Abarth 600 lukkoperä

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet

Abarth 600 lukkoperä

ViestiKirjoittaja ulkosuomalainen » 29.03.2020 12:14

Muistelen joskus nähneeni fiatin lukkoperän jossa oli sellainen tappisysteemi. tapit menivät läpi 8-9 kpl??? keskimmäisestä osasta ja osat molemmilla puolilla olivatsellaiset "aaltoilevalla"pinnalla olevat. kun oli veto päällä molemmat pyörät lukkiutuivat,mutta kun pyöritti toisenpuolen rengasta esim. eteenpäin pyöri toinenpuoli taaksepäin kuin normaalissa tasauspyörästössä. Onko kellään tietoa tälläisestä tasauspyörästön lukosta.
ulkosuomalainen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 29.03.2020 12:01

Re: Abarth 600 lukkoperä

ViestiKirjoittaja Sämpy » 30.03.2020 10:29

Tuolla toisaalla on topikki lukkoperistä (tosin ei takamoottorisen) ja sieltä minullekin selvisi, että kyseessä on rampillinen lukkoperä. Joka lienee melko normaali levylukon yhteydessä, mutta kun itelle tullut vain 1kpl lukkoperiä vastaan niin en tiennyt tuota rakennetta.

http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=41490

Josko olisi tuollainen. Ei noissa noin montaa tappia ole, mutta periaatteena ristitapit kiilaa lukkoa kireämmälle kun on veto päällä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6848
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Abarth 600 lukkoperä

ViestiKirjoittaja outlawjw » 27.04.2020 13:59

Kysessä on ns. tappilukko. Näitä on käytetty mm. Fiat 127:ssa ja VW Golf:ssa. Ilmeisesti sinänsä toimiva lukko (ainakin käyttäjien mielestä). Hankin aikanaan tuollaisen Fiat 127:n lukon, jossa on tapit jne... Tosin en käyttänyt sitä.
Vaan käytin ramppilukkoa, jossa ristitapeilla kiristetään levyjä tappilukossa ei ole lainkaan kitkalevyjä vaan ainostaan nuo aaltomaisen vetonivelen pinnat.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
outlawjw
GFF
 
Viestit: 698
Liittynyt: 08.11.2004 18:13
Paikkakunta: Loppi

Re: Abarth 600 lukkoperä

ViestiKirjoittaja ulkosuomalainen » 27.05.2020 23:11

outlawjw kirjoitti:Kysessä on ns. tappilukko. Näitä on käytetty mm. Fiat 127:ssa ja VW Golf:ssa. Ilmeisesti sinänsä toimiva lukko (ainakin käyttäjien mielestä). Hankin aikanaan tuollaisen Fiat 127:n lukon, jossa on tapit jne... Tosin en käyttänyt sitä.
Vaan käytin ramppilukkoa, jossa ristitapeilla kiristetään levyjä tappilukossa ei ole lainkaan kitkalevyjä vaan ainostaan nuo aaltomaisen vetonivelen pinnat.


Lähetin YV:n
ulkosuomalainen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 29.03.2020 12:01


Paluu Abarth

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä