Joops kiitoksia vaan.
Kysytään nyt mielipiteenä. Eli minulla on tapana tunkea jutut aika täyteen tieto heti alusta alkaen. Toisin kuin monilla kaupallisilla julkaisuilla, joilla ekasta sivusta puolet saattaa olla erilaista sanojen pyörittelyä ja diipadaapaa, ilman että oikeastaan sanotaan mitään, korkeintaan itsestäänselvyyksiä. Lukija tuodaan ikäänkuin pehmeästi juttuun sisään. Ja tuhlataan perhanasti hyvää lehteä, kallista paperia ja lukijan aikaa.
Tämä napakka tyylini on tietoinen valinta ja, tiedän, haaste sellaiselle lukijalle, joka ei malta keskittyä.
Lisäksi vältän ehkä turhaankin yli kahden lauseen virkkeitä, koittaen saada tiukkaan tekstiin edes vähän hengähdystilaa.
Ja ensimmäinen kappale on aina vaikea. Siatajutun eka kappale on edelleen ihan peestä, ainakin oletan, luettavuudessaan. Mutta en saanut tuosta parempaa.
Niin joo se mielipide. niin kuinka moni joutuu lukemaan noita kappaleita useampaan kertaan, ennen kuin tajuaa mitä niissä koitetaan kertoa. Vai onko ne ymmärrettäviä? Ekat kappaleethan on yleensä ne ratkaisevat, sitten alkaa päästä jutun tyyliin sisään ja lukeminen helpottuu. Niin pilaako vaikealukuisuus nyt kuinka paljon juttuja?
Se on varmaan ihan normaalia, että tekniikkajutut ei aukene näin lukemalla, jos ei ole justiinsa kyseinen homma työn alla tai tehnyt sitä ennenkin. Mutta voi kai noistakin jollekulle olla iloa. Seuraavaan numeroon pitäisi tulla ehkä vähän normaalimpaa. Liittyen starttiin ja jarruihin ja vähän autossa käytettistä nesteistäkin, jos suunnitelmat toteutuu.
Kaikki ei nappaa kaikkia, mutta jokaiselle jotakin. Toiveita saa toki esittää ja esiteltäviä autoja ja projekteja tarjota.
Edelleen kaivataan henkilöä, joka rohkenisi kertoa meille muille turbon valinnasta ja turbomoottorin rakentamisesta. Toistaiseksi kenelläkään ei ole ollut rohkeutta tarjota asiantuntemustaan moiseen juttuun. Pelätään, että tulee sanottua jotain mikä ei pidä paikkaansa?
No ei se ole minuakaan estänyt
Ai niin oikolukuvirhesaldo on ainakin neljä. Tiettävästi Jari Tyyskäkään ei matkustanut aikakoneella ensi syksyyn juttuaan kirjoittamaan, vaan teksti on vuodelta 2015. Ja ilmeisesti turhan paljon oikolukuvaiheessa siistitty alkuperäisestä versiosta, selkärangaton pullamössötoimitus pahoittelee. Lukija voi mielessään lisätä tekstiin erilaisia kirosanoja oman valintansa mukaan, saksalaiset autokauppiaat ovat kyllä ne ansainneet.
Tähänkään numeroon ei löytynyt puoliakaan suunnitelluista työtunneista eikä kevät näytä ajan riittävyyden suhteen yhtään paremmalta, mutta eiköhän tässä saada tälle vuodelle toinenkin numero aikaiseksi. Jäseniltä on jo tullut yksi kokonainen juttu ja alkua toisesta, kiitos niistä.
terveisin toimitus.