Bellissima

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja wellu »

Onkos tämä (aikanaan mobilistissakin huomioitu) upea harrastajakerholehti ilmestynyt milloin viimeksi?

Suunnitteilla jäsenmaksun maksaminen ensivuodelle...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

wellu kirjoitti:Onkos tämä (aikanaan mobilistissakin huomioitu) upea harrastajakerholehti ilmestynyt milloin viimeksi?

Suunnitteilla jäsenmaksun maksaminen ensivuodelle...

Vähä samaa hommaa oon täs ihmetelly...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Pitäisi ainakin kerhon talouden olla kondiksessa, kun ei ole tarvinnut lehdentekokuluja maksella.
Jäsenmaksuille vastinetta ilmaisilla ratapäivillä tjsp.?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Justhan tuos oli museovisiitti, mutta ei aiheuttanut ryntäystä. Ei olisi pitänyt olla edes niitä kesäkiireitä, silloin kun on joka viikonloppu jotain. Lehden ilmestymisestä en tiedä tarkemmin paitsi että sitä tehdään. Tapahtumia saa varmaan kyllä ehdottaa ja varsinkin järjestää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kyllä nuo tapahtumatkin kelpaisivat, mutta niihin en kyllä melko varmasti pääse pariin vuoteen. Talous niin totaalisen kuralla ja kaksi pientä muksua. Lisäksi "itsestä riippumatonta" velkaa liikaa, joten jos töihinkin pääsee, varallisuus vain huononee... :?

Harmi juttu sinänsä. Mielellään kyllä kävisi ihmettelemässä muitakin nimimerkkejä. Yritys kova nyt seuraavaan LCF lumipalloralliin, mutta Y10 alkoi kolahtelemaan pahaenteisesti. :? Volvolla jos lähtee, loppuu rahat ja bensa viimeistään radalla. :cry:
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Voihan sitä ehdottaa hallitukselle harrastajastipendien myöntämistä ;)
Toivotaan että kelit suosii lumpparia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Eihän tapahtumia välttämättä enempää tarvitse. Mutta luulisi olevan varaa jättää osallistumismaksut pois.
Voisi jopa saada osallistumiskynnystä alemmas uusilta/vanhoilta/tulevilta harrastajilta.
Jotenkin muistelen että lehti on aika iso kuluerä, silloin kun se ilmestyy...
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Juu ja ne harvat on olleet niin tuhteja, että maksavat ilmestyessään postikuluineen liki saman kuin neljä ohutta. Itseasiassa ei taitaisi jäsenmaksut enää riittääkään neljään ohueen lehteen ja niiden postittamiseen. Jos yksikin sellainen järkäle ilmestyy vuodessa niin taitaa budjetti olla kohtuutasapainossa, kun tapahtumien kulutkin on kasvaneet.

Näin sivusta seuraten, enhän minä mikään virallinen taho tai tiedottaja ole.

Aina kannattaa silti esittää toiveita, ehdotuksia ja kritiikkiä.

Joku pienlehtiryhmäkin meillä piti kai olla, mutta ei ole muhun päin ottanut kukaan jäsen yhteyttä. Itsellä ei kauheasti ekstra-aikaa ole..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja wellu »

Viimeksi olen maksanut jäsenmaksun muistaakseni 2012 ja tuolloin taisin viimeisen Bellissimankin saada. Ainakin tuolloin lehti oli todella mukavaa luettavaa, kerholetien parhaimmistoa (mobilistia lainatakseni).

Aikaa vuorokaudessa ei kenelläkään ole enempää kuin 24h, joten ymmärrän kyllä ajanpuutteenkin lehden tekoon (tästä on joskus ollut puhetta). Ja aikanaan itse ihmettelin, että millä ihmeellä tämän kokoisessa maassa voi riittää jutut ja aiheet tehdä Fiatista harrastakerholehteä? Ymmärtäisin jos olisi suosio 60/70 lukujen tasoa, mutta sana "Fiat" ei taida nykyään aiheuttaa "autoihmisissä" kuin haukkumisen tarpeen. Ei-autoihmiset taas kysyy "mikä se on?" :roll:
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

No sen voin sanoa toimituksen puolesta, ettei aiheista ole pulaa edelleenkään... vaan ajasta saattaa kaikki päässä vellovat ajatukset painokelpoiseen muotoon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Bellissiman teko on herra J. Kiurun näpeissä. Viimeksi kun Töllinmäellä häneltä asiasta kysyin, ei osannut tarkkaan sanoa koska ilmestyy.
Tämä on kuitenkin viimeinen Bellissima, jonka Kiuru on tekemässä. Sen jälkeen on vielä hieman avoin ketä jatkaa lehden tekoa.
Ilmottautumisia halukkailta otetaan vastaan tai sitten jos lehti vielä halutaan ilmestyvän on pakko harkita ammattilaisen palkkaamista, joka tietenkin maksaa jonkin verran.
Kiuruhan on lehteä tehnyt ns. talkoilla.

Tällä hetkellä yhdistyksen lompakko on kunnossa, mutta lehden teko tulevaisuudessa saattaa maksaa aika paljon.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Huhuu-mitä belissimalle kuuluu?
Milloin tuore numero havaitaan, vaiko etäämmällä olevien jäsenmaksulle katetta arvaillaan.

Surkeaa runoutta. Uutta julkaisua odotellessa ei parempaa irtoa.

No tulihan kerholta jäsentiedote eteläsuomi-painotteisista tapahtumista. Seuraava yhteydenotto taitaakin olla jäsenmaksulasku.
Lisätääs:
Ymmärrän jos lehden suuri viivästys johtuu toimitettavan materiaalin puutteesta. Jos näin on, toimitusosasto voi kysyä foorumilla halukkaita artikkelinkirjoittajia. Jos toimitettavaa materiaalia on, miksi lehteä ei ole? Olipa ilmesttymättömyyden syy mikä tahansa, toivoisin sen saavani tiedoksi piakkoin kirjoitetussa viestissä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Vuosikokouksessa viikonloppuna pitäisi olla pari ehdotusta listalla. Tai näin olen ymmärtänyt.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja karpy »

Bellissima 2
Sain moitteita, kun en ollut huomannut Bellissima-aiheen olemassaoloa täältä OFF-Topicista. Joten kopioin juttuni tänne, että asian pysyy saman otsikkoketjun alla.
t. Kari

ViestiKirjoittaja karpy » 11 Maalis 2015 20:24

Ciao
Kirjoitin tänne Bellissiman tilasta muutama päivä sitten. Ihmettelin, kun aihe ei kiinnosta ketään kirjoittamaan, kun ei ollut tullut yhtään viestiä vastauksista. Tänään kirjauduin itse enkä löytänyt omaa keskustelun avausta mistään. Kysyin siitä ja ilmoitettiin, että se on poistettu.

Omasta mielestäni olin kirjoittanut kyselyn aivan asiallisesti. Nyt en tietenkään muista tarkkaa sanamuotoa, mutta tässä asiaa uudelleen.

Bellissima vuodelta 2014 ei ole vielä ilmestynyt. Edellisen vuoden 2013 lehti tuli 2014 tammi-helmikuussa. Vuodelle 2012 ilmestyi vielä 2 kpl, jokin vuosi aiemmin jopa 4, mikä on hyvä saavutus.
Jounin artikkelit ovat hyviä, mutta jos ne eivät saavu jäsenten luettavaksi, niin sitten pitäisi pyytää apua lehden kokoamisessa ja painokuntoon saattamisessa. Olen tosin yksi syyllinen nyt lehden myöhästymiseen, kun vasta joulukuussa tein kesän Rovaniemen GFF-ajoista jutun, mutta silloin lehden piti olla lähes valmis.
Kevään 2014 vuosikokouksessa nostin esille lehden teon, ei saatu mitään muuta konkreettista aikaan kuin jonkinlainen toimituskunta, johon itse viittasin halukkaaksi, eipä ollut muita halukkaita. Jouko Jokinen puhuttiin sitten toiseksi. Minun syy, en ole ollut yhteydessä Jouniin lehden teossa muuten kuin joulukuussa. Mutta fyysisesti lehden tekoon osallistaminen Rovaniemeltä käsin se onkin melko hankalaa.

Olisiko nuoremmista kerholaista (lue alle 50v, itse olen 69v!) sopivaa ryhmää lehden kokoamiseksi, vaikka sitten hieman heikkotasoisemman.
Lehti on tärkeä maakuntakerholaisille, kaikilla ei ole mahdollisuutta ajella 500-800 km suuntaansa kerhon tapahtumiin. Samoin kerholehteä paperimuodossa voi näytellä kavereille, että tällainen ryhmä meitä on; liity mukaan.

Olen itse valmis toimittamaan lehteen Fiat-historia-asiaa (etupäässä maailman lehdistä koottua, malleja joita ei ole täällä myyty jne...), jos ne kelpaisivat, ja erilaisia tilastotietoja taustoineen. Olen juuri kokoamassa Fiatin ja sen lisenssiautojen (Autobianchi, Neckar, Seat, Zastava, Polski-Fiat, Steyr-Puch jne ja muiden italialaisten autojen rekisteritietoja, alkaen vuodesta 1956. Mielenkiintoisa lukuja...

Hallitus on kuulemma jutellut lehtiasiasta, näin on tehty jo vuosia sitten (olin itse 2009 ja lehti oli silloinkin vakavasti tapetilla). Toivottavasti hallitus ja tuleva vuosikokous saavat jotain aikaa. En pääse nyt itse kokoukseen, hintaa tulee n. 350-500 e + kaksi/kolme päivää eli vähintään 1 yöpyminen. Vuosi sitten olin paikalla, kun samaan matkaan sain yhdistettyä useamman asian.

Rakentavasti
Kari Pynnä
jäsen nro 3
Ollut aikanaan 1980-luvulla rahastonhoitaja, jäsenrekisterihoitaja, kirjaston perustaja ja hoitaja yli 10 v ja jonkun vuoden myös hallituksessa. Ikää riittävästi, seuraava synttäri 70v.

PS nyt tämä viesti on tallennettu muuallekin

Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Avatar
GFF
Viestit: 207
Liittynyt: 02.02.2011 11:48

Re: Bellissima

Viesti Kirjoittaja GFF »

Sämpy kirjoitti:Vuosikokouksessa viikonloppuna pitäisi olla pari ehdotusta listalla. Tai näin olen ymmärtänyt.
Jep, kyllähän tämä asia siellä "listoilla" on.

Kuten jo viime vuoden vuosikokouksessa oli puhetta eipä niitä valmiita artikkeleita ole jonoksi asti ole ollut eikä tilanne tosiaan millään toimikunnalla ole parantunut. Kuten Sämpy aiemmin tässä viestiketjussa jo mainitsi niin aiheita "toimituksessa" riittäisi, ne pitäisi saada päästä/muistiinpanoista vaan painokelpoiseen muotoon. Tämähän siinä on ainakin tökkinyt. Ja kun lehteen haluaa kirjoitella niin aina kannattaa olla yhteydessä päätoimittajaan, ja vielä ennen kuin niitä kirjoittelee niin saa sovittua asiasta hänen kanssa.

Niin ja vielä noihin tapahtumiin. Nehän ovat siellä mistä löytyy innokkaita tai sitten ylipuhuttavia tapahtumanjärjestäjiä, toki aina pyritään huomioimaan että ollaan valtakunnallinen kerho.

Harri Heikka
GFF puheenjohtaja
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Vastaa Viestiin