Linkki, Niksi, Vinkki
Kaivetaas vähän ylös tätä.
Oon tässä miettiny et laittaisin seiskan jarrusatulat naftakylpyyn kun ilmausnippa on jumissa ja muutenkin ne on ihan paskaset. Eikai tossa muuta tarvi tehä ku heittää männät ja satulat vaan likoomaan? Riittää varmaan jos yhen yön yli vaikka on?
nimim. naftaa hakemaan shelliltä
edit: hyvin tuntus lähtevän paskat irti.
Oon tässä miettiny et laittaisin seiskan jarrusatulat naftakylpyyn kun ilmausnippa on jumissa ja muutenkin ne on ihan paskaset. Eikai tossa muuta tarvi tehä ku heittää männät ja satulat vaan likoomaan? Riittää varmaan jos yhen yön yli vaikka on?
nimim. naftaa hakemaan shelliltä
edit: hyvin tuntus lähtevän paskat irti.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Naftasta puheenollen.
Nyt testasin tuota maito ja cokis juttua.
Mulla on kiinni jumittunut belaruksen kone (4-syl.)
Yhteen pytyyn kaadoin maitoa (hyi mikä haju nyt)
Toiseen cokista (ihan kuin liimaa täynnä)
Kolmanteen naftaa (muuttunut mustaksi)
Neloseen taas "puhdasta" CRC:tä (nyt paksua ruosteen väristä mömmöä)
Kevyesti puuklapilla lyödessä, ainoa sylinteri mikä liikkuu, on nafta sylinteri. Mutta kokeilut jatkuvat.
Sitten huomasin Ladan alkp. työkalu sarjasta 22mm toinen pää (en nyt muista kokoa) olevan kiintoavaimen kestäväksi.
Bahco vääntyi sitä mukaa, kun väänsi.
Ladan avaimella aukesi, lman avaimen kärsimistä.
Lukkopihdeillä oli molemmat avaimet rutististuksessa, kun olivat "avo kitasia".
Muutenkin olen huomioinut Ladan kyseisen avaimen hyväksi.
Kevyesti kun hioo, niin se mahtuu 600:sen iskareihin.
Voi silti sopia muihinkin kuin kusiaiseen.
Aina on pultti luovuttanut viimeistään katkeamalla ja avain on vieläkin kuin uusi.
Nyt testasin tuota maito ja cokis juttua.
Mulla on kiinni jumittunut belaruksen kone (4-syl.)
Yhteen pytyyn kaadoin maitoa (hyi mikä haju nyt)
Toiseen cokista (ihan kuin liimaa täynnä)
Kolmanteen naftaa (muuttunut mustaksi)
Neloseen taas "puhdasta" CRC:tä (nyt paksua ruosteen väristä mömmöä)
Kevyesti puuklapilla lyödessä, ainoa sylinteri mikä liikkuu, on nafta sylinteri. Mutta kokeilut jatkuvat.
Sitten huomasin Ladan alkp. työkalu sarjasta 22mm toinen pää (en nyt muista kokoa) olevan kiintoavaimen kestäväksi.
Bahco vääntyi sitä mukaa, kun väänsi.
Ladan avaimella aukesi, lman avaimen kärsimistä.
Lukkopihdeillä oli molemmat avaimet rutististuksessa, kun olivat "avo kitasia".
Muutenkin olen huomioinut Ladan kyseisen avaimen hyväksi.
Kevyesti kun hioo, niin se mahtuu 600:sen iskareihin.
Voi silti sopia muihinkin kuin kusiaiseen.
Aina on pultti luovuttanut viimeistään katkeamalla ja avain on vieläkin kuin uusi.
Nopeampi keino noihin kiinnijuuttuneisiin pulttehin, muttereihin jne on lämpö. Tämä tosin vaatii kaasupillit toimiakseen kunnolla ja jos operoi esimerkiksi jarruosien kanssa niin tulee muistaa että kuuma jarruneste polttaa.
Kasatessa sitten kannattaa käyttää tervaa kylmiin kohteisiin ja alumiini-, tai kuparitahnaa kuumiin kohteisiin. Helpottaa sitä seuraavaa remonttia.
Kasatessa sitten kannattaa käyttää tervaa kylmiin kohteisiin ja alumiini-, tai kuparitahnaa kuumiin kohteisiin. Helpottaa sitä seuraavaa remonttia.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Tuli lämmittelystä mieleen...
Se Pencil Torch tai mikälie...
Kummiskin kynän mallinen ja ladataan putaanilla.
Se riittää pikkuhommiin.
Kätevä ahtaissa ja vaarallisissa paikoissa.
Tuota minä olen käyttänyt esim. satuloiden ilmaus ruuveissa, kun en jaksa raahata pillejä pikku-hommiin.
Pitänyt monasti kokeilla mihkä tuo pystyy "lämmitys teholtaan", mutta aina jäänyt.
Se Pencil Torch tai mikälie...
Kummiskin kynän mallinen ja ladataan putaanilla.
Se riittää pikkuhommiin.
Kätevä ahtaissa ja vaarallisissa paikoissa.
Tuota minä olen käyttänyt esim. satuloiden ilmaus ruuveissa, kun en jaksa raahata pillejä pikku-hommiin.
Pitänyt monasti kokeilla mihkä tuo pystyy "lämmitys teholtaan", mutta aina jäänyt.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 25.11.2003 19:03
- Paikkakunta: Haukipudas
Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä. Akkulaturin plus kaapeli kiinni rosteri palaan ja maajohto puhdistettavaan kappaleeseen ja ei ku virrat päälle.. Rosteripelti ei sitten saa koskettaa puhdistettavaan kappaleeseen.... Kestää muutaman tunnin ennen kuin ruoste alkaa irtoamaan, mutta eipä tarvi hiekkapuhaltaa eikä muuten hiestää puhtaaksi...
feel power feel FIAT
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 28.07.2004 22:35
- Paikkakunta: Lempäälä
Kidesoodaa ei ruokasoodaa, muistaakseni. Takavalojen heijastimet voi entrata alumiiniteipillä...Rupeaa näkymään.jillikainen kirjoitti:Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä. Akkulaturin plus kaapeli kiinni rosteri palaan ja maajohto puhdistettavaan kappaleeseen ja ei ku virrat päälle.. Rosteripelti ei sitten saa koskettaa puhdistettavaan kappaleeseen.... Kestää muutaman tunnin ennen kuin ruoste alkaa irtoamaan, mutta eipä tarvi hiekkapuhaltaa eikä muuten hiestää puhtaaksi...
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Rosterin käyttöä ei voi suositella, koska siitä voi liueta veteen kuuden arvoista kromia, mikä puolestaan on kovan luokan karsinogeeni (syöpää aiheuttava myrkky.) Musta rauta käy, joutuu vain välillä putsailemaan ja uusimaan, kun se häviää hiljalleen jonnekin.jillikainen kirjoitti:Elektrolyysi??, kätevä keksintö ruosteisten osien puhdistukseen. Muoviämpäriin vaan vettä ja Ruokasoodaa, pala rosteripeliä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Elektrolyysijuttua tuolla: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=7676
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sama kierre löytyy myös 50-luvun Opel Blitzin pyöränmuttereista, joten niitäkin voi hyödyntää...luigi kirjoitti:Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 708
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Linkki, Niksi, Vinkki
"huonompi" laatuiset nivelet saa kestämään paljon pitenpään, kun suojakumin alle laittaa lisää vaseliinia ja sitten asennuksen jälkeen voitelee nivelen ympärinsä kotelosuojalla. Ja käsittelyn voi uusia vaikka aina rengasvaihdoissa
On tullut vuosien saatossa testattua ja todettua toimivaksi.
Yleisin syy nivelten välistymiseen on ollut veden pääsy niveleen vaikka suojakumi on ollut ehjä.
On tullut vuosien saatossa testattua ja todettua toimivaksi.
Yleisin syy nivelten välistymiseen on ollut veden pääsy niveleen vaikka suojakumi on ollut ehjä.
Re:
Tai jos ei vaikka lähiromiksella satu Opelixeja enää olemaan, niin olikohan 12 mm hytikkahelmiliittimen mutterissa tuo samainen kierre. Vähän joutuu yleensä anturille sitä mutterin reikää poraamaan/pirraamaan isommaksi. Onhan tuo mutteri vähän ohut hitsata, mutta kohtuullisella virralla tulee ihan hyvä. Saa myös rosterisina noita ja jos vaikka perusliittimen ostaa, niin saa helpolla pikku lisähitsihommalla siitä liitinrungosta tulpan ettei tarvi niitä sytytystulppia reikiin ruuvailla.-HH- kirjoitti:Sama kierre löytyy myös 50-luvun Opel Blitzin pyöränmuttereista, joten niitäkin voi hyödyntää...luigi kirjoitti:Tästä vois vaikka päätellä lambdan kierteen olevan M18x1.5. Kun ei ole noita takavetohiivatteja nurkissa, niin pitää konsultoida mutterikauppaa.vvieri kirjoitti:Älä heitä vanhaa, oikeakätistä pyöränlaakerin mutteria (esim. takavedot 131, 124, jne) pois vaikka laakerisarjan mukana tulikin uusi. Saat siitä tehtyä lambda-anturin mutterin vaikka seosmittaria varten.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Linkki, Niksi, Vinkki
Eikös Biltemassakin myydä tuollaista hitsattavaa lambdan mutteria?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.