lancia 037...
lancia 037...
alkoi kiinnostamaan toi lancian katuversio tuosta 037:sta, onko suomessa ja kuinka harvinainen, kuinka kalliita jne jne.
tutkin kirjaa Elämää suuremmalla vaihteella, ja siitä tuli toi Henkka Toivosen erittäin ikävä onnettomuus Korsikalla.
Kyseisessä kirjassa oli kuvia 037:sta.
tutkin kirjaa Elämää suuremmalla vaihteella, ja siitä tuli toi Henkka Toivosen erittäin ikävä onnettomuus Korsikalla.
Kyseisessä kirjassa oli kuvia 037:sta.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Meinaa mennä pasmat pojilta sekaisin. 037 on 037 ja S4 on S4. Molempia valmistettu luokituksen mukaiset minimi 400kpl ja niistä osa tehty B-ryhmään. Siis ovat eri autoja.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.02.2003 21:09
Henkan viimeiset sanat
Sanat oli jotain: Tällaista kilpailua ei näin moderneilla autolla voi ajaa, tässä loppuu järki. Henkka oli kuumeessa ja rallin reilussa johdossa.
pekka
Ne sanat, jotka mun näkemässä haastattelussa sanoi autoon istuessaan oli jotenkin "Ei riitä enää aivot tähän hommaan".
4-vetoisista B-ryhmäläisistä itse arvostan Delta S4:n lisäksi juuri 205 T16:ta ja siipi-Quattroa. Minkälaisia laitteita nuo olisivatkaan nykytekniikalla eli lähinnä alustan ja turbotekniikan osalta. -86 Jyskälästä Mikkolan Audista on hyviä filmipätkiä kun hitaassa risteyksessä hetken matelee kuin etana, ja kun ahdot lähtee mukaan, pito on yhtä hukassa kuin Jokerien kiinnostus pronssiin.
4-vetoisista B-ryhmäläisistä itse arvostan Delta S4:n lisäksi juuri 205 T16:ta ja siipi-Quattroa. Minkälaisia laitteita nuo olisivatkaan nykytekniikalla eli lähinnä alustan ja turbotekniikan osalta. -86 Jyskälästä Mikkolan Audista on hyviä filmipätkiä kun hitaassa risteyksessä hetken matelee kuin etana, ja kun ahdot lähtee mukaan, pito on yhtä hukassa kuin Jokerien kiinnostus pronssiin.
037
Lancia 037 Stardale on kaiketi se katuversio ja niitähän löytyy myynnissä esimerkiksi osoitteessa http://www.carclassic.com/html/LANCIA.htm#RS037 (hinnat 50 -70 000 eeroa). Sieltä löytyy myös muutama ihka oikea B-ryhmäläinen kisapirssi (135-199 000 eeroa). Lottovoittoa odotellessa....
- fiat forever
- Viestit: 306
- Liittynyt: 15.04.2003 23:10
- Paikkakunta: kokkola
ainakin s4 on myynissä saksassa(mobile.de) oikein 6 kipalein niistä kolme ralli +3 katu versioita kiinostavinta on että yhdellä on toivonen ajanut (253000 euroo) toinen on uuusssiiii!!!!!!!!!! oli tarkotus toivoselle mutta kerki kuolla ennen. (229000 euroo) ja katuversiot 42000-66000 euroo
että siitä suomeen hakemaan (olisin ite menossa jos olis ess vähä rikkaaampi) ([mee tsekkaa jos et usko])
että siitä suomeen hakemaan (olisin ite menossa jos olis ess vähä rikkaaampi) ([mee tsekkaa jos et usko])
Eipä tuo nyt niin mahdotonta ole. Vaikkapa orkkis rekkaria vertaamalla tehtaan kilpailuihin ilmoittamiin. Noihin yleensä nuo on valmiiksi hyvinkin tarkasti selvitettynä, sekun nostaa myyntihintaa.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Niin, sehän siinä vaikeinta onkin, että ulkomailla rekisterijutut ei oo aina niin helppoa kun Suomessa. Tosin meilläkin AKE:lta saa tietääkseni vuodesta -66 alkaen, sitä vanhemmat on hankalampi juttu.
Mutta mm. englantilaisten "koirankoppien" tehdas kun ajatti autoja, otettiin kilpailuun aina valmiina ollut auto, johon ruuvattiin se konepelti, jolla rekisterinumerolla haluttiin ajaa, ja sitä vastaava alumiininen tyyppikilpi ruuvattiin koriin kiinni. Koreihin ei ollut meistattu runkonumeroa ja siten samalla numerolla olikin käytännössä monta eri koria. Tästä löytyy esimerkki mm. http://www.worksmini.com -sivuilta.
Suomeen tuotuihin saman merkkisiin siviiliautoihinkin meistattiin runkonumero koriin vasta ensimmäisessa huollossa, tietääkseni ei vielä luovutushuollossa.
Ja onhan Suomestakin myyty A-ryhmän Celica ties minne _sillä ehdolla_, että korissa oli tunnetun suomalaisen tehdaskuskin käyttämä numero, joka ei todellakaan siihen alun perin kuulunut.
Eli periaatteessa ihan yhtä todennäköistä on tuon Lankisen "aitous" kuin "epäaitous". 8)
Mutta mm. englantilaisten "koirankoppien" tehdas kun ajatti autoja, otettiin kilpailuun aina valmiina ollut auto, johon ruuvattiin se konepelti, jolla rekisterinumerolla haluttiin ajaa, ja sitä vastaava alumiininen tyyppikilpi ruuvattiin koriin kiinni. Koreihin ei ollut meistattu runkonumeroa ja siten samalla numerolla olikin käytännössä monta eri koria. Tästä löytyy esimerkki mm. http://www.worksmini.com -sivuilta.
Suomeen tuotuihin saman merkkisiin siviiliautoihinkin meistattiin runkonumero koriin vasta ensimmäisessa huollossa, tietääkseni ei vielä luovutushuollossa.
Ja onhan Suomestakin myyty A-ryhmän Celica ties minne _sillä ehdolla_, että korissa oli tunnetun suomalaisen tehdaskuskin käyttämä numero, joka ei todellakaan siihen alun perin kuulunut.
Eli periaatteessa ihan yhtä todennäköistä on tuon Lankisen "aitous" kuin "epäaitous". 8)
Joo, tuo ON ongelma. Esim. 131 Abartheissa harrastettiin juuri samaa. Jos se kilpailuun ilmoitettu kori oli kaatunut harjoituksissa, otettiin toinen kori johon stanssattiin ne ilmoitetun korin numerot. Lopputuloksena voi yhdessä korissa olla vaikka kolmet eri runkonumerot. Tällainen tehdasauto on yhdellä nettitutulla. Käytännössä ainakin käsittääkseni voi olla varma siitä että niillä papereilla on ajanut se ja se kuljettaja siinä ja siinä kisassa. Korikin on voinut olla sama...
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________