Ajateltavaa rakentelusta

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
NesteHukka

Ajateltavaa rakentelusta

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tulipa tällainenkin mieleen:

Jos muuttaa vanhan moottoripyörän chopperiksi, tms. rakentelee täysin tunnistamattomaksi, niin se on OK. Kukaan ei tule feettuilemaan "pyörän raiskauksesta".

Teepä vanhalle autolle jotakin, mikä muuttaa sitä alkuperäisestä (vaikka vaan auton väri), niin olet paha, paha ihminen, tai teinitunaaja tai amis.

Toisaalta on autoillakin Hot Rod kulttuurinsa, mutta se tuntuu olevan "sallittua" vain jenkkiautoilla, eikä muutenkaan ole täällä suomessa oikein näkyvä ilmiö.

Miksi se museokunto on niin ehdoton juttu? Onhan niihin vanhoihinkin autoihin harrastettu "tuningia" silloin, kun ne ovat olleet suhteellisen uusia. Jos katoavaa kansanperinnettä halutaan säilyttää, niin miksei myös niitä "tuunattuja"?
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Tuota minäkin olen ajatellut...

On se ihme jos on wanhempi/harvinaisempi auto.. auta armias kun siihen pistät vaikka erikoisvanteet kyllä joku on heti korvaan huutamassa "auton raiskaaja"

Tässä muutama esimerkki:

Purin kuussatasta joka oli ajettu pahasti katolleen
eräs "tuttu" joka ajaa jokkista meinasi tulla silmille syyttäen tuhoajaksi

"tuttu" pitää itseään mobilistinä ja reblican rakentajana
Silti hänen 850 reblicassa oli esim. turbo, ruisku ja kattoluukku
Minulle huusi siitä kun pistin kuussataseen 13' Mangelssit

Ei tähän voi muuta sanoa että on se kumma juttu kun toiset valittaa kun toinen rakentaa omaa autoaan

Itse olen sitä mieltä jokainen tehkööt autolleen mitä haluaa
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

ymmärrän jos menet tunaamaan niin ettei sitä saa takaisin siihen orginaaliin ja tämä pätee vain semmosiin jota on alle 20 kipaletta suomessa tai erittäin hyvässä kunnossa ja vanha

ja muut tehkööt miten haluu :) :)
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

Kaitpa se niin on ,että joku "virallinen" virityspaja saa tehdä autolle mitä tahansa ja se on vaan hienoo(vrt.abarth ym)mut yksityisen tekemät on raiskausta....
Itse en paljon perusta yleisestä mielipiteestä,sillä teen autoni ITSELLENI sopiviks ja ITSEÄNI miellyttäviks,olipa se vaikka ainoo maailmassa.
Enkä kyllä koe mitään niin arvokkaaks että jotain nippeliä kannattas metsästää ympäri maailmaa siks kun se on originaali.mieluummin vaihtelen tuoreempia osia niin on mahdollisuus säilyttää vanhus liikenteessä tulevaisuudessakin.(Museoautot ja naftaliiniin säilöttävät on erijuttu)
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Niinpä niin
eihän "omat" jutut ole ikinä sallittuja aina joku melskaamassa
syyttäen ties miksi

Karkin hyvä vertaus :lol:

Toki on se hienoa museo/harvinaiset entisöidään...
Mutta onhan ne jonkun OMIA autoja se on täysin itsestä kiinni mitä autolle tekee

Itse olen kanssa sitä mieltä että jotain autoja voisi säilöä/entisöidä
Mutta minkäs teet... et mitään
(tietysti voi itse ruveta entisöimään OMIA autoja)

Itsellä aika harvinainen pirssi tallissa
Kenenkään on turha tulla sanomaan minulle mitä sillä teen

Mun pointti on se jokainen tekee OMALLE autolleen mitä haluaa...
Se taas on eri asia onko ne teot aina järkeviä...
Tuskimpa kukaan harvinaista autoa rupeaa "tuunaamaan"

Se minua ihmetyttää kun puututaan yksityisten "rakenteluun" haukutaan autojen pilaajaksi
Samaan aikaan ESIM. ajetaan jokkista
ja Jenkkien hot rod kulttuuri jätetään rauhaan
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Minä löysin oman projektiseiskani kirjaimellisesti metsästä joten sinne se olisi mädäntynyt ellen olisi sitä sieltä ottanut tärveltäväkseni... :lol: Noita ykköskoppaisiahan ei paljon ole liikenteessä enää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

meikäläisenkin projekti löyty metsästä, nätisti se nökötti kahden männyn välissä.. ja vanhat autot kun on katoava perinne jos niitä ei pelasta.. perhana! :D
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

juha kirjoitti:Samaan aikaan ESIM. ajetaan jokkista
ja Jenkkien hot rod kulttuuri jätetään rauhaan
Tästä tulikin mieleen tämä jenkkilästä rantautunut romuralli, jossa voittaja on auto, joka viimeiseksi vielä vähän liikkuu.
Siinä ei tuhota pelkästään korit, vaan myös tekniikka ajamalla vielä kun öljyt ja jäähdytysnesteet ovat jo karanneet.
Tuota minun on aika vaikea jo ymmärtää. :evil:
Avatar
Chauffi
Viestit: 15
Liittynyt: 17.05.2003 08:03
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Chauffi »

Hiukan ohi aiheen, mutta kyllä noilla mopoilijoilla myös omat murheensa on muutoksista. Niistä löytyy juttua : http://www.mmaf.fi/
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

NesteHukka kirjoitti:
juha kirjoitti:Samaan aikaan ESIM. ajetaan jokkista
ja Jenkkien hot rod kulttuuri jätetään rauhaan
Tästä tulikin mieleen tämä jenkkilästä rantautunut romuralli, jossa voittaja on auto, joka viimeiseksi vielä vähän liikkuu.
Siinä ei tuhota pelkästään korit, vaan myös tekniikka ajamalla vielä kun öljyt ja jäähdytysnesteet ovat jo karanneet.
Tuota minun on aika vaikea jo ymmärtää. :evil:
Olen jutellut "romuharrastajien" ja olen ollut seuraamassa romurallia
Ne autot on todellakin siinä kunnossa.... Korit=läpimätiä Tekniikka=hyvä kun edes käymässä pysyy tai sitten on vaihdettu huonompaa osaa paremman tilalle

Kun taas jokkista ei ajeta läpimädillä ja huonolla koneella

Jenkit >useasta 4-ovi vehkeestä on tullut 2-ovinen chopattuna


Tarkoitukseni ei ole/ollut mitenkään "syyllistää" jenkki/jokkis harrastajia

Kuten jo sanoin se on jokaisen Oma asia mitä Omalle autolleen tekee
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

juha kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:
juha kirjoitti:Samaan aikaan ESIM. ajetaan jokkista
ja Jenkkien hot rod kulttuuri jätetään rauhaan
Tästä tulikin mieleen tämä jenkkilästä rantautunut romuralli, jossa voittaja on auto, joka viimeiseksi vielä vähän liikkuu.
Siinä ei tuhota pelkästään korit, vaan myös tekniikka ajamalla vielä kun öljyt ja jäähdytysnesteet ovat jo karanneet.
Tuota minun on aika vaikea jo ymmärtää. :evil:
Olen jutellut "romuharrastajien" ja olen ollut seuraamassa romurallia
Ne autot on todellakin siinä kunnossa.... Korit=läpimätiä Tekniikka=hyvä kun edes käymässä pysyy tai sitten on vaihdettu huonompaa osaa paremman tilalle

Kun taas jokkista ei ajeta läpimädillä ja huonolla koneella

Jenkit >useasta 4-ovi vehkeestä on tullut 2-ovinen chopattuna


Tarkoitukseni ei ole/ollut mitenkään "syyllistää" jenkki/jokkis harrastajia

Kuten jo sanoin se on jokaisen Oma asia mitä Omalle autolleen tekee
Tästä tuli nyt mieleeni vähän offtopic juttu, eli onkos oikein lain puitteissa jotenkin mahdollisia suomessa tuollaiset 4-ovisesta 2-oviseen konversiot?

Työllisesti ei kuulostaisi mitenkään mahdottomalta esim. 4-ovisesta Mirkusta tehdä 2-ovinen, ja neliovisia on sen verran paljon enemmän, että hyviäkin koreja voi tulla vielä vastaan... :wink:
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

Tuosta ovimuutoksesta oil pitkä vaihe vaiheelta-juttu jossain lehdessä ihan lähiaikoina,en vaan saa päähän nyt missä.Kyllä se ihan laillista on.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Näin on laillista touhua
4ovi > 2ovi

Juu taisi olla jossain lehdessä iso juttu tuosta operaatiosta
en kyllä muista missä
Vastaa Viestiin