Giannini
Giannini
Kun aina vain puhutaan, tai no aika hiljaistahan taalla on, mutta siis Apartteista, niin entas Giannini ja muut kilpailijat? Niitakin oli Triestessa kymmenen vuotta sitten kovasti liikenteessa 500:sen korilla, kun tuli siella kesa vaikutettua. Triesten keskustassa on muuten useita pienia Abarth-kauppoja, josta tulikin tuotua kaikkea pienta tuliaisiksi. Isompi tuliainen oli sitten 1972 Alfa Romeo F12 ambulanssipaku, heh, mutta se onkin toinen juttu.
Mutta kysymys kuuluu, onkos noita Giannineja paatynyt Suomeenkin?
Sori aeaeaekkoesten puuttumisesta...
Mutta kysymys kuuluu, onkos noita Giannineja paatynyt Suomeenkin?
Sori aeaeaekkoesten puuttumisesta...
Ei oo tainnut eksyä ja on tainnut Italiassakin nuo olla aika pitkälle replicoita. Viissatasen ympärillä pyörii aika mahtava bisnes noiden osien suhteen. Viime vuonna Padovassa huomas että löytyy sekä Aparaatti että Giannini-kamaa noihin todella runsaasti.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
500 Giannini
Tuo "bisnes" on melko suhteellinen käsite. Jos asiaa katsoo siltä kantilta, että mitä viivan alle sattuu jäämään, niin kun se summa on riittävän suuri, se voi täyttää bisneksen tunnusmerkit. Se, että liikevaihtoa on paljon ja tavaraa liikkuu runsaasti, ei vielä tarkoita sitä, että kyseessä on bisnekseksi luokiteltavaa toimintaa. Noita torikuvioita tunnen sen verran, että paikkamaksut ja kulut osaavat olla monin paikoin niin suuria, että lopputulos on niin kovin helposti +/-0 Visiäinen on kovasti harrastettu malli euroopassa. Takavuosina esim. Saksassa oli 10000 rekisteröityä visiäisharrastajaa. Mutta osan myyjiäkin on siihen malliin todella paljon. Eli kilpailua on. Ja osia on hyvin joka puolella tarjolla. Autoharrastuksen varaosasektorin liiketaloutta jonkun verran sattuneesta syystä tuntien kehoitan hieman maltillisemmin käyttämään bisnes-termiä
Olishan se hienoa, kun joku innostuisi rakentamaan Giannini Replican. Kaikki ovat tehneet aina vaan noita aparaatteja.
Olishan se hienoa, kun joku innostuisi rakentamaan Giannini Replican. Kaikki ovat tehneet aina vaan noita aparaatteja.
Tällaisen googletin:
Giannini Fiat 128 NP Berlina Comfort 2/4 door, 128 NPS Berlina Comfort 2/4 door, 5M Autostrada Comfort
COUNTRY: Italy
ENGINES:
1116cc, 66.2bhp@6500rpm, 9.8:1 CR, Weber 32 ICEV
1290cc, 80bhp@6800rpm, 2x Weber 40DCNF, (fuel injection on Autostrada models)
WEIGHT: 750kg (2 doors), 770kg (4 doors)
PERFORMANCE:
1116cc = 96mph, quarter mile = n/a
1290cc = 103mph
1290 injected = 109mph
NOTES: 5 speed box standard on 1290 Autostrada, optional on other models
Kuva: http://www.amwmagazine.de/G/Giannini_Wo ... world.html
Giannini Fiat 128 NP Berlina Comfort 2/4 door, 128 NPS Berlina Comfort 2/4 door, 5M Autostrada Comfort
COUNTRY: Italy
ENGINES:
1116cc, 66.2bhp@6500rpm, 9.8:1 CR, Weber 32 ICEV
1290cc, 80bhp@6800rpm, 2x Weber 40DCNF, (fuel injection on Autostrada models)
WEIGHT: 750kg (2 doors), 770kg (4 doors)
PERFORMANCE:
1116cc = 96mph, quarter mile = n/a
1290cc = 103mph
1290 injected = 109mph
NOTES: 5 speed box standard on 1290 Autostrada, optional on other models
Kuva: http://www.amwmagazine.de/G/Giannini_Wo ... world.html
Sitä paitsi kyllä se mun mielestä on liiketoimintaa, jos on isohko liiketila Triesten keskustassa, jossa hyllyt täynnä pelkästään viritysosia historic-ikäluokan Fiatteihin! Tämä siis 1997 kesällä. Pari emalimerkkiä tarttui mukaan, kun harrastus oli vasta aluillaan ja keskittynyt vielä pelkästään Alfa Romeoon.
Giannini
Ciao
Giannini on roomalainen firma, joka on pitkään muutellut erilaisia Fiateja.
Kaivoin esiin Automobil Revue luetteloita:
1967:
500:n kori: 500 TVS, 590 GT, 500 4 C/700 (4 sylinterinen boxeri 700 cc, 36 hv, 130 km/h)
850 kori: 850 SL 48 hv, 950 Coupe (930 cc 50 hv)
1976
126:n kori: 126 GP, GP S, GP 800 (800 cc, 37 hv, yli 135 km/h)
127:n kori: 127 NP, NP-S (950 cc, 63 hv, 160 km/h)
128:n kori: 128 Np, NP-S, NP Rally, Rally 1600 (86x68 mm = 1580 cc, 93 hv, 175 km/h)
132:n kori: 132-2000 (1931 cc, 115 hv)
1982
126: 126 GP, 126 GPA (800 cc, 41 hv)
Panda: 30/45
127: NP, NP-S (1049 cc 68 hv)
Ritmo: Ritmo Veloce S (1116 cc, 80 hv)
Tässä muutamia otoksia malleista.
Olin kirjeenvaihdossa heidän kanssaan 1970-luvun lopulla kyselemässä viriosia oman 126:seen ja minulla on muutamia heidän myyntiesitteitä.
Firma on Italiassa hyvin tunnettu ja arvostettu.
t. Kari Pynnä
Giannini on roomalainen firma, joka on pitkään muutellut erilaisia Fiateja.
Kaivoin esiin Automobil Revue luetteloita:
1967:
500:n kori: 500 TVS, 590 GT, 500 4 C/700 (4 sylinterinen boxeri 700 cc, 36 hv, 130 km/h)
850 kori: 850 SL 48 hv, 950 Coupe (930 cc 50 hv)
1976
126:n kori: 126 GP, GP S, GP 800 (800 cc, 37 hv, yli 135 km/h)
127:n kori: 127 NP, NP-S (950 cc, 63 hv, 160 km/h)
128:n kori: 128 Np, NP-S, NP Rally, Rally 1600 (86x68 mm = 1580 cc, 93 hv, 175 km/h)
132:n kori: 132-2000 (1931 cc, 115 hv)
1982
126: 126 GP, 126 GPA (800 cc, 41 hv)
Panda: 30/45
127: NP, NP-S (1049 cc 68 hv)
Ritmo: Ritmo Veloce S (1116 cc, 80 hv)
Tässä muutamia otoksia malleista.
Olin kirjeenvaihdossa heidän kanssaan 1970-luvun lopulla kyselemässä viriosia oman 126:seen ja minulla on muutamia heidän myyntiesitteitä.
Firma on Italiassa hyvin tunnettu ja arvostettu.
t. Kari Pynnä
Moi.
Tuolla on myös kuva eräästä Giannini mallista.
http://home.planet.nl/~fredr079/giannini/gn0001en.html
http://home.planet.nl/~fredr079/giannini/gn-ne.html
Tuolla on myös kuva eräästä Giannini mallista.
http://home.planet.nl/~fredr079/giannini/gn0001en.html
http://home.planet.nl/~fredr079/giannini/gn-ne.html
Re: Giannini
Yllättävän vähän on Gianninit kiinnostaneet? Pelkästään Google-kuvahaulla löytyy valtavasti hienoja autoja, malleja 500, 126, 128, 131, jotka eivät olekkaan Abartheja!
Lainasin sieltä pari kuvaa hämmentämään!
Lainasin sieltä pari kuvaa hämmentämään!
- Liitteet
-
- Giannini 128 NP Rally 1600 esite
- Giannini 128 NP Rally 1600.jpg (197.61 KiB) Katsottu 40968 kertaa
Re: Giannini
Päheä tämäkin 128 on, siis Seat 1200 Sport http://www.seat1200.es/
Mutta palataan aiheeseen! http://giannini.free.fr/
Mutta palataan aiheeseen! http://giannini.free.fr/