lancia 037...

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
marko69
Viestit: 2
Liittynyt: 01.02.2003 00:42
Paikkakunta: päijät häme

lancia 037...

Viesti Kirjoittaja marko69 »

:?: alkoi kiinnostamaan toi lancian katuversio tuosta 037:sta, onko suomessa ja kuinka harvinainen, kuinka kalliita jne jne.
tutkin kirjaa Elämää suuremmalla vaihteella, ja siitä tuli toi Henkka Toivosen erittäin ikävä onnettomuus Korsikalla.

Kyseisessä kirjassa oli kuvia 037:sta.
Napalaikka
Viestit: 201
Liittynyt: 24.01.2003 20:57
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Napalaikka »

En ole suomessa nähnyt(ei tarkoita että niitä ei olisi!?!), mutta euroopassa on muutama ihan tie liikenne versio. Mutta 037 perustuu Lancia Beta Montecarloon joita on muutama(kuinka monta?) suomessa.
Voin toki olla väärässäkin...
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Eikös tuon 037:n katuversio ole Delta S4:n, jos en nyt vaan väärin muista...
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Meinaa mennä pasmat pojilta sekaisin. 037 on 037 ja S4 on S4. Molempia valmistettu luokituksen mukaiset minimi 400kpl ja niistä osa tehty B-ryhmään. Siis ovat eri autoja. :wink:
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
JLe
Viestit: 7
Liittynyt: 28.02.2003 00:51
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JLe »

Juu, 037 ja Delta S4 ovat ihan yhtä paljon eri autoja kuin mitä tekemistä 037:lla on Henkka-vainaan poismenon kanssa. No, Lancialla Henkka tuolloin ajoi, sen verran yhteistä.

Kuka muistaa tämän maailman nopeimman rallikuljettajan viimeiseksi jääneessä haastattelussa lopuksi (?) sanomat sanat :?:
Viiatti-Isäntä
Viestit: 23
Liittynyt: 25.02.2003 21:09

Viesti Kirjoittaja Viiatti-Isäntä »

Sen verran pitää korjata, että AINOIDEN OIKEIDEN RALLIAUTOJEN, eli B-ryhmäläisten luokitteluun riitti 200 valmistettua autoa. Lancia Delta S4:stä ensimmäisiä juttuja Suomessa VM 1/85.
Tosin minun mielestäni Peugeot 205 T 16 E2 oli se ainoa oikea... :cry:
aba1
Viestit: 12
Liittynyt: 06.03.2003 07:56
Paikkakunta: kempele

Henkan viimeiset sanat

Viesti Kirjoittaja aba1 »

Sanat oli jotain: Tällaista kilpailua ei näin moderneilla autolla voi ajaa, tässä loppuu järki. Henkka oli kuumeessa ja rallin reilussa johdossa.
pekka
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Oho, sori pojat :oops: Se 037 olikin tuo matalampi ja hienompi versio.....
Mutta sen olen jostain lukenut että monet rallimiehet ovat kehuneet tätä autoa parhaaksi ralliautoksi.
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
JLe
Viestit: 7
Liittynyt: 28.02.2003 00:51
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JLe »

Ne sanat, jotka mun näkemässä haastattelussa sanoi autoon istuessaan oli jotenkin "Ei riitä enää aivot tähän hommaan".

4-vetoisista B-ryhmäläisistä itse arvostan Delta S4:n lisäksi juuri 205 T16:ta ja siipi-Quattroa. Minkälaisia laitteita nuo olisivatkaan nykytekniikalla eli lähinnä alustan ja turbotekniikan osalta. -86 Jyskälästä Mikkolan Audista on hyviä filmipätkiä kun hitaassa risteyksessä hetken matelee kuin etana, ja kun ahdot lähtee mukaan, pito on yhtä hukassa kuin Jokerien kiinnostus pronssiin.
Murtoluku
Viestit: 45
Liittynyt: 05.03.2003 07:42

037

Viesti Kirjoittaja Murtoluku »

Lancia 037 Stardale on kaiketi se katuversio ja niitähän löytyy myynnissä esimerkiksi osoitteessa http://www.carclassic.com/html/LANCIA.htm#RS037 (hinnat 50 -70 000 eeroa). Sieltä löytyy myös muutama ihka oikea B-ryhmäläinen kisapirssi (135-199 000 eeroa). Lottovoittoa odotellessa....
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

ainakin s4 on myynissä saksassa(mobile.de) oikein 6 kipalein niistä kolme ralli +3 katu versioita kiinostavinta on että yhdellä on toivonen ajanut (253000 euroo) toinen on uuusssiiii!!!!!!!!!! oli tarkotus toivoselle mutta kerki kuolla ennen. (229000 euroo) ja katuversiot 42000-66000 euroo
että siitä suomeen hakemaan (olisin ite menossa jos olis ess vähä rikkaaampi) ([mee tsekkaa jos et usko])
JLe
Viestit: 7
Liittynyt: 28.02.2003 00:51
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JLe »

fiat forever kirjoitti:kiinostavinta on että yhdellä on toivonen ajanut
Millähän tuokin yritetään todistaa?
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Eipä tuo nyt niin mahdotonta ole. Vaikkapa orkkis rekkaria vertaamalla tehtaan kilpailuihin ilmoittamiin. Noihin yleensä nuo on valmiiksi hyvinkin tarkasti selvitettynä, sekun nostaa myyntihintaa.
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
JLe
Viestit: 7
Liittynyt: 28.02.2003 00:51
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JLe »

Niin, sehän siinä vaikeinta onkin, että ulkomailla rekisterijutut ei oo aina niin helppoa kun Suomessa. Tosin meilläkin AKE:lta saa tietääkseni vuodesta -66 alkaen, sitä vanhemmat on hankalampi juttu.

Mutta mm. englantilaisten "koirankoppien" tehdas kun ajatti autoja, otettiin kilpailuun aina valmiina ollut auto, johon ruuvattiin se konepelti, jolla rekisterinumerolla haluttiin ajaa, ja sitä vastaava alumiininen tyyppikilpi ruuvattiin koriin kiinni. Koreihin ei ollut meistattu runkonumeroa ja siten samalla numerolla olikin käytännössä monta eri koria. Tästä löytyy esimerkki mm. http://www.worksmini.com -sivuilta.

Suomeen tuotuihin saman merkkisiin siviiliautoihinkin meistattiin runkonumero koriin vasta ensimmäisessa huollossa, tietääkseni ei vielä luovutushuollossa.

Ja onhan Suomestakin myyty A-ryhmän Celica ties minne _sillä ehdolla_, että korissa oli tunnetun suomalaisen tehdaskuskin käyttämä numero, joka ei todellakaan siihen alun perin kuulunut.

Eli periaatteessa ihan yhtä todennäköistä on tuon Lankisen "aitous" kuin "epäaitous". 8)
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Joo, tuo ON ongelma. Esim. 131 Abartheissa harrastettiin juuri samaa. Jos se kilpailuun ilmoitettu kori oli kaatunut harjoituksissa, otettiin toinen kori johon stanssattiin ne ilmoitetun korin numerot. Lopputuloksena voi yhdessä korissa olla vaikka kolmet eri runkonumerot. Tällainen tehdasauto on yhdellä nettitutulla. Käytännössä ainakin käsittääkseni voi olla varma siitä että niillä papereilla on ajanut se ja se kuljettaja siinä ja siinä kisassa. Korikin on voinut olla sama... :wink:
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Vastaa Viestiin