Lasien tummennus / sävyte

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
krupa
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24
Viesti:

Lasien tummennus / sävyte

Viesti Kirjoittaja krupa »

Tulipa mieleen kun kaupassa törmäsin semmoiseen lasien sävyte sprayhin, että onko kukaan täältä kokeillut ikinä miten se toimii? Saako edes välttävää jälkeä.

Saako tuulilasiin ja sivulaseihin pistää mitään pientäkään tummempaa kalvoa vai repiikö katsastussetä ne välittömästi pois?

Tulisi ihan tyylikäs (amis? :lol: ) tuosta kusiaisesta jos saisi kaikki lasit sillälailla hillitysti sävytettyä. Ja Eipä se sisustuksillekkaan varmasti pahaa tee kun ei auringon valo pääse täysiä porottamaan penkeille yms? Vai onko niissä kalvoissa yms tummentimissa minkäänlaista UV-suojaa?
http://forum.parru.org - Fiat 600 Foorumi!
http://www.netikka.net/krupa
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

tummennus-sprayta on kokeiltu vilkkuihin tms. ja jälki oli ihan hanurista. en suosittele käyttämään mitään tollasia "valmispakkaus-sprayta".
valot tosin voipi tummentaa ruiskulakalla, johon on sekotettu pikkasen mattamustaa.. huom! ruiskumaalin ja sprayn ero.. ainakin paineilmaruiskulla tehty oma sekotus oli huomattavasti paremman näköstä kuin tuo spray.. kun voi säätää tuon sumutteen muodon ja paineen paremmin.

tuulilasin ja etusivulasien valonläpäisykyky on oltava vähintään 75%, mutta mitään kalvoja ei saa lain mukaan käyttää.. jos sedät huomaavat niin repivät välittömästi pois.

halpiskalvot on aika hanurista, niissä ei taida olla mitään suojaa tms, mutta nämä vähän paremmat kalvot (merkkiä en muista) niin niissä on panostettu myös uv-suojaukseen.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pikku korjaus - ei sedät niitä irti revi vaan pistää teidät ne repimään... :roll: Tietysti jos verta haluaa nenästään kaivaa niin kalvottaa ihmeessä ne etulasitkin mutta mä en tota koko kalvointoa tajua, varsinkin kun takalasit tummemmat kuin etulasit niin todella hassun näköinen - ei vaan ole mun juttu mutta varmaan monesta muusta taas todella hieno.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

savutummennus paras... ei minustakaan auto ole nätti jos takalasit on mustat ja etulasit sit kirkkaat.. näyttää aika valmiilta pilderallin piirimestaruuskisoihin oli miten kallis peli tahansa..
Avatar
krupa
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja krupa »

Siinäpä se onkin, että kaikkiin laseihin pitäisi saada sellainen hillitty tummennus/sävyte. Se tekee autosta heti niin amis-tuuuuuningin jos lyö halpahallin kalvot takasivulaseihin ja takalasiin. Muutama kupla siellä täällä tietenkin :) Ajattelin että se sävyte spray olisi voinut toimia tuota ajatellen mutta ei sitten vissiinkään....
http://forum.parru.org - Fiat 600 Foorumi!
http://www.netikka.net/krupa
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Eikös se ole...
etulasi + etusivuikkunat
Niin 75% EIKÄ saa olla jälki käteen tummennetut eikä missään nimessä mitään kalvoa


krupa
Kusiaiseenko niitä kaavailet...
Pienellä etsimisellä löydät
Esim. tuulilasin kaks väri lasina ja etu-sivulasit 80% sävynä
valitettavasti en voi neuvoa enempää
katsos kun ... Jos sanani syön mörökölli minut syököön
Eli lupasin kaverille etten kerro mistä niitä saa
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Mullapa onkii sävylasit takalasia lukuunottamatta. Voisin muistaessani kattoo jos niissä ois valmistajan nimi tms.

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Mun tarkoituksena ei ollut kiusata...
olen vain luvannut hepulle joka mulle kertoi mistä niitä saa että pidän sen omanani tietona....
Avatar
krupa
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja krupa »

Fiiutón:
Jos millään viitsit, niin olisin erittäin kiinnostunut!

Juha:
Mokomakin :D
http://forum.parru.org - Fiat 600 Foorumi!
http://www.netikka.net/krupa
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Valitettavasti niissä ei ollut leiman lisäksi muuta tunnistetta.
Mutta noita karkaistuja laseja tekee suomessa esim. kuttilan autolasi vai mikä se nyt olikaan, en löytänyt tähän hätään ilmoitusta lehdestä (V8).

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Avatar
MikkoL
Viestit: 391
Liittynyt: 11.06.2003 03:08
Paikkakunta: yläjuoksulla

Viesti Kirjoittaja MikkoL »

Olisko heittää hyvää seossuhdetta tuohon lakka-mattamustasekoitukseen? Olen parit lasit nähnyt, jotka on maalattu, mutta "kuulemma maalari ei paljasta sekoitusta.."

Kaikin puolin varsin siistiä jälkeä. Itsellä lähinnä tarkoituksena värjätä sellaisten pirssien takavaloja yksi-/kaksivärisiksi, joihin ei "thyyning-osaa" saa.
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

ääähp.. aikoinaan maalasin omegan takavalot sellasella lakka/maaliseoksella, että 90% lakkaa ja 10% maalia.. pari-kolme kerrosta piti suunnilleen vetää että tuli tummat.. jos ei jaksa sit kikkailla niin pistä 85/15.. mut yleensä kannattaa hemmetin vähän pistää maalia siihen..
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Tuulilasitehtaista

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

mm. JaakkoTuote Paneliassa Harjavallan lähellä valmistaa suoria laseja mittojen mukaan autoihin ja työkoneisiin.
Leikataan vanhan mallin mukaan , hiotaan reunat, porataan tarvittavat reiät. Sitten ikkunat menevät karkaisuun.

Itse olin siellä kesätöissä yli kymmenen vuotta sitten ja silloin ainakin löytyi varastosta mahtava määrä tuulilaseja harvinaisempiinkin mobiileihin.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

mm. JaakkoTuote Paneliassa Harjavallan lähellä valmistaa suoria laseja mittojen mukaan autoihin ja työkoneisiin.
Leikataan vanhan mallin mukaan , hiotaan reunat, porataan tarvittavat reiät. Sitten ikkunat menevät karkaisuun.

Itse olin siellä kesätöissä yli kymmenen vuotta sitten ja silloin ainakin löytyi varastosta mahtava määrä tuulilaseja harvinaisempiinkin mobiileihin.
Näin on....
tuonne kannattaa soitella..
Tilasin joskus kusiaisen etulasin tuolta
Vastaa Viestiin