Sivu 454/553

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 15.06.2017 22:49
Kirjoittaja Neverth
Marealla 7 tuntia reissussa, taas huutaa ilmastoinnin kompura metalli metallia vasten. Tehtaan kompura viisimukisessa ja 200+tkm ajettu joten ihan hyvä muuten. 1.6 kompuroita löytyy muutama mutta hihnapyörä ja kytkin ovat eri joten ei sovi (kokeiltu, hankaa runkopalkkia ja hihna ei ole linjassa).

Kompuroita vain tarjotaan suolaiseen hintaan (eri mallinen), mutta ei kytkintä.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 19.06.2017 23:41
Kirjoittaja Nipa
Taitaa tuo toinen koiraeläin olla sokea jostain syystä. Törmäilee oviin, korkeuseroista ei mitään tajua, eikä löydä heitettyjä herkkupaloja.
Elukkalääkärin tuomio huomenna.
E: Sokea kuin lepakko, silmät eivät reagoi valoon. Onneksi taloudessa on toinen eläin joka voi toimia opaskoirana. :?
Todennäköinen syy on SARD (Sudden Aquired Retinal Degeneration).

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 21.06.2017 15:18
Kirjoittaja Polkuautoilija
Kiertopalkinto hyytyi tien varteen - matka katkesi kuin seinään.
Epäily on vahva että katkeaminen tapahtui turhankin kirjaimellisesti jakohihnan muodossa.

Vastahan se vaihdettiin vuosi ja 20tkm takaperin.

Havuja perkele.

Aamulla juuri ajoin auton pajalta jossa oli todettu ettei ilmastointiin nyt ihan pelkkä täyttö riitä, vuotaa putkista ja kennosta. Korjausyritysten jälkeen ainakin vielä kennosta.

Jäipä ilmastoinnin toimimattomuus nyt murheista pienemmäksi :)

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 21.06.2017 20:23
Kirjoittaja Sämpy
Ehkä se, että tätäkin viestiä kirjoitetaan työpakussa vieraan kaupungin lidlin pihalla, josta on haettu klo 20.20 päivän "lounaaksi" kolme pasteijaa jotka syödään seuraavan 200km matkalla, kertoo riittävästi.

Ai joku juhannus tulossa. enpä ole kerennyt huomaamaan.

Työt jatkukoon..

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 21.06.2017 20:31
Kirjoittaja pminetti
mä hyppäsin pois oravanpyörästä ja myin talon pois pääkaupunkiseudulta ja muutan keskisuomeen aikaistetulle eläkeelle. :lol:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 22.06.2017 01:26
Kirjoittaja Vode131
Onnea! Kyllä keskisuomessakin pystyy elämään. :thumb:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 22.06.2017 09:25
Kirjoittaja wellu
"Patonkia imusarjaan" :lol:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 27.06.2017 10:44
Kirjoittaja Fletch
Fiatin maahantuoja ja nykyinen/edellinen/sama myyntiorganisaatio... kerrankin voisi ostaa uuden auton ja se voisi olla jopa Tipo JOS vaan myyntipuoli eläisi samalla vuosisadalla. Ärsyttää ja vihastuttaa se touhu joka ajaa merkistä pitäviä ja jopa rakastavia muiden automerkkien myyjien hoteisiin kun ei osata edes perusasioita ja puhutaan asiakkaalle puutaheinää. Fiatin ostaminen on kyllä tehty hankalaksi kun kysyy jo oikeasti mielenkiintoa että lähtee hakemaan uutta autoa ulkomailta kun suomen organisaatioa vaan ei huvita.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 27.06.2017 16:51
Kirjoittaja Sämpy
Hemmetti kukaan ei hoida mitään eikä vastaan mihinkään posteihin eikä edes puhelimeen. Koittanut 2 viikkoa ajaa simppeliä asiaa kuin käärmettä pyssyyn, ja nyt muitten vatuloinnin takia voi olla viikonlopun Norjan reissu vaarassa, johon on jo lauttapaikat ja kaikki, kun pitää ehkä olla perjantainan pistämässä nimi kahteen paperiin, jotka oltava valmiit ennen kuun vaihdetta. Eikä asialle voi mitään, kun toisilla on työaika minuutilleen eikä sen jälkeen mitään hoideta tai vastata puhelimeen. Ja itsellä työaika 24/7 jos joku tarvii. Nyt voi vaan itekseen pyöriä ympyrää toisten tekemättömyyttä tuskaillen. Ja kaikki tän lisääntyvän byrokratian takia, kuinka simppelisti asiat hoituikin vielä 20 vuotta sitten. Nyt isoihin konserneihin ei voi enää edes soittaa vaan pitää jonottaa yhteen valtakunnalliseen numeroon ja jättää soittopyyntöjä.

Olisko elämä helpompaa jos suomen 100 vuotinen itsenäisyys olisi jäänyt toteutumatta? Onnistuisi asiat edes voitelurahalla virka-ajan ulkopuolella.

Voi ihmisen kevät tätä EU-touhua.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 27.06.2017 23:31
Kirjoittaja Stefa
^ Tuo on kyllä monin paikoin valitettavan totta. Onneksi ainakin kunnossapitopuolella saa puhelimella väkeä kiinni. Itsekin lomilla, mutta puhelin on kyllä taskussa kun on omissakin projekteissa parasta aikaa asentajia töissä.

Joku simppeli komponenttikin voi olla välillä hirmu tuskan takana vaikka hyllyssä olisi, mutta kun se henkilö joka voi lähetteen ottaa lähti jo/on poissa niin ei sitä kukaan muu voi ottaa ettei mene systeemi sekaisin tai tämä avainhenkilö hermostu :thumb:

Yksi seuraus on sitten tietty se hauska rumba kun varmuuden vuoksi laitetaan vaikka tarjouskysely jokaiselle myyjälle erikseen jos joku vastaisi. Sitten useampi jamppa tekee samaa työtä ja miten nyt se tarjosi tuohon hintaan ja tämä tähän..

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 28.06.2017 07:04
Kirjoittaja Sämpy
Arvaa löytyykö mun firmaa "autojerry"stä tms, juu ei. En tosiaan ala antamaan tarjouksia jonkun romuvolkkarin jakoremmin vaihdosta, kun sitä on niiiiin kätevä kysellä netin kautta 25 eri korjaamolta jos joku tekis 1,5€ halvemmalla.

Itse asiassa en edes anna tarjouksia. Tuntihinta on tämä, ja työ kestää sen mitä kestää. On sitten ihan joku muu syy, miksi autopuolellakin on asiakkaita. Tai olisi, mutta nyt ei muilta töiltä ennätä..

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 28.06.2017 11:41
Kirjoittaja LANCIA DELTA 16v
Sämpy kirjoitti:Arvaa löytyykö mun firmaa "autojerry"stä tms, juu ei. En tosiaan ala antamaan tarjouksia jonkun romuvolkkarin jakoremmin vaihdosta, kun sitä on niiiiin kätevä kysellä netin kautta 25 eri korjaamolta jos joku tekis 1,5€ halvemmalla.

Itse asiassa en edes anna tarjouksia. Tuntihinta on tämä, ja työ kestää sen mitä kestää. On sitten ihan joku muu syy, miksi autopuolellakin on asiakkaita. Tai olisi, mutta nyt ei muilta töiltä ennätä..
Yksi ei voi auttaa kaikkia,mutta kaikki voivat auttaa yhtä!

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 28.06.2017 22:29
Kirjoittaja Wesulius
Sämpy kirjoitti:Arvaa löytyykö mun firmaa "autojerry"stä tms, juu ei. En tosiaan ala antamaan tarjouksia jonkun romuvolkkarin jakoremmin vaihdosta, kun sitä on niiiiin kätevä kysellä netin kautta 25 eri korjaamolta jos joku tekis 1,5€ halvemmalla.

Itse asiassa en edes anna tarjouksia. Tuntihinta on tämä, ja työ kestää sen mitä kestää. On sitten ihan joku muu syy, miksi autopuolellakin on asiakkaita. Tai olisi, mutta nyt ei muilta töiltä ennätä..
Mulla oli yritys siellä jerryssä , mut ei ole enää.
Ilmoittivat et kaikille tulee kk maksu ja ilmoitin et ei käy , sitten pyysin poistamaan yritykseni tiedot niin yrittivät vielä jos kuitenki vielä jatketaisiin ja ei maksa mulle mitään, vastasin et ei kiitos ja yritykseni tiedot pitää poistaa heidä tietokannastaan.
Sieltähän kuitenkin korjaamon näkökulmasta saa aina sen huonoimman tajouksen ja jerry rosvoaa vielä sen 5% koko kauppa summasta.
hirveetä ryöstöä, jos vaikka ajattelee , että vaihtaa vaikka turbon uudempaan transittiin , ahtimen hinta 1500€ ja 2h työtä a 70€ = 140€ ja jerry vie tästä 82€ jää käteen 58€ josta verottaja vie 13.92€ on lapasessa 44,08€
Tiedä sitte pitäiskö itkeä vai nauraa jos tosta pitäis työntekijälle vielä palkkaa maksaa 2h niin pakkasella ollaan pahasti.
Mielummin teen vähemmän ja enempi itelleni.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 17.07.2017 08:08
Kirjoittaja Stefa
Lomat loppui ja paluu arkeen.

Sujuu luonnollisesti ihan kuin yleensäkin. ATK-systeemit menneet kuulemma perjantaina nurin, ei toimi verkkolevyt, ei yhteydet, ei mikään. Ilmatorjunta-osasto on tietty kesälomalla ja puhelut menee suoraan vastaajaan :lol:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Lähetetty: 18.07.2017 22:11
Kirjoittaja JaLLu
Ei tarvii tuoda uunoa Bellaan, ei menny läpi katastuksesta. Päästöistä jäi kiinni, näin vähän arvelinkin. Samalla koitin muutoskatsastaa isomman turbon ja välijäähdyttimen sekä megan. Inssi selitti, että tarvittaisiin vielä osaluettelo, mistä näkyy vaihdetut osat ja ahtopaineet. No ihmettelin kun ne siinä tehonmittaustodistuksessa (liite 3:ssa) oli, että mitä helvettiä ja sain sen jutuista käsityksen, että pitäisi tehokäppyröissäkin olla mainittu. Eli pitää siis täyttää vielä se osaluettelo vaihdetuista osista.

Ja tekniikkahan on aikaisemmin vaihdettu turbosta normi uunon koppaan ja prosentteja on kertynyt 34%. Inssi sanoi heti ensimmäiseksi, että uutta autoa rakentamassa. Hän ajatteli, että tulee uudestaan moottorin vaihdosta prosentit, mutta eihän helvetissä se niin mene. :) Nuo ahdin hommat rinnastetaan moottorin vaihtoon ja se olisi vissiin 14% pelkkä moottori, mutta kun ne prosentit on jo tulleet aiemmin niin eihän niitä uudestaan tule.

Muutenkin mulkku vittuili joka asiasta ja sanoi, että onhan tässä autossa sentään yksi hyvä asia, se käy. Vaikka K1:llä on mainostettu puhuvaa katsastusmiestä, voisi tämä kuivan huumorin omaava yksilö pitää turpansa kiinni. Tähän asti olen tykännyt käydä K1:llä ja aiemmat muutoskatsastukset ovat sujuneet hyvin. Vain tämän yhden karva-apinan kanssa ei homma suju. :evil:

Nyt pitänee odotella pari viikkoa, että tuttu korjaaja tulee lomilta ja pääsee kaasutesteriin pistelemään päästöt kohilleen. Saa nähdä, miten se muutoskatsastus hoituu loppuun, se homma on nyt vielä kesken.