Älkää ainakaan Fiat 600 -harrastajat vielä innostuko; itse olen lukenut Abarthin siirtyneen Fiatin omistukseen vasta lokakuussa 1971, vaikka firmoilla on sitä ennenkin ollut erilaista yhteistyötä. Lisäksi pelkkä omistussuhde ei välttämättä kaikissa tapauksissa ole riittävä peruste pitämään saman korimallin tuotteita keskenään vertailumalleina. En halua kuitenkaan ketään lannistaa, olisihan kohtuullista saada katuliikenteeseen teknisesti samalla tavalla toteutettu auto, jollainen on muuallakin Euroopassa aiemmin katuliikenteeseen kelpuutettu.No jokatapauksessa tuon omistussuhteen pitäisi antaa mahdollisuus tehdä ainakin -69vuoden jälkeen valmistuneita versioita!
Fiat 850 -> fiat 850 OT2000 replica
Uskon, että järkevästi rakennettuna tollainen tehtaan katukäyttöön tarkoittama auto ainakin Abarthin suhteen on ihan mahdollista katsastaa, vaikka vertailumallit eivät mallisarjan autoja olisikaan
Syy, miksi lakipykälissä puhutaan mallisarjaan kuuluvista autoista, johtyy pääosin siitä, että mallisarjaan kuuluvien autojen rakenne tunnetaan ja saman mallisarjan autot ovat helposti keskenään vertailtavissa. Jos rakennelman on taas tehnyt esimerkiksi joku toinen tehdas, on vaikeampaa selvittää viranomaisille kaikki perusversion ja toisen tehtaan rakentaman auton erot.
Mikäli katsastusmiehelle pystytään luotettavasti selvittämään esimerkiksi kaikki tiettyyn Abarth-malliin tehdyt muutokset, saadaan samalla tavalla rakennettu kopiokin varmasti leimaan. Tästä syystä kaikki tiedonkeruu ja saatavilla olevat dokumentit edesauttavat tällaisissa projekteissa
Syy, miksi lakipykälissä puhutaan mallisarjaan kuuluvista autoista, johtyy pääosin siitä, että mallisarjaan kuuluvien autojen rakenne tunnetaan ja saman mallisarjan autot ovat helposti keskenään vertailtavissa. Jos rakennelman on taas tehnyt esimerkiksi joku toinen tehdas, on vaikeampaa selvittää viranomaisille kaikki perusversion ja toisen tehtaan rakentaman auton erot.
Mikäli katsastusmiehelle pystytään luotettavasti selvittämään esimerkiksi kaikki tiettyyn Abarth-malliin tehdyt muutokset, saadaan samalla tavalla rakennettu kopiokin varmasti leimaan. Tästä syystä kaikki tiedonkeruu ja saatavilla olevat dokumentit edesauttavat tällaisissa projekteissa
Eli nyt tuli sellainen kysymys, että onko mahdollista pistää 850 Unon 1,3 Turbo kone? Onko mahdollista pistää se lupien puolesta? Entä kuinka suuri projekti on muuten eli mitä kaikkia eroavaisuuksia löytyy? Kysymys saattaa taas kuulostaa tyhmältä tai mahdottomalta, mutta jos jollain tietoa niin mielelläni kuuntelisin taas vastauksia.
Fiat 850 sedan vm.67
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98