Sivu 1/6

Ritmo Abarth 125 & 130TC, ja ehkä 105:kin

Lähetetty: 04.01.2009 19:56
Kirjoittaja ricambiheikka
Erotettu "Pikku-Taukan" projektikertomuksesta -HH-

Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.

Lähetetty: 04.01.2009 20:11
Kirjoittaja saanma
ricambiheikka kirjoitti:Yleisiä pelejä joskus olleet kun kuvissakin toinen vieressä. Tarttis varmaan kanssa omaa aloittaa niin voisi ehkä saada kuntoon kanssa museoiässä. Omassa vähän enemmän puuhaa kun tuossa yksilössä.
Minkä värinen toi sun yksilö taas olikaan ja onko alkujaan etelän autoja? On ollut joskus juttuakin mutta en muista.

Lähetetty: 04.01.2009 20:49
Kirjoittaja ricambiheikka
Hopeinen se oli ja Italiassa valmistettu :P eli etelän autoja. En nyt enään muista mistäpäin Suomea tämä oli kotoisin, tarttis kaivaa rekisterihistoria jostain esiin.

Sivulla http://www.125tc.de/index.htm on mukava tilasto Saksan kärryistä, jos oikein tulkitsin niin siellä olisi 16 kpl 125 TC rekisterissä ja 22 kpl 130 TC:tä. Eipä ole yleisiä sielläkään enään.

Lähetetty: 04.01.2009 22:55
Kirjoittaja -HH-
Mä muistelen että tuo Jarkon auto oli jostain suht idästä alunperin. Oma on ollut S-alkusella rekkarilla, mutta melko uutena eksynyt pääkaupunkiseudulle josta sitten Vakka-suomeen pitemmäksikin aikaa. Ja tuo kuvassa näkyvä hopeinen on edelleenkin pääkaupunkiseudulla.

Pitäis varmaan skannata kanssa vanhoja kuvia jotta vois laittaa kuvia tuosta Pikku-Taukan ex.autosta ja omasta rintarinnan. :wink:

Lähetetty: 05.01.2009 07:29
Kirjoittaja saanma
Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?

Lähetetty: 05.01.2009 08:00
Kirjoittaja Sämpy
Kuva
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...

Lähetetty: 05.01.2009 10:01
Kirjoittaja Pikku-Taukka
Sämpy kirjoitti:Kuva
Eikös nämä ole Ritmo 105TC:hen kaupatut Cromodorat, ainakin Suomen päässä jollei tehtaan toimesta. Nämä vuorostaan Lancian alla...
Sukulaismiehellä on hyllyssä Ritmo-esite vuodelta 1982. Tuossa esitteessä 105 TC:n alla on juurikin tuollaiset vanteet.

Lähetetty: 05.01.2009 11:33
Kirjoittaja -HH-
saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.

Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.

Lähetetty: 05.01.2009 12:10
Kirjoittaja Pikku-Taukka
-HH- kirjoitti:
saanma kirjoitti:Tossa kuvan hopeisessa näyttäis olevan noi kulmikkaat peilit, onko niitä ollut alkupään 125:sissa alkujaan?
Ei mun tietääkseni. Ja Suomessa ei oo alkupään autoja edes... Niissähän on hyppyrikattokin vielä.

Juu 105:seen nuo Sämpyn kuvan Cromodorat on "tehty" - lisävarusteiksi juu. Tehtaaltahan 105:ssa taisi alut olla niitä 125:sen mallisia - mutta kai järkevemmällä offsetilla.
Joo, ja alunperin ainakin tuossa esitteessä on peltivanteet. Hieman koreammat vaan...

Lähetetty: 05.01.2009 12:26
Kirjoittaja saanma
Tulleet 14" peltivanteilla mustilla keskiökapseleilla joissa punainen raita jos ei optioita rukattu.

Lähetetty: 05.01.2009 16:40
Kirjoittaja kurppa
Ellei nyt muisti kauheesti petä Olli Y-Hellä Äetsä, toinen niistä 125 tc parteista on nimenomaan hyppyrikatolla.

Lähetetty: 05.01.2009 17:58
Kirjoittaja jape
meen sotkemaan hieman tätäkin keskustelua että nuista ritmon katoista eli vanha koppaisessa hyppyri katon takalaidassa ? ja uudemmassa menee suorana takaluukkuun asti ? entäs kattoluukullisia ritmoja suomen maassa joko uudempia tai vanhempia ? tarkoitan oikeita kattoluukullisia eikä niitä finlandialasiviritelmämalleja....meinaan sitä kun miulla on vintillä ricambi original ritmon kattoluukullinen katto pelti jossa luukku peltikin mukana muttei mekanismeja eikä vipuja eikä oikeanlaista kattoverhoilua ! siitä en nyt ole varma oliko se hyppyrillinen vai ei hyppyrillinen malli !

Lähetetty: 05.01.2009 18:00
Kirjoittaja -HH-
Juu kyllä mä Ollin kanssa oon joskus jotain noista jutellut. Mutta tosiaan mielenkiintoista jos tosiaan on hyppyrikatolla - toisen auton tiedot tiiänkin ja pitää tosta toisesta joskus vaihtaa muutama kuuluminen.

Ja Jape - katon malli on vaihtunut about 1982, tarkkaa ajankohtaa en tiiä. Mutta viimiset I-koriset on tasakattoisia. Ja kattoluukullisia on ollut - mä oon nähnyt joskus viisovisen 75:sen automaatilla mutta taisi mennä purkuun. Ja luukku kitattu tietty kiinni... :lol:

Lähetetty: 05.01.2009 18:22
Kirjoittaja Luigi
80-luvun puolivälin tienoilla oli meillä lainassa hetken aikaa muistaakseni -79 automaatti, jossa oli myös alkuperäinen kattoluukku. Siitä ropisi koripellit jo silloin palasina maahan, eli todennäköisesti paalattu heti kohta sen jälkeen. Sininen oli väriltään, ei metalliväriä.

Lähetetty: 05.01.2009 20:25
Kirjoittaja kurppa
Joskus aikoinaan mulle hehkutettiin että nämä ovat aitoja abartheja koska kori tuotiin bartin tehtaalle, tosin kuin 130tc:t jotka koottiin fiatin linjalla. Abartti toimitti vain määrätyt palikat. Tosi vai legenda kuka tietää?