viritteletkö tai tuunaaatko autoasi kysymys

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
jklaukka
Viestit: 87
Liittynyt: 01.07.2003 16:21
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jklaukka »

Tätä 128 -vm 72 olen säilytellyt museointia silmällä pitäen. Täydellinen historia ja huoltokirja on tallessa. Muutenkin täydellinen, paitsi tietenkin rapistunut, ei ollut viime kesänä vielä puhkiruostunut. Lienee ollut silloin Fiatilla 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. :lol:
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Itse en ole ikinä niinkään pitänyt tuunauksesta...
Nykyään monilla nuorilla tuntuu olevan tuota rahaa tuunaukseen, kun ostetaan uudet autot ja mätetään niiden korsarjoihin sun muuhun krääsään rahaa aivan tolkuttomasti.
Mutta ei minulla ole mitään niitä vastaan...
Ja voihan sitä varmasti tuunata halvallakin (jos vaikka tekee kaiken itse).

Ja se mitä tulee jokkikseen.....
niin minä en todellakaan pidä siitä (suurin osa kuppelwaageneista on tuhlattu siihen :cry: )

Itse pidän orkkisautoista....
Ja vaikka minäkin olen nuori (en edes autoiässä) niin Argentani on tarkoitus rakentaa hyvin originaaliksi...
Edes apilavanteita en vaihda mihinkään, mutta avarampi putkisto on melkeempä ainoa muutos....
Isoveljeni vaihtoi Theemaansa vain aluvanteet...

Ja noiden kusiaisten kohtalo on ollut todella surkea näiden vuosien ohella...
Mutta kunnioitan niitä jotka jaksavat herättää henkiin edes joitain 600 yksilöitä.

Valitettavan moni 127/128/Uno on tuntunut joutuvan (ainakin täällä päin) nuorten peltoautoksi tai metikön koristeeksi...

Ja nähtäväksi jää kuinka nopeasti Puntot häviävät...
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
braze
Viestit: 18
Liittynyt: 21.06.2003 16:21
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja braze »

mä voisin tähän kohtaan sanoa että ite kuulun tuunaajiin, omaa autoani (bravo vm.2000) hieman koristellut mutta hyvin maltillisella budjetilla. sillä rahalla mikä mulla on mennyt (vanteita ei lasketa) ei varmaan delta-autosta saisi edes alkuperäistä puskuria. Ja mitä tekniikkaan tulee niin sitäkin olisi kiva laittaa mutta peukalo keskellä kämmentä ja lompakko tyhjä niin taitaa jäädä haaveeksi.
www.ftcf.org - Fiat Tuning Club Finland - Liity mukaan joukkoon jos tunnet Tuning kutinaa :)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Sen peukalon siirtämiseen ei paljon rahaa tarvita, virityskirjallisuutta kirjastosta tai Alfameriltä niin jopas pian katselee konepellin alusta ihan eri mentaliteetillä. 8)

Yllättävän halvallakin saa loihdittua lisäpotkua autoon - noiden uusien vähäpäästöisten autojen kanssa tietty hieman hankalampaa. A Bell:n kirjoittama 'Uusi Moottoritekniikka' vois olla tuon kanssa hyvä lähtökohta, siinä käsitellään nimenomaan hieman uudempaa kattiaikakauden kalustoa..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Eetu kirjoitti:Vai vittu raiskausta mitäs vittu teet esinm aulla josta kone pois ja mätä ku mikä tai et ei aikanaan ole viety pois kilpiä maksut juossu seiskyt luvulla ja ku joku puhu että putki ronkoja ni tiedoks vaan että sellainen luokka on jo suomessa ja kyllä jenkkejäki on jokkiksess voin näyttää teille ritmo ni ku on ns enti söity ent omistajan toimesta, se on raiskausta.
Tulipa tuosta vaan mieleen, kun tänään purin vielä kolmisen vuotta sitten käytössä olevasta mirafioristani jarrutehostajaa pois, niin jalkani meni yhdellä rusauksella lattian läpi :lol: Olisi mennyt maahan asti, mutta kun oli lattiamatto vielä paikoillaan...
Eetu
Viestit: 90
Liittynyt: 07.01.2003 17:15
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Eetu »

Pyydän anteeksi viestissäni olleita voimasanoja... paalasin tosa männä viikolla yhen 1400 131 :sen sekä 85: sen rekatan, koska niista ei saanu mitään aikaseksi.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

off-topic
Mutta kun treadissa jo tästä höpistään...

En tiedä onko tuossa mitään "pahaa", jos paalaa täysin paali kuntoisia vehkeitä..
Itse saisin varmaan "turpaan" jos kertoisin mitä kaikkea minä olen pistänyt paaliin (ne oli kyllä paali kuntoisia)
Mutta sen verran sanon, melkein 50 autoa pistin paaliin viime kesänä

Se mikä minua eniten tuossa ketuttaa on se, että niihin paali autoihin jätetään paljon käyttö kelposta kamaa

Esimerkkiä muutaman vuoden takaa
Kaksi hinauskunnossa olevaa kuussatasta pelastin paalaukselta
No autot olivat mätiä ja paperittomia (paalikuntoisia)
Mutta kaikki osat paikoillaan +jotain irrallista roinaa
Oli muuten "äijä" onnellinen ettei hänen tarvinnut maksaa kuljetusta+paalausta

Sitten toinen esimerkki
Muutamia vuosia sitten kävin usein "romu firmoissa" (työni takia)
Voi että kun itku meinasi tulla
Useasti näki "herkkuja" jotka surutta paalattiin
Esim. 127 MK1, Neckar 600, 128 3P
+ useita 600, 850 jne. jne.
Yritin kyllä parhaani mukaan ostaa noita "herkkuja", mutta ainuttakaan en saanut
Vastaa Viestiin