Korin hionta/hiekkapuhallus?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
krupa
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24
Viesti:

Korin hionta/hiekkapuhallus?

Viesti Kirjoittaja krupa »

Mikä olisi paras vaihtoehto korin vanhojen maalien/ruosteen poistoon, kun tuo käsipelillä hinkkaaminen maistuu vähän paskalta. Mitenpaljon hiekkapuhallus vaatii kompuralta tuottoa, vai meneekö kusiaisen pellit vain ruttuun ennen kuin maalit lähtee? Mimmoinen laikka rälläkkään olisi hyvä pellin hiontaa ajatellen?
http://forum.parru.org - Fiat 600 Foorumi!
http://www.netikka.net/krupa
Avatar
MikkoL
Viestit: 391
Liittynyt: 11.06.2003 03:08
Paikkakunta: yläjuoksulla

Viesti Kirjoittaja MikkoL »

Henk.koht. en kaikissa tapauksissa edes lähtisi puhaltamaan, mikäli tarkoitus saada hyvää jälkeä minimaalisilla vahingoilla. Korkeapainepesu (mikä tietysti maksaa) olisi paras vaihtoehto; lähtee maalit siististi ja pintaruosteet siinä sivussa. Noita suorittavat ainakin suurimmat pesufirmat.

Entisöintiäijät ovat jonkin verran käyttäneet - lähinnä porakoneen päässä - muovista 30-luvun hiusharjan näköistä "laikkaa", vaikea kuvailla. Itsekin joitain alumiinipalikoita puhdistellut ja kiillotellut ko. tyyppisellä pelillä. Ei syö metallia, mutta kaikki paskat lähtee tosi tehokkaasti. Suosittelen - "ei turhia naarmuja pohjiin".

Ei ole ostostöllössäkään tällaisia juttuja...
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Pohja

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Olen kuullut että jotkut ovat käyttäneet vesihiekkapuhallusta ja jotkut korkeapainehöyryä. Tekee kuulemma siistiä jälkeä eikä vaurioita muita pintoja. Itse käytin ruostepaikkojen putsaukseen juuri sellaista ns. muoviharjaa joka tulee porakoneeseen kiinni. Toimi sekin hyvin.
www.ladat.org
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

hemmetin hienoa hiekkaa ja paineensäädin.. tekee hyvää jälkeä eikä hajota peltejä..
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Jarrunesteellä lähtenee maali herkemmistä osista.
Pintaruoste poistuu sitruunahapon ja tapettiliisterin seoksella ( En ole itse vielä kokeillut).

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Vastaa Viestiin