Vastaan näin "epävirallisesti", että allekirjoittaneella on kaikenlaisen Fiat-matskun digitalisointiprojekti pikkuhiljaa meneillään. Mutta se onko esim. nämä vanhat lehdet joskus virallisesti myynnissä digitaalisesti on niiden oikeuksien haltijan käsissä ja siitä päättää GFF hallitus. Luulen että toinenkin vuosi vielä vierähtää ennenkuin kaikki on levyllä.tapi0 kirjoitti:Oisikohan muuten mitään ideaa tai edes mahdollistakaan digitalisoida kaikkia vanhoja Bellissima-lehtia vaikkapa esim. pdf-muotoon ja DVD-levylle?
Tuommoisesta voisi vähän maksaakkin, kun on hyviä juttuja ollut vuosien mittaan.
Bellissima
Re: Bellissima
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bellissima
Yksittäisten juttujen oikeudet ovat aivan yksiselitteisesti juttujen kirjoittajilla, joten GFF:n hallitus ei ole asiassa sellaisenaan päätösvaltainen.
Re: Bellissima
Tarkennetaan tekstiä:"on niiden oikeuksien haltijan käsissä ja LISÄKSI siitä päättää GFF hallitus"
Noistahan ei ole sopimusta tehty että onko kyseessä kertajulkaisu vai voiko GFF hyödyntää materiaalia esim. markkinoinnissa tai julkaisemalla uudestaan. Epäilen ettei erinäisten lehtien "50 vuotta sitten" juttujen alkuperäisten tekijöiden perikunnilta ole kyselty lupia julkaisuun. Mutta epäilemättä näin pitäisi tehdä, koska tekijänoikeus taitaa säilyä vielä 30 vuotta kuoleman jälkeen?
Noistahan ei ole sopimusta tehty että onko kyseessä kertajulkaisu vai voiko GFF hyödyntää materiaalia esim. markkinoinnissa tai julkaisemalla uudestaan. Epäilen ettei erinäisten lehtien "50 vuotta sitten" juttujen alkuperäisten tekijöiden perikunnilta ole kyselty lupia julkaisuun. Mutta epäilemättä näin pitäisi tehdä, koska tekijänoikeus taitaa säilyä vielä 30 vuotta kuoleman jälkeen?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bellissima
uusin tipahti laatikosta tänään, kyllä oli mukava n.1,5h lumityösession ja suihkun jälkeen rojahtaa sohvalle lukemaan
mainiota painotuotetta
SUURET KIITOKSET taas kerran kaikille lehden tekijöille
mainiota painotuotetta
SUURET KIITOKSET taas kerran kaikille lehden tekijöille
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Bellissima
kiitokset oli maukas paketti !
Re: Bellissima
Tuollainen Twinair-moottorinen 500:n ei varmasti olisi huono käyttis, oli kyllä sen verran mielenkiintoinen vehje.
P-T:n Racing pisti taasen autokuumetta punaiselle...
P-T:n Racing pisti taasen autokuumetta punaiselle...
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Bellissima
On tämä vaan niin hieno lehti
Riisikuppi merkkikerhon kopiopaperi lehti potee karettumista bellissiman vierellä ja pahasti
Riisikuppi merkkikerhon kopiopaperi lehti potee karettumista bellissiman vierellä ja pahasti
makarooni ja riisikuppi
Re: Bellissima
Mietityttää vain kestävyys ja toimivuus suomen olosuhteissa useamman suolakylvyn jälkeen... Onneksi ei kuitenkaan ole pelkästään electroninen, kuten muutama autolehti antanut ymmärtää.kumppari kirjoitti:Tuollainen Twinair-moottorinen 500:n ei varmasti olisi huono käyttis, oli kyllä sen verran mielenkiintoinen vehje.
Minkä huollan, sen korjaan...
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Bellissima
Samanlaillahan ne nykyautojen moottorit sähköhilppeineen on siinä suolakylvyssä, ja hyvin toimivat.wellu kirjoitti:Mietityttää vain kestävyys ja toimivuus suomen olosuhteissa useamman suolakylvyn jälkeen... Onneksi ei kuitenkaan ole pelkästään electroninen, kuten muutama autolehti antanut ymmärtää.kumppari kirjoitti:Tuollainen Twinair-moottorinen 500:n ei varmasti olisi huono käyttis, oli kyllä sen verran mielenkiintoinen vehje.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Bellissima
Aika näyttää. Olihan sähköruiskukin aikanaan "maailmanepävarminkeksintö".GreenThing kirjoitti:Samanlaillahan ne nykyautojen moottorit sähköhilppeineen on siinä suolakylvyssä, ja hyvin toimivat.wellu kirjoitti:Mietityttää vain kestävyys ja toimivuus suomen olosuhteissa useamman suolakylvyn jälkeen... Onneksi ei kuitenkaan ole pelkästään electroninen, kuten muutama autolehti antanut ymmärtää.kumppari kirjoitti:Tuollainen Twinair-moottorinen 500:n ei varmasti olisi huono käyttis, oli kyllä sen verran mielenkiintoinen vehje.
Tuskinpa siltikään nykymoottorit ovat kestoltaan samaa, mitä joskus olivat muinoin.
Eikä mitään herneitä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bellissima
Juu ei juu onneksi ole. Ennenvanhaanhan oli ihan normaalia että kone porattiin jo sadassatonnissa...wellu kirjoitti:Tuskinpa siltikään nykymoottorit ovat kestoltaan samaa, mitä joskus olivat muinoin.
edit: Pysytään mielummin taas otsikon aiheessa ja Twinairista voi aloittaa oman osion vaikka tuonne Yleistä -osioon.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Bellissima
Lehti tuli porojen keskelle. Hieno, kiitos!
Kyllä kaasari vehje on muinaismuisto. Varsinki SEAT133:n Bresselin pommi = paska kopio-lisenssi kaasari ja väljä sekä tekele SEATin 100G moottori. JA mm. Uno 55:n yksikurkuisella 32ICEV
illä onneton kylmäkäynnistys..
Hyllyssä kyllä oottamassa sopivaa aihiota 34 DMTR25/200 vähän käytetty kaasari.
Kyllä kaasari vehje on muinaismuisto. Varsinki SEAT133:n Bresselin pommi = paska kopio-lisenssi kaasari ja väljä sekä tekele SEATin 100G moottori. JA mm. Uno 55:n yksikurkuisella 32ICEV
illä onneton kylmäkäynnistys..
Hyllyssä kyllä oottamassa sopivaa aihiota 34 DMTR25/200 vähän käytetty kaasari.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Bellissima
Miten vain.-HH- kirjoitti:Juu ei juu onneksi ole. Ennenvanhaanhan oli ihan normaalia että kone porattiin jo sadassatonnissa...wellu kirjoitti:Tuskinpa siltikään nykymoottorit ovat kestoltaan samaa, mitä joskus olivat muinoin.
edit: Pysytään mielummin taas otsikon aiheessa ja Twinairista voi aloittaa oman osion vaikka tuonne Yleistä -osioon.
Juttu Cabrio Punton hakemisesta oli mielenkiintoinen. Tuli vähän semmoinen fiilis, kuin olisi jotain todella hyvää kirjaa lukenut. 8)
Minkä huollan, sen korjaan...