä käytetyt etupenkit ihan omansa, vai jostain muusta verhoilemalla tuunatut? Takapenkki lienee ihan omansa, edes reunat ei käy mistään? JOS haluasi tuommoisen takapenkin tehdä niin pitäisikö tehdä kahdesta etupenkistä jolloin keskiosa olisi lähempänä ja reunat muuttaisi, vai kahdesta takapenkistä jolloin reunat olisi lähempänä ja keskiosa pitäisi muuttaa?

Marko
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kuinka paljon on 131 abarth replicoita

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Pistetään nyt vaikka tähän topikkiin..
Kun useampikin on vuosien varrella kysellyt ovien eroista A- ja B mallin eli ykkös ja kakkoskoppaisen Mirafiorin kesken, koskien lähinnä kolmioikkunan kiinnitystä, niin tuli vihdoin räpsittyä valokuvia jotka toivon mukaan hiukan selventää asiaa.

Kuva

Tuossa se oleellinen ero, eli uudemmassa (vihreä) on paikat kolmioikkunan kiinnityspulteille, yläreunan sisäpuolessa on syvennys ylempää pulttia varten, joka tehnee sen, ettei esimerkiksi Racingin verhoilut käy suoraan A-mallin oveen. Myös sisempi pelti, jossa alempi kiinnityspultti, eroaa hiukan.

Kuva

Myös tiivisteen pitimessä kolmioikkunan kohdalla on eroa, mutta tämä ei vaikuta käyttöön.

Lisäksi alhaalta löytyy tuollainen ero, joka ei näy ulospäin:

Kuva
Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin