Mikä vaihteisto?

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Mikä vaihteisto?

Viesti Kirjoittaja mivot »

Fiat 124/131 tyyppinen 5v aski jossa lukee abarth.
Muuten samanmallinen aski kuin 131 mallissa mutta kardaani tulee rättinivelellä kiinni, kuten 124 mallissa ja vaihdekeppi tulee taemmas, kuten 124 mallissa.
Vaihteiston kyljessä tekstit: 131BB1A 1005, 44171995
Kuvia, joista ensimmäisessä verrokkina 131 ja 124 mallin askit:
http://kuvablogi.com/blog/4024/8/
124 Spider 2200 20vt -77
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Viesti Kirjoittaja pminetti »

laatikko on 131 racing :twisted:
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mivot »

Luulin että 131 malleissa on aina tuo boorillinen kardaanin sisäänmeno ja keppi lähempänä keulaa, semmoisia askeja minulla muutama hyllyssä, joista ainakin toisen piti olla racing mallista lähtöisin.
..eli onko racing mallissa ollut kahdenlaisia askeja, vakiota ja abarth mallia?
124 Spider 2200 20vt -77
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Viesti Kirjoittaja pminetti »

131 on kahdenlaisia laatikoita ja racingin laatikoita on kahta just poorilla ja rätillä
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Viesti Kirjoittaja pminetti »

niin siis periaateessa laatikot on samoja kepin jatkopala on vaan erilainen racingissa
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mivot »

Okei, nyt olen viisaampi.
Kiitosta vaan vastauksista :D

Liekö tuo ees missään määrin harvinainen, arvokas?
124 Spider 2200 20vt -77
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Viesti Kirjoittaja pminetti »

harvinaisuudesta en tiedä on niitä mullakin 5kpl :twisted:
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mivot »

Maailmassa 6 kyseistä askia :wink:
..minun parempi sammuttaa netti ja tuudittautua tähän tietoon :P
124 Spider 2200 20vt -77
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Se vasemmanpuoleinen on sitten 78(9?)-81 mallinen ja tikkukoneen (OHV) perästä kun on startti tuolla puolen. Ainakin muistelen että OHC koneissakin on startti kuskin puolella samaten kuin kaikissa TwinCameissa. Tuollainen liukuboorinen on mulla harvemmin tullut vastaan, taitaa olla vain 1 ja se 4-vaihteinen vm. -79. Toisessa samanikäisessä samalla tekniikalla oli se kiinteän munkkirinkulan versio. Jos joku tietää millä periaatteella noita autoihin viskottiin niin kertokoon. Niin 75-77 oli se 124-tyypin ruutukylkinen versio vielä käytössä mirkuissa, 78 vuodesta en ole varma kun silloin oli vielä vanha etuakselistokin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
pminetti
GFF
Viestit: 1249
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Viesti Kirjoittaja pminetti »

joo ohc koneessa mikä mulla oli on startti sammalla puolen kun tc koneissa. mulla on 2 racigin laatikkoa pooreilla tosin voihan se olla et joku on vaan laittanut sen jatkopalan tavaliseen laatikoon
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mivot »

Tuo vasemmalla oleva aski oli aikoinaan kaverilla ladassa ja aina tilanteen mukaan vaihtoi kytkinkoppaa eli oliko TC vai ladan kone keulilla.
Tuli tässä muistelo mieleen, oli sillä kivasti paukkua ladan 1,5 pohjaisella koneella, takapyöriltä 169hp mittasivat aikaan jolloin ei ahtimia tunnettu.
124 Spider 2200 20vt -77
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Outo legenda, sikäli kun esimerkiksi roots-ahdin on keksintönä vanhempi kuin polttomoottori. :roll:

Tosiaan ei noissa laatikoissa merkittäviä eroja ole. Uudemmissa tuo jatkopala on vain ilman tuota Abarth-tekstiä. 124:ssä ei tuollaista sileäkylkistä ole ollut, vain noita vohvelipintaisia. 124:n laatikossa nuo jatkopalat on ainakin Sport Coupen ja Special T:n laatikoissa. Toisessa pitää pakille vaihtaessa keppiä nostaa ja toisessa painaa. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mivot »

vvieri kirjoitti:Outo legenda, sikäli kun esimerkiksi roots-ahdin on keksintönä vanhempi kuin polttomoottori. :roll:
Ka niin, tarkoitan aikaa kun harvemmalla oli silloin turboa, sit 80-luvun jälkeen alkoi aika kun joka jannu oli turbottamassa katiskaansa :D
124 Spider 2200 20vt -77
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

muutamaa uppiniskaista dinosaurusta lukuunottamatta :wink:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
rekku100s
Viestit: 134
Liittynyt: 02.11.2006 20:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rekku100s »

Ihan OT,mut onko joku muuki teistä ajanu FIAT 130:sisellä?Ja nyt ei oo kyseessä ritmo.Ei ollu turboja monellakaan tosiaan sillo80 luvun alulla.Ja jos oli ,ei tainneet parjätä.
Fiat 131 Abarth replica+Alfa 75 TSx2+HD
Vastaa Viestiin