Linkki, Niksi, Vinkki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

jos haluaa viestiin linkin. kopioit sen osoitteen. sit liität sen viestiin.sit se tulee linkkinä.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kaivetaas vähän ylös tätä.
Oon tässä miettiny et laittaisin seiskan jarrusatulat naftakylpyyn kun ilmausnippa on jumissa ja muutenkin ne on ihan paskaset. Eikai tossa muuta tarvi tehä ku heittää männät ja satulat vaan likoomaan? Riittää varmaan jos yhen yön yli vaikka on?

nimim. naftaa hakemaan shelliltä :arrow:

edit: hyvin tuntus lähtevän paskat irti.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Naftasta puheenollen.

Nyt testasin tuota maito ja cokis juttua.
Mulla on kiinni jumittunut belaruksen kone (4-syl.)
Yhteen pytyyn kaadoin maitoa (hyi mikä haju nyt)
Toiseen cokista (ihan kuin liimaa täynnä)
Kolmanteen naftaa (muuttunut mustaksi)
Neloseen taas "puhdasta" CRC:tä (nyt paksua ruosteen väristä mömmöä)

Kevyesti puuklapilla lyödessä, ainoa sylinteri mikä liikkuu, on nafta sylinteri. Mutta kokeilut jatkuvat.

Sitten huomasin Ladan alkp. työkalu sarjasta 22mm toinen pää (en nyt muista kokoa) olevan kiintoavaimen kestäväksi.
Bahco vääntyi sitä mukaa, kun väänsi.
Ladan avaimella aukesi, lman avaimen kärsimistä.
Lukkopihdeillä oli molemmat avaimet rutististuksessa, kun olivat "avo kitasia".

Muutenkin olen huomioinut Ladan kyseisen avaimen hyväksi.
Kevyesti kun hioo, niin se mahtuu 600:sen iskareihin.
Voi silti sopia muihinkin kuin kusiaiseen.
Aina on pultti luovuttanut viimeistään katkeamalla ja avain on vieläkin kuin uusi.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Nopeampi keino noihin kiinnijuuttuneisiin pulttehin, muttereihin jne on lämpö. Tämä tosin vaatii kaasupillit toimiakseen kunnolla ja jos operoi esimerkiksi jarruosien kanssa niin tulee muistaa että kuuma jarruneste polttaa.

Kasatessa sitten kannattaa käyttää tervaa kylmiin kohteisiin ja alumiini-, tai kuparitahnaa kuumiin kohteisiin. Helpottaa sitä seuraavaa remonttia.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Tuli lämmittelystä mieleen...

Se Pencil Torch tai mikälie...
Kummiskin kynän mallinen ja ladataan putaanilla.
Se riittää pikkuhommiin.
Kätevä ahtaissa ja vaarallisissa paikoissa.

Tuota minä olen käyttänyt esim. satuloiden ilmaus ruuveissa, kun en jaksa raahata pillejä pikku-hommiin.

Pitänyt monasti kokeilla mihkä tuo pystyy "lämmitys teholtaan", mutta aina jäänyt.
jillikainen
Viestit: 73
Liittynyt: 25.11.2003 19:03
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja jillikainen »

Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä. Akkulaturin plus kaapeli kiinni rosteri palaan ja maajohto puhdistettavaan kappaleeseen ja ei ku virrat päälle.. Rosteripelti ei sitten saa koskettaa puhdistettavaan kappaleeseen....:) Kestää muutaman tunnin ennen kuin ruoste alkaa irtoamaan, mutta eipä tarvi hiekkapuhaltaa eikä muuten hiestää puhtaaksi...:)
feel power feel FIAT
Hopeasalama
Viestit: 237
Liittynyt: 28.07.2004 22:35
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Hopeasalama »

jillikainen kirjoitti:Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä. Akkulaturin plus kaapeli kiinni rosteri palaan ja maajohto puhdistettavaan kappaleeseen ja ei ku virrat päälle.. Rosteripelti ei sitten saa koskettaa puhdistettavaan kappaleeseen....:) Kestää muutaman tunnin ennen kuin ruoste alkaa irtoamaan, mutta eipä tarvi hiekkapuhaltaa eikä muuten hiestää puhtaaksi...:)
Kidesoodaa ei ruokasoodaa, muistaakseni. Takavalojen heijastimet voi entrata alumiiniteipillä...Rupeaa näkymään.
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.

Kuva
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

jillikainen kirjoitti:Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä.
Rosterin käyttöä ei voi suositella, koska siitä voi liueta veteen kuuden arvoista kromia, mikä puolestaan on kovan luokan karsinogeeni (syöpää aiheuttava myrkky.) Musta rauta käy, joutuu vain välillä putsailemaan ja uusimaan, kun se häviää hiljalleen jonnekin. :wink:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Elektrolyysijuttua tuolla: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=7676
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

luigi kirjoitti:
vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.
Sama kierre löytyy myös 50-luvun Opel Blitzin pyöränmuttereista, joten niitäkin voi hyödyntää... :mrgreen:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: Linkki, Niksi, Vinkki

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

"huonompi" laatuiset nivelet saa kestämään paljon pitenpään, kun suojakumin alle laittaa lisää vaseliinia ja sitten asennuksen jälkeen voitelee nivelen ympärinsä kotelosuojalla. Ja käsittelyn voi uusia vaikka aina rengasvaihdoissa ;)

On tullut vuosien saatossa testattua ja todettua toimivaksi.

Yleisin syy nivelten välistymiseen on ollut veden pääsy niveleen vaikka suojakumi on ollut ehjä.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re:

Viesti Kirjoittaja Stefa »

-HH- kirjoitti:
luigi kirjoitti:
vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.
Sama kierre löytyy myös 50-luvun Opel Blitzin pyöränmuttereista, joten niitäkin voi hyödyntää... :mrgreen:
Tai jos ei vaikka lähiromiksella satu Opelixeja enää olemaan, niin olikohan 12 mm hytikkahelmiliittimen mutterissa tuo samainen kierre. Vähän joutuu yleensä anturille sitä mutterin reikää poraamaan/pirraamaan isommaksi. Onhan tuo mutteri vähän ohut hitsata, mutta kohtuullisella virralla tulee ihan hyvä. Saa myös rosterisina noita ja jos vaikka perusliittimen ostaa, niin saa helpolla pikku lisähitsihommalla siitä liitinrungosta tulpan ettei tarvi niitä sytytystulppia reikiin ruuvailla.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Linkki, Niksi, Vinkki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eikös Biltemassakin myydä tuollaista hitsattavaa lambdan mutteria?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin