Sivu 4/6

Lähetetty: 06.01.2009 22:22
Kirjoittaja -HH-
Eiks se kuski ollut joku taxikuski ja mannelavetti oli vaihdettu vähän nopeempaan. Pitää joskus lehti kaivaa esille - jostain 80-luvun puolivälistä tosiaan.

Lähetetty: 06.01.2009 22:23
Kirjoittaja Luigi
mikah kirjoitti:Oli sitten mennyt aika pahaksi :(
Osaatko sanoa missä Tuulilasissa juttu olisi?
Noissa tietysti hämää aina se, että palokunta on paloitellut kattoa ja luukkuja pelastustoimissa, mutta kyllähän siinä on aika valmista jälkeä tullut. Autosta ulos lentäminen lienee koitunut pelastukseksi tässä tapauksessa. Muistan itsekin tuon lehtijutun (en kylläkään lehteä tai numeroa), kuskin suonissa virtaavassa bensassa taisi olla jäänestoa mukana...

Lähetetty: 06.01.2009 22:31
Kirjoittaja -HH-
Eiks se kuski ollut selvänä, omistaja oli vaan jäänestossa. Mutta muistan että tarinan opetus oli että ei sais ottaa yllytystä vastaa humalaiselta... (ja muistetaan tää Tipallisessa Tammikuussa :wink: )

Lähetetty: 07.01.2009 00:40
Kirjoittaja mikah
coupe kirjoitti:Oliskohan ollut vuonna -84.
Nyt menee pahasti OT:ksi...
Oli varmaan vuonna -85, kun näkyy olevan käyttöönottovuosi. Minulle se tuli -94, rekisteröin sen 27.07.-94 ja poistettu kilvistä 31.7.-97. Jossain lapussa oli myös jotain jarrupaineen säätimen katsastuksesta ja siinä oli Autonovon leima, mutta sitä ja sen päiväyksiä en nyt löytänyt. Ollut ilmeisesti jo ennen minuakin rekisterissä kilpurina, mutta ei käsittääkseni rallia ajettu ennen minua. Tosin ei otteessa näy kun yksi edellinen rekisteritunnus eli KKU-417. On voinut tietty olla samoissa kilvissä vielä kilpurinakin, jossei ole kolarin jälkeen poistettu. Tuolta löytyy yksi kuva ko. tötteröstä: http://s191.photobucket.com/albums/z157 ... ilpureita/
Ainoa punainen kakkoskorinen on se.

Ihan mukavaa, kun porukka tuntuu tietävän ja muistavan noinkin vanhoja asioita, vaikka itse asia ei niin mukava olekaan..

Lähetetty: 07.01.2009 07:37
Kirjoittaja saanma
Tekniikan maailmassa se juttu oli, ulkoa muistan. "Torkkelinkadun unionilla auto tankattiin ja yöllinen surmansyöksy voisi alkaa" tai jotenkin sinne päin. (missähän turussa on ollut torkkelinkatu?) Olenkin joskus miettinit että mihin tuo onnettomuusauto meni mutta täällähän sekin selvisi muistaako "coupe" mikä auton rekkari oli?

Lähetetty: 07.01.2009 10:18
Kirjoittaja coupe
Paikallisen taksikuskin värväsivät kuskiksi silloin. Ei ne omat ajotkaan sillä autolla oikein päivän valoa kestä. Omistajan mukaan(tai oikeammin haltijan kun oli leasin auto) kaasulle ei ollut kuin yksi asento....STP:tä tankkiin ja menoksi :shock:
Auto oli sellaisesta firmasta kuin Ainat Oy(eipä ole enää toiminnassa). Rekkari oli AVH- (muistaakseni). Numerot on hakusassa. Asianosaisten nimet on tiedossa mutta niitä en voi julkaista.
Olihan se silloin shokki kun näki tutun auton aamun lehdessä totaalisen tuhoutuneena. Tuli tietysti käytyä myös tapahtumapaikalla ja katsomassa autoa, joka oli siinä lähellä olevan huoltamon tallissa. Tunnelma oli aika hiljainen.

Lähetetty: 07.01.2009 12:11
Kirjoittaja saanma
Muistaakseni teknarin värikuvasta kun katsoo niin verta oli autossa ulkopuolellakin ja tuho on kyllä ollut melkoinen. Tosin etupää näyttää ehjältä että periaateessa olis voinu olla ajokuntoinen :shock:

Lähetetty: 07.01.2009 12:42
Kirjoittaja coupe
Nokka oli tosiaan valoja myöten ehjä. Kuvassa on vielä Abarthin merkit mutta kun kävin sitä katsomassa niin olivat hävinneet. Ja olihan se tosiaan kuin mankelin läpi mennyt.

Lähetetty: 07.01.2009 13:30
Kirjoittaja mikah
17000km näytti olevan nyt mittarissa... Muutama tuhat tullu itse ajettua, tosin minulle tullessa lukossa ei ollut nopeusmittarin käyttöpyörää.
onhan se aika karua ajatella millä on tullut ajettua kilpaa, kun kuitenkin kojelauta ja paljon muutakin on alkuperäisestä raadosta...

Lähetetty: 07.01.2009 13:35
Kirjoittaja saanma
Siitä vaan C.S.I tamineet ylle ja tutkimaan löytyykö roiskeita...

125 abart ritmo

Lähetetty: 07.01.2009 16:07
Kirjoittaja alfafiat
Onks kellään Reutsalon vanhaa n ryhmän Ritmo Abarttia? Ajoi ainakin kerran 127:lla Jyskälässä luokassaan 3:ksi. Vanha seura kaveri six utelen ja tietysti Ritmon omistajana kiinnostaa kaikki tiedot Trabanteista.

Lähetetty: 07.01.2009 17:30
Kirjoittaja saanma
Listaanpa tähän muutaman rytmin rekisterikirjaimet ja värin. Autojen nykyhistoria 90-luvun lopusta eteenpäin on tiedossa mutta jos tiedät jotain auton elämänvaiheista niin laita viestiä. Jätän numerot pois mutta jos väri ja kirjaimet täsmää.

Menee kyllä OT:ksi mutta kun tätä topiikkia ritmomiehet tuntuu seuraavan. niin laitan nyt tähän jatkoksi. Moderaattorit siirtäköön jos siltä tuntuu.

AAA-??? grafitin harmaa 130TC
KKE-??? met.sin 130TC
EEE-??? valkoinen 130TC
TIO-??? musta 130TC
TVK-??? musta 130TC
EAH-??? musta 130TC

TXS-??? shampanjan värinen 105TC MKII (alkujaan valkoinen mutta ilmeisen kovan kolarin jälkeen maalattu)

Re: 125 abart ritmo

Lähetetty: 07.01.2009 18:09
Kirjoittaja mikah
alfafiat kirjoitti:Onks kellään Reutsalon vanhaa n ryhmän Ritmo Abarttia? Ajoi ainakin kerran 127:lla Jyskälässä luokassaan 3:ksi. Vanha seura kaveri six utelen ja tietysti Ritmon omistajana kiinnostaa kaikki tiedot Trabanteista.
Minkä värinen auto oli ja koska ollut ko. herralla? Onko rekkareista havaintoa?
Itsellä ollut kaksi N-ryhmäläistä.

Lähetetty: 07.01.2009 20:50
Kirjoittaja JTP
Reutsalolla oli A-ryhmäläinen, eli tuo Pesosen entinen auto. Tuli Reutsalon jälkeen minulle. Tuo Reutsalon seiska oli Ratin vanha Sportti.

Lähetetty: 07.01.2009 20:57
Kirjoittaja sport-power
-HH- kun aikasemmin mainitsi ihodessa tehdyn auton niin mahtokohan ehkä tarkottaa sillä Urpolahden veljeksiä? tai ainakin toista....
nää saakelin erikoisemmat mallit kyllä pyörii melko pientä kehää sen huomasin ite ku sporttien perässä oon jonkin verran soitellu.... :roll: