Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
JTP
Viestit: 309
Liittynyt: 02.10.2003 11:20

Viesti Kirjoittaja JTP »

Tuo Pesosen auto oli mulla jonkin aikaa 90-luvulla. Se oli tosiaan tehty tavalliseen koppaan, ja mulle tullessa olikin jo 130TC... Taisi olla Riihimäki-rallissa, kun hiukan lipes ja pyöri jäisellä kynnöspellolla muutaman kerran katon kautta ympäri... Onneksi oli 70CL koppa valmiina;-)
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Viesti Kirjoittaja jape »

katsastin tänään sen kattoluukullisen kattopellin ja se oli hyppyri mallinen jossa oli se mainittu pesurin suuttimen reikä siellä katon päässä ! haaveilin korjaavani sillä pellillä sen oman -84 105tc katon koska siinä on maineikkaan finlandia lasi reikä, mut laittaa miettimään että meneekö tekemään ristisiitosta ! oliskos kelläkään tallessa niitä verhoiluja sekä mekanismeja ?
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: 125TC kilpurit

Viesti Kirjoittaja Pele »

outlawjw kirjoitti: Teemu Kiiski vastaavalla (tai samalla autolla?) B-junnuissa ainakin Lahdessa ja Pusulassa, jossa yleiskisan 3. lopputuloksissa. Muistaakseni Hanaa-lehdessä Kiisken auton todettiin omaavan nimekkään kisahistorian.
Jaa tämä: http://kuvablogi.com/nayta/1020567/
En tiedä onko samaa auto.mutta tuolla jossain Paimio/Piikkiö-akselilla oli ainakin yksi.Viimeksi nähty edesmenneen Piikkiö Moottoriurheilijoiden väreissä.
Voi olla että Kiiskin auto on toiminut sille elintenluovuttajana. :roll:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Toi on eri Kiisken eli Jarin auto... Toihan on Kallion vanha auto, Teemu ajoi ennen patonki-tuotteita tosiaan 125:lla. Ja edusti PiMua kanssa, kuten myös eräs toinen tälläkin foorumilla välillä vieraileva 130-kuskikin.

Btw, pirun komeet vanteet tuossa kuvan kiesissä... 8)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
saanma
Viestit: 465
Liittynyt: 19.09.2003 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja saanma »

-HH- kirjoitti:Niin ja tää JTP:n autohan taisi olla hyppyrikatolla - 90-luvun puolivälissä sitä mulle kaupattiin mutta en innostun - sen jälkeen en oo siitä mitään kuullut. Tuli tuosta katosta mieleen että voihan olla vaikka se Ollinkin toinenkin auto asioista sen paremmin tietämättä.
Joskus 90- luvun puolivälissä oli turussa myynnissä 125TC olisko ollu hintaa joku 6000mk. Omasta ensimmäisestä 130TC:stä maksoin samoihin aikoihin n 15 000mk joten oli edullinen ja muistaakseni hopean värinen. Mahtaako tuo olla nykyään Jarkolla?
Hmmm, missä tää oli kaupan...? Jos Palstassa niin voi olla mun auto mutta oli Köyliössä, ei Turussa - ja pyyntihinta tais olla 8200mk - mutta halpa yleiseen hintatasoon nähden. Hyvänähän sitä ei missään nimessä tuolloin edes myyty. Tarkkaan tuossa vaiheessa noita tuli seurattua noita ja en kyllä muista muuta tapausta, ja värikin mainittiin ilmoituksessa. Jarkon auto on taas pääkaupunkiseudulta haettu.
Juu ja lehti taisi olla viellä silloin puhelin palsta nimellä, hinnan saatan hyvin muistaa väärin ja kaikki 921- alkuiset numerothan oli automaattisesti turusta :lol: Eli varmasti oli sitten tuo sun auto joka silmiin pisti.

Ritmollahan ajoi myös Sundström aikoinaan ja se autohan oli alkujaan Abarth? Mulla on muuten tuon Kallion kilpa-auton joka ei ollut alkujaan abarthi, valkoinen ovi jossa kyseisen herran nimi, kartturia en muista. Ostin oven Simolan autopurkaamosta jossa kyseinen auto oli kuulemma purettu osiksi. Niin ja Kallion siviili 130TC on mulla tallessa ja kesäisin ajossa.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Joken sivustoilta selviää myös että ko auto oli alunperin 1-koppainen Ritmo http://www.jokkekallioracing.com/ritmo_125.gif joka myöhemmin päivitettiin : http://www.jokkekallioracing.com/ritmo_130.gif
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pikku-Taukka
GFF
Viestit: 303
Liittynyt: 09.06.2008 15:48
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Pikku-Taukka »

Topicin 125 TC:tä entisöivä sukulaismieheni toimi kartturina Ossi Uusiluodolle 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alussa. Ajelivat tuollaisella 105 TC:llä, jonka rekisterinumero oli siihen aikaan ATO-505. Teippaus juuri samanlainen kuin tuossa Kiisken autossa. Jos oikein muistan niin kaatoivat Ritmon paalauskuntoon 90-luvun alussa...
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

Pele kirjoitti:Joken sivustoilta selviää myös että ko auto oli alunperin 1-koppainen Ritmo http://www.jokkekallioracing.com/ritmo_125.gif joka myöhemmin päivitettiin : http://www.jokkekallioracing.com/ritmo_130.gif
Ja kuvatekstin mukaan alkujaan 105TC, mutta epäilen että ihan joku kuuskymppinen alkujaan.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kuinkahan monta Ritmoa muuten Kalliolla oli? Kallion auto on ollut olemassa meinaan senkin jälkeen kun ton ko. oven oon Simolassa bongannut. Tosin voihan joku p*skaksi ajettu korikin ollut. Ja Kallion autossa oli carbonaattilasitkin olleet kuulemma mukana, crossikäyttöön. Mäen Timolla tuo oli ainakin myöhemmin.

Eiks Kallion auto ollut muuten alunperin se Laineen 75:nen, näin mulle joskus kerrottiin. Ja musta puuhakilvillä tuo oli aina, kuten se Sundströminkin auto.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

-HH- kirjoitti:Mäen Timolla tuo oli ainakin myöhemmin.
Mäen Timo kippas Ritmon joskus -90 luvun puolivälissä, ja käsittääkseni sen auton matka päättyi siihen. Sitten ilmaisesti tekivät Seat 124 espesialin F-ryhmään, ja tuosta Ritmosta meni siihen ainakin moottori. Kaato on jossai nauhallakin.
Saatoin olla silloin itsekkin Ritmolla ajamassa.
Tuo minun auto on taas Alkujaan 130TC Abarth, tosin tehty Autonovolla käsittääkseni uuteen varaosakoriin. Kanta-autona joku Tuulilasin kuukauden sokista tuttu Abarth...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu toi kaatohan tuli ruutulipussakin silloin... Tyhjän korin oon sen jälkeen kyllä nähnyt...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Tuo minun auto on taas Alkujaan 130TC Abarth, tosin tehty Autonovolla käsittääkseni uuteen varaosakoriin. Kanta-autona joku Tuulilasin kuukauden sokista tuttu Abarth...
Oliskohan kyseessä "Ratti Mäkelän" vanha auto? Hänelle nimittäin tehtiin Harjun salmella kipatusta Abartista(tekniikasta) kilpa-auto. Väriltään silloin valkoinen kun Ratti sillä ajoi. Tuo kanta-auto tosiaan meni perä edellä penkereeseen. Kaksi kuollutta, yksi jäi henkiin. Olin silloin samalla autolla edellis viikonloppuna kuskina.....

Tässä hurjastelun tulos:
http://kuvablogi.com/nayta/1669407/
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

coupe kirjoitti:
Oliskohan kyseessä "Ratti Mäkelän" vanha auto?

Tässä hurjastelun tulos:
http://kuvablogi.com/nayta/1669407/
Sama auto...
Oli sitten mennyt aika pahaksi :(
Osaatko sanoa missä Tuulilasissa juttu olisi?
Tai edes minä vuonna on sattunut?
Auton paperit ovat pajalla, eikä muistikuvaa käyttöönotto ajankohdasta eikä muutoksien päiväyksistä.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eiks toi kolarijuttu ollut TM:ssä... :?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Oliskohan ollut vuonna -84. Lehteä en kyllä muista. Siinä lehtijutussa oli tapahtumat pääpiirteittän. Kävin henkiin jäänyttä kaveria silloin sairaalassa katsomassa ja kertoili tapahtumat. Sehän lähti loivassa mutkassa olleessa asfaltti kohoumasta luisuun. Perä edellä sellaiseen korkeaan peltopenkkaan ja siitä katolleen. Vauhtia n. 160 km/h(poliisien mukaan). Kaveri lensi heti törmäyksen alussa ilmeisesti takalasista pihalle(ei ollut vöissä). Oli pikkasen arpia joka puolella mutta pystyi jo parin päivän päästä jopa kävelemään. Mutta vaivaaloisesti kuten arvata saattaa. Auton omistaja kuoli. Kuskina ollut myös.
Autolla ei ollut ajettu montaa tuhatta.
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Vastaa Viestiin