Sivu 2/3

Lähetetty: 19.01.2004 19:08
Kirjoittaja karkin
Siis 124 Sport Coupe EI ole Abarth!!!!!Selkiskö?124 Abarth versio oli spiderista tehty!Pistä esim googleen abarth-haku.....löytyy jokunen sivu

Lähetetty: 19.01.2004 20:01
Kirjoittaja HRA-47
Zum beispiel: 124 Abarth

Lähetetty: 20.01.2004 07:59
Kirjoittaja -HH-
Jep, linkissä on Aparaatti-124:nen. Eli jos Coupéa väittää Abarthiksi niin silloin se on sellainen tarra-tuning-Abarth :lol: eikä edes mikään replica.

Montako Abarthia

Lähetetty: 19.02.2004 17:54
Kirjoittaja karpy
Autonovo toi 1965 4 Abarth-autoa, jotka tyypitettiin ja rekisteröitiin.
Autot olivat:
1. 850 TC Nürburgring, ovh 9950 mk, tyyppikats.nro: 52059, pvm 2.5.62
(847 cc, 55 DIN hv/6000, 610 kg, 145 km/h)
2. 1000 Berlina Corsa, ovh 19950, tyyppi 55043 (5410091205), pvm 23.2.65, ARB-1 eli se Leksan ajama Abarth (982 cc, 78 DIN-hv/7400, 583 kg, 182 km/h)
3A. OT 850/130, ovh 7260 mk, tyyppi ?, 843 cc, 40 DIN-hv/5400, 670 kg, 135 km/h TAI
TAI 3B. OT 850/150, ovh 9950 mk, 843 cc, 53 DIN-hv/6000, 670 kg, 150 km/h
4. OT 1000, ovh 12400 mk, tyyppikats. 55080, pvm 21.5.65, 983 cc, 54 DIN-hv/5200, 650 kg, 150 km/h, ADO-1 rekisterinä
Siis 1+2 olivat 600 koria ja 3+4 850 koria.
Huomaa vakioiden hinnat: 600D 5190 mk ja 850 6390 mk.

Suurin osa kilpakäytössä olevista Abartheista oli tehtaan (Abarth) vuokra-autoja, jotka palautettiin kauden jälkeen tehtaalle. Ne muutettiin siellä vastaamaan seuraavan vuoden sääntöjä, tahi myytiin?
Tällaisista edellisen vuoden autojen muutoksista seuraavaksi tehtiin omat oppaat, jolloin osat tilaamalla, voi omistaja itse tehdä ko. muutokset.
Suurin osa täällä olevista "Abartheista" on näistä osista rakennettu, siis niiltä puuttuu konetilassa oleva Abarthin valmistekoodi!

Itselläni replica "Fiat Abarth 695 SS assetto corsa"
Terv. Kari Pynnä
040-5314352

Lähetetty: 19.02.2004 20:28
Kirjoittaja Jimi
...

No niin...

Lähetetty: 20.02.2004 10:45
Kirjoittaja GabrielQ
Eiköhän tuohon aitojen Abarthien luetteloon tullut aikalailla selvyys. Kiitos Pynnän Karin, joka varmaan kyllä tietää mistä puhuu. Täällä on aikaisemminkin käyty näitä väittelyitä näistä aidoista ja epäaidoista. Muistan kuinka yksi, aikoinaan kilpaa näillä vehkeillä ajanut mies kertoi että joskus 60-luvulla he löivät runkonumeroihin jotain muutoksia näissä replikoissa. Tai muuttivat koko runkonumeron. Osaako Kari tai joku muu kertoa tästä enemmän? Eli siis olisi olemassa replikoitakin jossa runkonumero alkaisi merkinnällä AB...

Lähetetty: 20.02.2004 13:16
Kirjoittaja 131rally
Vai alkaisko AR? Näin ainakin uudemmissa (131).

Lähetetty: 21.02.2004 21:12
Kirjoittaja Mika
Ainakin kuussatasten Abarth-runkonumero on täysin erillään auton omasta runkonumerosta. Fiatin numerot ovat olleet näissä vanhemmissa Abartheissa aina ennallaan ja lisäksi on käytetty joko erillistä tyyppikilpeä tai sitten "ABARTH, korityyppi, numerosarja" -tyyppistä merkintää.

Olen kuullut, että kovimmissa kilpailutohinoissa tuhoutuneista Abarthin koreista siirrettiin Abarthin valmistenumero sekä teniikkaa mahdollisuuksien mukaan ehjiin kuussatasten koreihin, tehtiin siis korinvaihto. Pääasiassa siis yritettiin säilyttää kilpahistorian omaavia autoja/kilpailuun soveltuvaa tekniikkaa , eikä suinkaan yrittää valmistaa itse aitoja Abartheja.

Lähetetty: 23.02.2004 00:13
Kirjoittaja juha
Tuli tuosta mieleen
GabrielQ kirjoitti:Muistan kuinka yksi, aikoinaan kilpaa näillä vehkeillä ajanut mies kertoi että joskus 60-luvulla he löivät runkonumeroihin jotain muutoksia näissä replikoissa. Tai muuttivat koko runkonumeron. Osaako Kari tai joku muu kertoa tästä enemmän? Eli siis olisi olemassa replikoitakin jossa runkonumero alkaisi merkinnällä AB...
Muistaisin kuulleeni joskus, että "porukka" joka välitti autoja/osia
Olisi itse pistänyt joitain omia merkintöjä auton runkoon.
Eivät ilmeisesti olleet suomalaisia vaan ruotsalaisia.

Lähetetty: 23.02.2004 14:49
Kirjoittaja veksu
mites noi ritmo abarthit montako niit äon vielä suomessa kun alkuperäisistä puhutaan.

itsellä yksi kappale 130 tc koneelle vuodelta 87...

tosin pikkujuttu siihen liittyen joka ahistaa aika paljon koko ajan

mutta ois kiva tietää monta niitä vielä oikeesti on

Lähetetty: 24.02.2004 08:25
Kirjoittaja -HH-
Tarkkaa määrää on vaikea selvittää koska Ake ei noita autoja mitenkään erittele tiedoistoissaan. Ainakaan mulla ei ole tarkkaa tietoa miten paljon noita 130:siä yleensäkään tuli edes uutena maahan, onko jollain muulla?

Lähetetty: 25.02.2004 09:29
Kirjoittaja veksu
mulle joku joskus puhu muistaakseni että 130TC:tä ois ollu joku kymmenkunta mut en kyllä tiiä sen enempää...

Lähetetty: 25.02.2004 10:12
Kirjoittaja -HH-
130:sia on kyllä useampia kymmeniä tullut, ellei jopa toistasataa - mutta nää on vaan mutua. 125TC:tä on tietojeni mukaan tullut maahan 12kpl.

Lähetetty: 25.02.2004 11:25
Kirjoittaja veksu
nii ja semmonen tuli vielä mieleen että kesällä jutelin italialaisen kavein kanssa neste rallissa nin hän meinasi että ritmo abarthit ovat erittäin harvinaisia ja kalliita italiassa...

meinas että hyväkuntoisesta alkuperäisestä voisi saada jopa 10K€

Lähetetty: 25.02.2004 23:56
Kirjoittaja GabrielQ
Juu, on varma että Ritmo Abarthit tulee olemaan arvossa arvaamattomassa. Niitä on jo tuhottu paljon, ja paljon on aivan romuja. Kappalemääristä mäkään en tiedä, mutta 125:n on käsittääkseni aika harvinainen Suomessa. Siis ollut aina. Jos on ollut yli 10, niin ei montaa ainakaan. 130:siä on ollut huomattavasti enemmän. Ja on vieläkin. Jos näitä löytää suht ehjiä, 125:sta tai 130, niin kannattaa ottaa hoiviin. Yks auto on kanssa, joita on ollut suht paljon, vaan ei ole enään on 127 Sport. Tiesittekö muuten että 127 Sporttia ei ole tullut maahantuojan kautta kun kolmalla värillä suomeen? Ja 131 Racingia kahdella? 131 Racingit, orginaalit, rupeavat kanssa olemaan katoavaa luonnonvaraa. Jos teillä on joku näistä kolmasta mallista, älkää hyvät ihmiset enään nykyisin menkö "tuunailemaan" niitä!!! On nimittäin orkkis kunnossa todella hienonnäköisiä autoja.