Abarth 1000 OT
Abarth 1000 OT
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa onko kyseisiä autoja ollut rekisterissä Suomessa? Selailin vuoden `65 VM lehtiä ja eräässä numerossa oli
kuvasarja (suomalaisesta kilpailusta) , jossa 1000 OT oli menossa katolleen ja siinä näyttäisi olevan mustat rekisterikilvet. Harmi, että kuvakulma on sellainen ettei kilvestä saa selvää. 60-luvun lopun VM lehdissä on muuten mahtavia kuvia 850/1000 TC Abartheista nostamassa etutassua suomen radoilla!!
kuvasarja (suomalaisesta kilpailusta) , jossa 1000 OT oli menossa katolleen ja siinä näyttäisi olevan mustat rekisterikilvet. Harmi, että kuvakulma on sellainen ettei kilvestä saa selvää. 60-luvun lopun VM lehdissä on muuten mahtavia kuvia 850/1000 TC Abartheista nostamassa etutassua suomen radoilla!!
Itse olen scannanut kaikista omistamistani -70 luvun lehdistä kuvat 131 abarthista. Onhan noitakin aika paljon silloisissa lehdissä.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Kyllä suomessa on ollut kaikennäköisiä kilpa Fiatteja. Silloin vanhaanaikaan kun oli vielä AutoNovo, oli maahantuojalla toimiva kilpatalli. Titääköhän kukaan sitä, mitä kaikkia autoja AutoNovo oli vuokrannut Italiasta tänne suomeen. Harmi vaan, kun lähes kaikki autot lähetettiin takaisin kotimaahansa. Toisekseen, näitä suomessa kasattuja "kittejä" luulis viellä olevan jossain. Vaikka kylläkin esim. 600 tehtyjä Abartheja tuhottiin jokamies luokassa. Taas täällä tehtyjä 131 Abartheja on viellä olemassakin. Tollanen 1000 OT olisikin hieno löytö. Jos sellainen on ollut suomessa, ja on edelleen, se todellakin pitäisi löytää.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
1000 OT
Kyllähän tuollainen on ollut ensin Leo Kinnusella ja sillä ajettiin muutama kilpailu , mutta sitä ei luokiteltu Suomessa mihinkään luokkaan. Sitten se meni Kokkolaan(oli ehkä välillä muuallakin) sieltä se tuli Lappajärvelle jolloin siitä meni kampi poikki. Myytiin Jalasjärvelle ja kasattiin joillain osilla ajettiin siviilissä jonkin aikaa ja meni pelto autoksi purettiin osiks ja myytiin ympäri Suomea. Rek no oli ADO-1(muistaakseni) ja vuos malli oli -65. Selvitin auton historiaa n. vuosi sitten.