Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
ricambiheikka
Viestit: 88
Liittynyt: 11.01.2006 22:20
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin

Viesti Kirjoittaja ricambiheikka »

Erotettu "Pikku-Taukan" projektikertomuksesta -HH-

Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

ricambiheikka kirjoitti:Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
Minkä värinen toi sun yksilö taas olikaan ja onko alkujaan etelän autoja? On ollut joskus juttuakin mutta en muista.
ricambiheikka
Viestit: 88
Liittynyt: 11.01.2006 22:20
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ricambiheikka »

Hopeinen se oli ja Italiassa valmistettu :P eli etelän autoja. En nyt enään muista mistäpäin Suomea tämä oli kotoisin, tarttis kaivaa rekisterihistoria jostain esiin.

Sivulla http://www.125tc.de/index.htm on mukava tilasto Saksan kärryistä, jos oikein tulkitsin niin siellä olisi 16 kpl 125 TC rekisterissä ja 22 kpl 130 TC:tä. Eipä ole yleisiä sielläkään enään.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mä muistelen että tuo Jarkon auto oli jostain suht idästä alunperin. Oma on ollut S-alkusella rekkarilla, mutta melko uutena eksynyt pääkaupunkiseudulle josta sitten Vakka-suomeen pitemmäksikin aikaa. Ja tuo kuvassa näkyvä hopeinen on edelleenkin pääkaupunkiseudulla.

Pitäis varmaan skannata kanssa vanhoja kuvia jotta vois laittaa kuvia tuosta Pikku-Taukan ex.autosta ja omasta rintarinnan. :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kuva
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Pikku-Taukka
GFF
Viestit: 303
Liittynyt: 09.06.2008 15:48
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Pikku-Taukka »

Sämpy kirjoitti:Kuva
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...
Sukulaismiehellä on hyllyssä Ritmo-esite vuodelta 1982. Tuossa esitteessä 105 TC:n alla on juurikin tuollaiset vanteet.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.

Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Pikku-Taukka
GFF
Viestit: 303
Liittynyt: 09.06.2008 15:48
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Pikku-Taukka »

-HH- kirjoitti:
saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.

Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.
Joo, ja alunperin ainakin tuossa esitteessä on peltivanteet. Hieman koreammat vaan...
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

Tulleet 14" peltivanteilla mustilla keskiökapseleilla joissa punainen raita jos ei optioita rukattu.
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Ellei nyt muisti kauheesti petä Olli Y-Hellä Äetsä, toinen niistä 125 tc parteista on nimenomaan hyppyrikatolla.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Viesti Kirjoittaja jape »

meen sotkemaan hieman tätäkin keskustelua että nuista ritmon katoista eli vanha koppaisessa hyppyri katon takalaidassa ? ja uudemmassa menee suorana takaluukkuun asti ? entäs kattoluukullisia ritmoja suomen maassa joko uudempia tai vanhempia ? tarkoitan oikeita kattoluukullisia eikä niitä finlandialasiviritelmämalleja....meinaan sitä kun miulla on vintillä ricambi original ritmon kattoluukullinen katto pelti jossa luukku peltikin mukana muttei mekanismeja eikä vipuja eikä oikeanlaista kattoverhoilua ! siitä en nyt ole varma oliko se hyppyrillinen vai ei hyppyrillinen malli !
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu kyllä mä Ollin kanssa oon joskus jotain noista jutellut. Mutta tosiaan mielenkiintoista jos tosiaan on hyppyrikatolla - toisen auton tiedot tiiänkin ja pitää tosta toisesta joskus vaihtaa muutama kuuluminen.

Ja Jape - katon malli on vaihtunut about 1982, tarkkaa ajankohtaa en tiiä. Mutta viimiset I-koriset on tasakattoisia. Ja kattoluukullisia on ollut - mä oon nähnyt joskus viisovisen 75:sen automaatilla mutta taisi mennä purkuun. Ja luukku kitattu tietty kiinni... :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

80-luvun puolivälin tienoilla oli meillä lainassa hetken aikaa muistaakseni -79 automaatti, jossa oli myös alkuperäinen kattoluukku. Siitä ropisi koripellit jo silloin palasina maahan, eli todennäköisesti paalattu heti kohta sen jälkeen. Sininen oli väriltään, ei metalliväriä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Joskus aikoinaan mulle hehkutettiin että nämä ovat aitoja abartheja koska kori tuotiin bartin tehtaalle, tosin kuin 130tc:t jotka koottiin fiatin linjalla. Abartti toimitti vain määrätyt palikat. Tosi vai legenda kuka tietää?
Vastaa Viestiin