vain alustan osien kiinnityksehän saa tehdä itse, tosin niistäkin on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys.
eli tukivarret sun muut hilpakkeet pitää olla tehdastekoista.....mikä sitten on tehdastekoinen....onko se 500 kappaleen sarja? vai onko se että naapurin pertti jolla on metallifirma tekaisee parit tuollaiset osat.....vai pitääkö niiden aiheuttamasta onnettomuudesta pystyä tarvittaessa vierittämään syyt osien tekijän niskaan vai mitä se tehdastekoinen loppupeleissä on....? (tähän ei AKE:n poikkeuslupiakin käsittelevä henkilö osannut antaa yksiselitteistä vastausta)
jotta tällainen lakituokio katu-600:een tätä ratkaisua havitteleville.....
Nojoo, vedenjakajanahan on noissa että niihin osiin suhtaudutaan vakavimmin, jotka särkyessään saavat aikaiseksi ohjausmuutoksen. Näitä ei saa muunmuassa korjata hitsaamalla.
Toisaalta rallimiesten omatekoiset kynäjousitolpat on aina menneet läpi, holkit on kiinni hitsaamalla ja varmasti tulee ohjausmuutos jos tuollainen pettää kesken ajon.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jos vaan jostain mittoja sais tai piirustukset niin vois itte askarrella tollaset, ja eikös mittoihin voi ottaa vähä mallia siitä lehti jousen pituudesta tai siis yhdelle puolelleen siitä kiinnikkeestä jne. varmaan asiaan perehtyneet ymmärtää mitä meinaan ku on niin hankalaa vääntää omat ajatujset tänne tekstiksi....
Meinaan että muutkin ymmärtäis
kyllä mun mielestäni kaikki pyöränripustuksen osat saavat rikkoutuessaan aikaiseksi muutoksia ohjauksessa, vai voiko Ville täsmentää vastaustaan...?
jos mun tarttisi moista alkaa tekemään vaikka kilpa-autoon niin pähkäilisin ensin missä ja miten se orkkis-lehtijousi on kiinni ja siitä miettisin että miten saisi helpoiten putkitukivarsille apurungon kiinni. Kuitenkin tukivarsien pitäisi olla mahdollisimman pitkät ettei joustoliikkeen aikana pyöränkulmat muutu merkittävästi.
tommi nylund kirjoitti:kyllä mun mielestäni kaikki pyöränripustuksen osat saavat rikkoutuessaan aikaiseksi muutoksia ohjauksessa, vai voiko Ville täsmentää vastaustaan...?
Näinhän se yleensä on. Lakiteksti on vaan muotoiltu tuolla tavoin, ja sitä siteerasin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
tommi nylund kirjoitti:vain alustan osien kiinnityksehän saa tehdä itse, tosin niistäkin on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys.
eli tukivarret sun muut hilpakkeet pitää olla tehdastekoista.....mikä sitten on tehdastekoinen....onko se 500 kappaleen sarja? vai onko se että naapurin pertti jolla on metallifirma tekaisee parit tuollaiset osat.....vai pitääkö niiden aiheuttamasta onnettomuudesta pystyä tarvittaessa vierittämään syyt osien tekijän niskaan vai mitä se tehdastekoinen loppupeleissä on....? (tähän ei AKE:n poikkeuslupiakin käsittelevä henkilö osannut antaa yksiselitteistä vastausta)
jotta tällainen lakituokio katu-600:een tätä ratkaisua havitteleville.....
Nuo virkamiehethän turvaavat aina oman persustansa ja jos onnettumuus tapahtuu pitää heillä olla todistus tarjottavana että tämä-ja-tämä valmistaja on kyllä vakuuttanut osan kestävän... Noita tukivarsia itse hitsatessa kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan tuleeko osasta sellainen että autolla vielä itse uskaltaa ajaa ...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -