Bellissima
Re: Bellissima
Tänään tupsahti tännekin. Paljon hyviä kuvia ja mielenkiintoisia juttuja jälleen.
Re: Bellissima
Jees pitkästä aikaa taas, tännekkin siis löysi tiensä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Bellissima
Kiitokset hyvästä lehdestä tekijöille.
Muistutukseksi: Ilmoita muuttuneet osoitetietosi, niin lehtikin löytää perille oikeaan osoitteeseen.
Muistutukseksi: Ilmoita muuttuneet osoitetietosi, niin lehtikin löytää perille oikeaan osoitteeseen.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Bellissima
Joo,hyvää asiaa taas lehti täynnä,vierähtikin 2 tuntia heti sen parissa kun laatikolta hain
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Bellissima
Hienoja juttuja jälleen! Toi -38 Fiat juttu kyllä kiehtova.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Bellissima
Joops kiitoksia vaan.
Kysytään nyt mielipiteenä. Eli minulla on tapana tunkea jutut aika täyteen tieto heti alusta alkaen. Toisin kuin monilla kaupallisilla julkaisuilla, joilla ekasta sivusta puolet saattaa olla erilaista sanojen pyörittelyä ja diipadaapaa, ilman että oikeastaan sanotaan mitään, korkeintaan itsestäänselvyyksiä. Lukija tuodaan ikäänkuin pehmeästi juttuun sisään. Ja tuhlataan perhanasti hyvää lehteä, kallista paperia ja lukijan aikaa.
Tämä napakka tyylini on tietoinen valinta ja, tiedän, haaste sellaiselle lukijalle, joka ei malta keskittyä.
Lisäksi vältän ehkä turhaankin yli kahden lauseen virkkeitä, koittaen saada tiukkaan tekstiin edes vähän hengähdystilaa.
Ja ensimmäinen kappale on aina vaikea. Siatajutun eka kappale on edelleen ihan peestä, ainakin oletan, luettavuudessaan. Mutta en saanut tuosta parempaa.
Niin joo se mielipide. niin kuinka moni joutuu lukemaan noita kappaleita useampaan kertaan, ennen kuin tajuaa mitä niissä koitetaan kertoa. Vai onko ne ymmärrettäviä? Ekat kappaleethan on yleensä ne ratkaisevat, sitten alkaa päästä jutun tyyliin sisään ja lukeminen helpottuu. Niin pilaako vaikealukuisuus nyt kuinka paljon juttuja?
Se on varmaan ihan normaalia, että tekniikkajutut ei aukene näin lukemalla, jos ei ole justiinsa kyseinen homma työn alla tai tehnyt sitä ennenkin. Mutta voi kai noistakin jollekulle olla iloa. Seuraavaan numeroon pitäisi tulla ehkä vähän normaalimpaa. Liittyen starttiin ja jarruihin ja vähän autossa käytettistä nesteistäkin, jos suunnitelmat toteutuu.
Kaikki ei nappaa kaikkia, mutta jokaiselle jotakin. Toiveita saa toki esittää ja esiteltäviä autoja ja projekteja tarjota.
Edelleen kaivataan henkilöä, joka rohkenisi kertoa meille muille turbon valinnasta ja turbomoottorin rakentamisesta. Toistaiseksi kenelläkään ei ole ollut rohkeutta tarjota asiantuntemustaan moiseen juttuun. Pelätään, että tulee sanottua jotain mikä ei pidä paikkaansa?
No ei se ole minuakaan estänyt
Ai niin oikolukuvirhesaldo on ainakin neljä. Tiettävästi Jari Tyyskäkään ei matkustanut aikakoneella ensi syksyyn juttuaan kirjoittamaan, vaan teksti on vuodelta 2015. Ja ilmeisesti turhan paljon oikolukuvaiheessa siistitty alkuperäisestä versiosta, selkärangaton pullamössötoimitus pahoittelee. Lukija voi mielessään lisätä tekstiin erilaisia kirosanoja oman valintansa mukaan, saksalaiset autokauppiaat ovat kyllä ne ansainneet.
Tähänkään numeroon ei löytynyt puoliakaan suunnitelluista työtunneista eikä kevät näytä ajan riittävyyden suhteen yhtään paremmalta, mutta eiköhän tässä saada tälle vuodelle toinenkin numero aikaiseksi. Jäseniltä on jo tullut yksi kokonainen juttu ja alkua toisesta, kiitos niistä.
terveisin toimitus.
Kysytään nyt mielipiteenä. Eli minulla on tapana tunkea jutut aika täyteen tieto heti alusta alkaen. Toisin kuin monilla kaupallisilla julkaisuilla, joilla ekasta sivusta puolet saattaa olla erilaista sanojen pyörittelyä ja diipadaapaa, ilman että oikeastaan sanotaan mitään, korkeintaan itsestäänselvyyksiä. Lukija tuodaan ikäänkuin pehmeästi juttuun sisään. Ja tuhlataan perhanasti hyvää lehteä, kallista paperia ja lukijan aikaa.
Tämä napakka tyylini on tietoinen valinta ja, tiedän, haaste sellaiselle lukijalle, joka ei malta keskittyä.
Lisäksi vältän ehkä turhaankin yli kahden lauseen virkkeitä, koittaen saada tiukkaan tekstiin edes vähän hengähdystilaa.
Ja ensimmäinen kappale on aina vaikea. Siatajutun eka kappale on edelleen ihan peestä, ainakin oletan, luettavuudessaan. Mutta en saanut tuosta parempaa.
Niin joo se mielipide. niin kuinka moni joutuu lukemaan noita kappaleita useampaan kertaan, ennen kuin tajuaa mitä niissä koitetaan kertoa. Vai onko ne ymmärrettäviä? Ekat kappaleethan on yleensä ne ratkaisevat, sitten alkaa päästä jutun tyyliin sisään ja lukeminen helpottuu. Niin pilaako vaikealukuisuus nyt kuinka paljon juttuja?
Se on varmaan ihan normaalia, että tekniikkajutut ei aukene näin lukemalla, jos ei ole justiinsa kyseinen homma työn alla tai tehnyt sitä ennenkin. Mutta voi kai noistakin jollekulle olla iloa. Seuraavaan numeroon pitäisi tulla ehkä vähän normaalimpaa. Liittyen starttiin ja jarruihin ja vähän autossa käytettistä nesteistäkin, jos suunnitelmat toteutuu.
Kaikki ei nappaa kaikkia, mutta jokaiselle jotakin. Toiveita saa toki esittää ja esiteltäviä autoja ja projekteja tarjota.
Edelleen kaivataan henkilöä, joka rohkenisi kertoa meille muille turbon valinnasta ja turbomoottorin rakentamisesta. Toistaiseksi kenelläkään ei ole ollut rohkeutta tarjota asiantuntemustaan moiseen juttuun. Pelätään, että tulee sanottua jotain mikä ei pidä paikkaansa?
No ei se ole minuakaan estänyt
Ai niin oikolukuvirhesaldo on ainakin neljä. Tiettävästi Jari Tyyskäkään ei matkustanut aikakoneella ensi syksyyn juttuaan kirjoittamaan, vaan teksti on vuodelta 2015. Ja ilmeisesti turhan paljon oikolukuvaiheessa siistitty alkuperäisestä versiosta, selkärangaton pullamössötoimitus pahoittelee. Lukija voi mielessään lisätä tekstiin erilaisia kirosanoja oman valintansa mukaan, saksalaiset autokauppiaat ovat kyllä ne ansainneet.
Tähänkään numeroon ei löytynyt puoliakaan suunnitelluista työtunneista eikä kevät näytä ajan riittävyyden suhteen yhtään paremmalta, mutta eiköhän tässä saada tälle vuodelle toinenkin numero aikaiseksi. Jäseniltä on jo tullut yksi kokonainen juttu ja alkua toisesta, kiitos niistä.
terveisin toimitus.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bellissima
Minusta toi napakka asia tyyli ihan hyvä!
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Bellissima
Ainut mikä jäi närästämään on nuo jutut tapahtumista , eikä niissäkään muuta kuin se , että ovat 3 vuoden takaa.
Mielummin lukisi vain vuoden vanhoista tapahtumista.
Mielummin lukisi vain vuoden vanhoista tapahtumista.
Re: Bellissima
Ymmärrän. Toki kyseessä vaan yksi aukeama. Vähän noloa, ettei tuota 2013 kokoontumisajoa saatu lehteen aiemmin, liekö jo loukkaus järjestäjällekin.
Luulen että on vielä muitakin käsittelemättömiä vanhoja GFF tapahtumia, pitäisi kysyä entiseltä päätoimittajalta. Ihan jokaista kissanristiäistä ei ole tarkoitus käsitellä, jos kuvilla ei ole erityistä arvoa. Kokoontumisajot on ehkä sellaisia, joilla pitäisi olla varma näkyvyys kerholehdessä. Näissä kuvissa huomasi kyllä eroja, eli tämän vuoden jääradalla oli paljon uudempaa kalustoa kuin 2013.
Esim. Alfa 75 alkaa hävitä huolestuttavasti ihan harrastetapahtumistakin?
Luulen että on vielä muitakin käsittelemättömiä vanhoja GFF tapahtumia, pitäisi kysyä entiseltä päätoimittajalta. Ihan jokaista kissanristiäistä ei ole tarkoitus käsitellä, jos kuvilla ei ole erityistä arvoa. Kokoontumisajot on ehkä sellaisia, joilla pitäisi olla varma näkyvyys kerholehdessä. Näissä kuvissa huomasi kyllä eroja, eli tämän vuoden jääradalla oli paljon uudempaa kalustoa kuin 2013.
Esim. Alfa 75 alkaa hävitä huolestuttavasti ihan harrastetapahtumistakin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bellissima
Kyllä minä ainakin sain ihan hyvin luettua koko lehden muitta mutkitta yhdeltä istumalta.
Mulla on kyllä ehkä hyvää harjoitusta ollu tuossa sisäisen oikoluvun harjoittamisessa, kun olen veljeni tekstejä joutunut lueskelemaan.
On meinaan välillä sellaista sekamelskaa, että joutuu melkeempä vähän tavaamaan mitä siinä nyt oikein lukeekaan.
Mulla on kyllä ehkä hyvää harjoitusta ollu tuossa sisäisen oikoluvun harjoittamisessa, kun olen veljeni tekstejä joutunut lueskelemaan.
On meinaan välillä sellaista sekamelskaa, että joutuu melkeempä vähän tavaamaan mitä siinä nyt oikein lukeekaan.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Bellissima
Omaan makuun ainakin on tuollainen tuhti tietopaketti. Enemmän itseä ärsyttää sen että juttua on 3. sivua ja siinä on oikeeta asiaa 3. lausetta. Kovin on tosiaan kevyeksi lukemiseksi menneet ainakin muutamat kaupalliset julkaisut.
Itseä ei myöskään häiritse vaikkei kaikki olekkaan kieliopillisesti oikein. Onhan se tietty mahtavaa lukea täydellisesti kirjoitettua juttua mutta ei se lukunautinto siitä ole kiinni. Ja ymmärrys riittää yleensä vaikealukuiseenkin tekstiin.
Piti oikeen laskeskella tosiaan niiden vanhojen tapahtumien määrää, itse kun en asiaa kokenut häiritseväksi. Tosiaan 2 tapahtumaa oli vuodelta 2013, viisi taas viime lehden ilmestymisen jälkeen eli syksyltä. Ei tosiaan itseä nuo muutamat vanhat tapahtumaraportit häiritse. Eri juttu jos suhde olisi ollut toisin päin.
Itseä ei myöskään häiritse vaikkei kaikki olekkaan kieliopillisesti oikein. Onhan se tietty mahtavaa lukea täydellisesti kirjoitettua juttua mutta ei se lukunautinto siitä ole kiinni. Ja ymmärrys riittää yleensä vaikealukuiseenkin tekstiin.
Piti oikeen laskeskella tosiaan niiden vanhojen tapahtumien määrää, itse kun en asiaa kokenut häiritseväksi. Tosiaan 2 tapahtumaa oli vuodelta 2013, viisi taas viime lehden ilmestymisen jälkeen eli syksyltä. Ei tosiaan itseä nuo muutamat vanhat tapahtumaraportit häiritse. Eri juttu jos suhde olisi ollut toisin päin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Bellissima
En ole vielä kerinnyt ajatuksella kaikkea läpi lukea, mutta asiallinen pakettihan tuo. Minunkin mielestäni asiaa pitää olla, hakee sitten vaikka kioskilta seiskan jos höttö kiinnostaa. Harrastajathan tätä tekee harrastajille, joten sikäli kieliasun täydellinen virheettömyys tai oikeaoppiset lauserakenteet eivät pääasiassa ole. Kunhan teksti on luettavaa ja mielestäni tuohon tasoon on ylletty kevyesti.
Ehkä muutaman vuoden takaiset tapahtumat ovat vähän sellaisia väliinputoajia. Kyllä nuo nyt lukee läpi ihan mielenkiinnolla eikä noita tosiaan montaa tainnut olle. Sen sijaan joku 10 vuotta vanha vaikka uusintajulkaistuna olisi myös ihan mielenkiintoista. Noissa alkaa jo näkyä harrastekentän muutos mielenkiintoisella tavalla.
Ehkä muutaman vuoden takaiset tapahtumat ovat vähän sellaisia väliinputoajia. Kyllä nuo nyt lukee läpi ihan mielenkiinnolla eikä noita tosiaan montaa tainnut olle. Sen sijaan joku 10 vuotta vanha vaikka uusintajulkaistuna olisi myös ihan mielenkiintoista. Noissa alkaa jo näkyä harrastekentän muutos mielenkiintoisella tavalla.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Bellissima
Kuvia kstsellessa olis kiva tietää mitä missä milloin ja tietenkin se tekstin oikeellisuuden tarkistus.
Re: Bellissima
En tiedä onko tää oikee kanava mutta miten tän lehden sais kotiin?
Re: Bellissima
Liittymällä kerhoon.
http://gruppofiatfinlandia.fi/liity.php
Taikka jos on jo jäsen mutta lehti ei saapunut, niin ottamalla yhteyttä jäsenrekisterinpitäjään taikka rahastonhoitajaan josko maksut olisi rästissä.
Taikka jos on kyseessä kiinnostunut lehtialan ihminen, niin lehtivaihtoakin on harrastettu joidenkin alan toimijoiden kanssa.
Taikka tapahtumissa lehtiä on myös myyty satunnaisesti, mutta varsinaista irtonumeromyyntisuunnitelmaa taikka hinnastoa ei ole ollut, kyseessä kuitenkin KERHOlehti.
Toimituksen yhteystietoja tuolla:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=20&t=36754
http://gruppofiatfinlandia.fi/liity.php
Taikka jos on jo jäsen mutta lehti ei saapunut, niin ottamalla yhteyttä jäsenrekisterinpitäjään taikka rahastonhoitajaan josko maksut olisi rästissä.
Taikka jos on kyseessä kiinnostunut lehtialan ihminen, niin lehtivaihtoakin on harrastettu joidenkin alan toimijoiden kanssa.
Taikka tapahtumissa lehtiä on myös myyty satunnaisesti, mutta varsinaista irtonumeromyyntisuunnitelmaa taikka hinnastoa ei ole ollut, kyseessä kuitenkin KERHOlehti.
Toimituksen yhteystietoja tuolla:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=20&t=36754
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net