Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Juu, turha hermoilla tuon viruksen kanssa. Kiinassa pistettiin hihat heilumaan, ja kohta koko pöpö on vain ikävä muisto.
https://imgur.com/gallery/UCzc6B6" onclick="window.open(this.href);return false;
https://imgur.com/gallery/UCzc6B6" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tuosta maksamisesta ja veronkierrosta senverran että pankkikortilla maksaminen on oikeasti kallista. Maksupäätteestä ja kassajärjestelmästä riippuen jokaisesta maksusta lähtee prosentit pois esim netsille. Harvemmin tulee ajatelleeksi että itseasiassa suurinosa maksutapahtumista lisää hintojen nousun painetta.
Veronkiertoa voi tehdä vaikka maksaisit laskulla. Aloittelevan pk yrityksen EI KANNATA kiertää veroja. Jos ei ole myyntiä et saa ostoista vähennyksiäkään. Ja yritystä kun aloittelee on hankintoja ja kulukohteita paljon. Ilmeisesti sen takia pitseesioiden omistajatkin vaihtuu niin tiheään kun verotarkastaja käypi kimppuun.
Helpompi olisi jos alv laskisi selvästi tai poistuisi kokonaan ja yritystukiin tsekkaukset ja karsinnat päälle niin katetaan alv menetys.
Veronkiertoa voi tehdä vaikka maksaisit laskulla. Aloittelevan pk yrityksen EI KANNATA kiertää veroja. Jos ei ole myyntiä et saa ostoista vähennyksiäkään. Ja yritystä kun aloittelee on hankintoja ja kulukohteita paljon. Ilmeisesti sen takia pitseesioiden omistajatkin vaihtuu niin tiheään kun verotarkastaja käypi kimppuun.
Helpompi olisi jos alv laskisi selvästi tai poistuisi kokonaan ja yritystukiin tsekkaukset ja karsinnat päälle niin katetaan alv menetys.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
ALV tuottaa jotain 21 miljardia, eli lähes saman verran kuin kaikkien kotitalouksien kunnallisverot, tuloverot ja yle-verot yhteensä.
Joten puolet verokertymästä hoidetaan tuota kautta. Ei ihan yritystuista saa tuota kasaan.
Sinänsä ALV vapautus esimerkiksi 30-50t€ alittavasta liiketoiminnasta olisi hieno homma ja lisäisi aktiviteettia. Vaikkakin asettaa yrityksiä eriarvoiseen asemaan, lisää painetta työvoiman ulkoistamiselle yrittäjiksi ja juurikin erilaista pizzeria kikkailua, jossa yrittäjä vaihtuu 3x vuodessa ja seuraavan vuonna sama rundi.
Mutta mikään ei ole täydellistä, joskus pitää ottaa haittojakin jos haluaa hyötyjä. Tuskin tuollainen ihan hirveän isoa leikkausta tekisi ALV kertymään kun ei koskisi juurikaan päivittäistavarakauppaa tai polttoaineita.
Ite maksan n. 10 000€ vuodessa valtiolle ALVeja. Kun myyn työtä tai verottomasti ostettuja tuontiosia, niin kaikesta saa alvit tilittää koko tuotosta.
Joten puolet verokertymästä hoidetaan tuota kautta. Ei ihan yritystuista saa tuota kasaan.
Sinänsä ALV vapautus esimerkiksi 30-50t€ alittavasta liiketoiminnasta olisi hieno homma ja lisäisi aktiviteettia. Vaikkakin asettaa yrityksiä eriarvoiseen asemaan, lisää painetta työvoiman ulkoistamiselle yrittäjiksi ja juurikin erilaista pizzeria kikkailua, jossa yrittäjä vaihtuu 3x vuodessa ja seuraavan vuonna sama rundi.
Mutta mikään ei ole täydellistä, joskus pitää ottaa haittojakin jos haluaa hyötyjä. Tuskin tuollainen ihan hirveän isoa leikkausta tekisi ALV kertymään kun ei koskisi juurikaan päivittäistavarakauppaa tai polttoaineita.
Ite maksan n. 10 000€ vuodessa valtiolle ALVeja. Kun myyn työtä tai verottomasti ostettuja tuontiosia, niin kaikesta saa alvit tilittää koko tuotosta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Juu alv on yksittäisenä varona varmaan isoin veronkerääjä (en tarkasta ko asiaa.). Mutta miten rahat on ennen alv aikaa oikein kerätty?
Sinäänsä tuntuu ihan fiksulta verolta mutta ei se kovin reilulta tunnu näin köyhän näkökulmasta. Alv poisto/lasku parantaisi sitä kuuluisaa kilpailukykyäkin mutta koska lobbarit hoitaa hommansa ja kinuvat hallitukselta rahaa milloin mihinkin energiaveroihin ym ehtymätöntä rahasampoa ei kannata lopettaa.
Sinäänsä tuntuu ihan fiksulta verolta mutta ei se kovin reilulta tunnu näin köyhän näkökulmasta. Alv poisto/lasku parantaisi sitä kuuluisaa kilpailukykyäkin mutta koska lobbarit hoitaa hommansa ja kinuvat hallitukselta rahaa milloin mihinkin energiaveroihin ym ehtymätöntä rahasampoa ei kannata lopettaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
ennen alvtä oli lvv, jostain sodasta asti.
Muistan kun itse täyttelin yrittäjäuran alkuvaiheessa niitä LVV lappuja, jäljentäviä papereita joihin kirjattiin kuukauden myynti ja vähennykset käsin ja sitten sen kanssa jonotettiin pankkiin maksamaan..
Olisikin aika pitkä keskustelu, että mihin se jatkuva rahantarpeen lisääntyminen on käytetty tai mennyt. Ei ainakaan minulle.
Muistan kun itse täyttelin yrittäjäuran alkuvaiheessa niitä LVV lappuja, jäljentäviä papereita joihin kirjattiin kuukauden myynti ja vähennykset käsin ja sitten sen kanssa jonotettiin pankkiin maksamaan..
Olisikin aika pitkä keskustelu, että mihin se jatkuva rahantarpeen lisääntyminen on käytetty tai mennyt. Ei ainakaan minulle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Joskus nopeasti naputtelin laskimella, että jos yrittäjä myy työtään ja yrityksessä on työntekijä. Yrittäjän omalla työllään tienaama euro kun maksetaan palkkana työntekjälle, niin työntekijän ostovoima on noin 40 senttiä. Aika reilu prosentti tuosta häviää välistä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Koronan poika yrittää ponnistella. Terveelle se lienee sama kuin että lento onnettomuudessa kuolisi. Itsellä on tuo keuhkoputki melkoisen morjens niin ei hirveästi naurata. Vaikka siis ylätieinfektio on oikea vaihtoehto sairastua vs keuhkojen kautta. Mutta pikkuisen se silti jännittää koska jos tampereella joltain pääsee mustamakkarapieru niin minua yskittää...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Kai tämä sopii tännekin, kun ei harrastekentän jakaantuminen saati jonkinlainen "mä en teidän juttuja lue" -kuplaantuminen ole ainakaan harrastukselle hyväksi.
Tein tilastointia OD - Kellari, ja otin päiväksi viime perjantain klo 0-24.
(mainittakoon asiaan vihkiytymättömille, että "Kellari" tarkoittaa siis keskustelupalstaa http://imghost.kicks-ass.org/foorumi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ensinnä ne tilastot (virhemarginaali kaksi prosenttiyksikköä )
Jätin myyntipalstan ja ylläpidon topikit laskujen ulkopuolelle
OD:
Tekniikka & Rakentelu 61 viestiä
Harrasteautoilu 82 viestiä
Kerhot 2 viestiä
Kellari:
Tekniikka 29 viestiä
Autoharrastus 25 viestiä
Työkoneet 2 viestiä
Politiikka 31 viestiä
yleinen keskustelu 641 viestiä.
Sitten jotain päätelmiä. Kellarin viestikunkkuja olivat jokseenkin harmittomat mitä teit/juot/olet tällä hetkellä yms. Sen sijaan ilmeisesti närää aiheuttanut politiikka/uskonto/mamu -keskustelut ovat eriytettyinä hiljentyneet merkittävästi, eikä siellä ole ollut merkkejä entisen kaltaisesta kinastelusta. Ylläpidon aktiivinen toiminta tahallisen provosointikirjoittelun vähentämiseksi?
Olen myös huomannut, että entiset kinastelijat osallistuvat nyt paremmin samoihin tekniikkakeskusteluihin asiallisessa hengessä.
Toinen huomio, tapaus naarmutettu -41 Ford.
OD:lla tuo on harrasteautoilun puolella, koska ei ole vaihtoehtoa, Kellarissa se on mukana yleisessä keskustelussa. OD:lla vuorokaudessa 15 vastausta, Kellarissa 60.
Kirkkaasti suosituin harrasteautoilutopikki OD:n puolella oli "Harrastuksen tulevaisuus -huono?" peräti 35 viestillä, lähes puolet kaikista viesteistä. Ilman tuota ja naarmutettua Fordia olisi viestejä ollut vain 31kpl eikä 82. Ehkä topikin aiheesta pitäisi päätellä yleistä ilmapiiriä...
Tekniikan ja harrasteautoilunpuolella OD on silti kunkku, ford-topikki eliminoitunakin hiukan yli tuplaten viestejä vuorokaudessa verrattuna Kellariin. Ilmeisesti keskustelu jopa hiukan vilkastunut, mahdollisesti koska yleistä keskustelua ei ole enää ajanviete vaihtoehtona.
Kun jaksaisi, pitäisi laskea verrokkina jokin perjantai ENNEN kuin OD:n yleinen keskustelu suljettiin. Kauhea työ...
Ehkä teen uuden vertailut taas joku päivä. Vertailun vuoksi..
Tein tilastointia OD - Kellari, ja otin päiväksi viime perjantain klo 0-24.
(mainittakoon asiaan vihkiytymättömille, että "Kellari" tarkoittaa siis keskustelupalstaa http://imghost.kicks-ass.org/foorumi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ensinnä ne tilastot (virhemarginaali kaksi prosenttiyksikköä )
Jätin myyntipalstan ja ylläpidon topikit laskujen ulkopuolelle
OD:
Tekniikka & Rakentelu 61 viestiä
Harrasteautoilu 82 viestiä
Kerhot 2 viestiä
Kellari:
Tekniikka 29 viestiä
Autoharrastus 25 viestiä
Työkoneet 2 viestiä
Politiikka 31 viestiä
yleinen keskustelu 641 viestiä.
Sitten jotain päätelmiä. Kellarin viestikunkkuja olivat jokseenkin harmittomat mitä teit/juot/olet tällä hetkellä yms. Sen sijaan ilmeisesti närää aiheuttanut politiikka/uskonto/mamu -keskustelut ovat eriytettyinä hiljentyneet merkittävästi, eikä siellä ole ollut merkkejä entisen kaltaisesta kinastelusta. Ylläpidon aktiivinen toiminta tahallisen provosointikirjoittelun vähentämiseksi?
Olen myös huomannut, että entiset kinastelijat osallistuvat nyt paremmin samoihin tekniikkakeskusteluihin asiallisessa hengessä.
Toinen huomio, tapaus naarmutettu -41 Ford.
OD:lla tuo on harrasteautoilun puolella, koska ei ole vaihtoehtoa, Kellarissa se on mukana yleisessä keskustelussa. OD:lla vuorokaudessa 15 vastausta, Kellarissa 60.
Kirkkaasti suosituin harrasteautoilutopikki OD:n puolella oli "Harrastuksen tulevaisuus -huono?" peräti 35 viestillä, lähes puolet kaikista viesteistä. Ilman tuota ja naarmutettua Fordia olisi viestejä ollut vain 31kpl eikä 82. Ehkä topikin aiheesta pitäisi päätellä yleistä ilmapiiriä...
Tekniikan ja harrasteautoilunpuolella OD on silti kunkku, ford-topikki eliminoitunakin hiukan yli tuplaten viestejä vuorokaudessa verrattuna Kellariin. Ilmeisesti keskustelu jopa hiukan vilkastunut, mahdollisesti koska yleistä keskustelua ei ole enää ajanviete vaihtoehtona.
Kun jaksaisi, pitäisi laskea verrokkina jokin perjantai ENNEN kuin OD:n yleinen keskustelu suljettiin. Kauhea työ...
Ehkä teen uuden vertailut taas joku päivä. Vertailun vuoksi..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Selasin kellaria hetken. Ja hups siellähän se yksi tietäjä jo karanteenissa on
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Pitäisi lähteä suihkimaan keltaista maalia erinäisiin osiin. Ei kiinnostaisi yhtään koska pohjatkin kesken...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
En ymmärrä, joten suomeksi:Sämpy kirjoitti:Kai tämä sopii tännekin, kun ei harrastekentän jakaantuminen saati jonkinlainen "mä en teidän juttuja lue" -kuplaantuminen ole ainakaan harrastukselle hyväksi.
Tein tilastointia OD - Kellari, ja otin päiväksi viime perjantain klo 0-24.
(mainittakoon asiaan vihkiytymättömille, että "Kellari" tarkoittaa siis keskustelupalstaa http://imghost.kicks-ass.org/foorumi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ensinnä ne tilastot (virhemarginaali kaksi prosenttiyksikköä )
Jätin myyntipalstan ja ylläpidon topikit laskujen ulkopuolelle
OD:
Tekniikka & Rakentelu 61 viestiä
Harrasteautoilu 82 viestiä
Kerhot 2 viestiä
Kellari:
Tekniikka 29 viestiä
Autoharrastus 25 viestiä
Työkoneet 2 viestiä
Politiikka 31 viestiä
yleinen keskustelu 641 viestiä.
Sitten jotain päätelmiä. Kellarin viestikunkkuja olivat jokseenkin harmittomat mitä teit/juot/olet tällä hetkellä yms. Sen sijaan ilmeisesti närää aiheuttanut politiikka/uskonto/mamu -keskustelut ovat eriytettyinä hiljentyneet merkittävästi, eikä siellä ole ollut merkkejä entisen kaltaisesta kinastelusta. Ylläpidon aktiivinen toiminta tahallisen provosointikirjoittelun vähentämiseksi?
Olen myös huomannut, että entiset kinastelijat osallistuvat nyt paremmin samoihin tekniikkakeskusteluihin asiallisessa hengessä.
Toinen huomio, tapaus naarmutettu -41 Ford.
OD:lla tuo on harrasteautoilun puolella, koska ei ole vaihtoehtoa, Kellarissa se on mukana yleisessä keskustelussa. OD:lla vuorokaudessa 15 vastausta, Kellarissa 60.
Kirkkaasti suosituin harrasteautoilutopikki OD:n puolella oli "Harrastuksen tulevaisuus -huono?" peräti 35 viestillä, lähes puolet kaikista viesteistä. Ilman tuota ja naarmutettua Fordia olisi viestejä ollut vain 31kpl eikä 82. Ehkä topikin aiheesta pitäisi päätellä yleistä ilmapiiriä...
Tekniikan ja harrasteautoilunpuolella OD on silti kunkku, ford-topikki eliminoitunakin hiukan yli tuplaten viestejä vuorokaudessa verrattuna Kellariin. Ilmeisesti keskustelu jopa hiukan vilkastunut, mahdollisesti koska yleistä keskustelua ei ole enää ajanviete vaihtoehtona.
Kun jaksaisi, pitäisi laskea verrokkina jokin perjantai ENNEN kuin OD:n yleinen keskustelu suljettiin. Kauhea työ...
Ehkä teen uuden vertailut taas joku päivä. Vertailun vuoksi..
- Onko OD nyt hiljaisempi vai ei, kuin kellari?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tekniikkakeskusteluissa OD on vilkkaampi ja monipuolisempi. Ei nyt ihme kun toinen on uusi ja toinen ollut jotain 20 vuotta. Yleisen keskustelun sulkeminen on joidenkin mielestä jopa lisännyt elämää tuolla verrattuna aiempaan, mutta siitä ei ole vielä dataa.
Kun sitten taas katsoo viestimääriä niin onhan yleinen keskustelu mahdoton viesti-imuri. Siellä' 672 viestiä ja koko muu foorumi 54 viestiä.
ja aivan varmasti siitä valuu keskustelua muihinkin aihe alueisiin. Jos uusi foorumi olisi perustettu ilman yleistä keskustelua, niin siellä tuskin olisi juuri ketään kirjoittelemassa.
Minun oma suomennos päätelmäni on siis, että ilman paskanjauhantaa keskustelufoorumin on todella vaikea pysyä hengissä nojaten pelkkään tiukasti moderoituun autotekniikkakeskusteluun. OD pysyy toistaiseksi, koska sillä on niin posketon käyttäjämäärä ja historia. Myös jotkut kilpa-autoilun ympärillä pyörivät palstat ovat toimineet, koska homma on niin tekniikka orientoitunutta. Mutta jos touhu on yhtään vapaamuotoisempaa, keskustelu karkaa kovin äkkiä jonnekin faceen.
On toki paljon käyttäjiä, jotka eivät edes halua pieraista minkään yleisen keskustelun suuntaan, vaan haluavat vain tiukkaa autoihin rajattua keskustelua. Mutta nyt nähdään kuinka pitkälle ne käyttäjät pitävät foorumin pystyssä ja kuinka iso osa kaipaa sitä muutakin turinointia.
Osa porukastahan OD:lla on vain myhäillyt onnesta että nyt se paskanjauhanta loppui ja tämä on "puhdas" autofoorumi ilman niitä kusipäitä. Jonkinlainen kristalliyö fantasia vissiin.
Jäämme siis mielenkiinnolla seuraamaan, kun vastaavaa tutkimuskohdetta ei ole aiemmin ollut yleisen keskustelun vaikutuksesta autofoorumin käyttöön.
Niin ja hauska yksityiskohta, että osa niistäkin jotka halusivat lempata yleisen keskustelun pois, vastusti aikoinaan politiikan ja uskonnon erottamista siitä omaksi aihealueekseen. Nyt se toteutettiin uudella foorumilla ja tulokset ovat hyviä, illan kännijutustelijat eivät jaksa vaihtaa aihealuetta joten se topikki on pysynyt siistimpänä.
Ai niin pitäisikö tälläkin foorumilla kerätä dataa?
Sanoisin noin näppituntumalla että täällä projektitopikki on jopa vilkkaampi kuin OD:lla, ehkä kolmannes viesteistä. Mahtaako kynnys kirjoitalla olla täällä matalampi, jenkkipalstoilla menee helposti touhu niin korkeatasoiseksi, ettei kukaan kehtaa sinne kirjoitella omista touhuistaan.
Loput keskustelut jakaantuu aika tasaisesti. OffTopic ei erotu mitenkään poikkeuksellisen vilkkaana muihin nähden.
Kun sitten taas katsoo viestimääriä niin onhan yleinen keskustelu mahdoton viesti-imuri. Siellä' 672 viestiä ja koko muu foorumi 54 viestiä.
ja aivan varmasti siitä valuu keskustelua muihinkin aihe alueisiin. Jos uusi foorumi olisi perustettu ilman yleistä keskustelua, niin siellä tuskin olisi juuri ketään kirjoittelemassa.
Minun oma suomennos päätelmäni on siis, että ilman paskanjauhantaa keskustelufoorumin on todella vaikea pysyä hengissä nojaten pelkkään tiukasti moderoituun autotekniikkakeskusteluun. OD pysyy toistaiseksi, koska sillä on niin posketon käyttäjämäärä ja historia. Myös jotkut kilpa-autoilun ympärillä pyörivät palstat ovat toimineet, koska homma on niin tekniikka orientoitunutta. Mutta jos touhu on yhtään vapaamuotoisempaa, keskustelu karkaa kovin äkkiä jonnekin faceen.
On toki paljon käyttäjiä, jotka eivät edes halua pieraista minkään yleisen keskustelun suuntaan, vaan haluavat vain tiukkaa autoihin rajattua keskustelua. Mutta nyt nähdään kuinka pitkälle ne käyttäjät pitävät foorumin pystyssä ja kuinka iso osa kaipaa sitä muutakin turinointia.
Osa porukastahan OD:lla on vain myhäillyt onnesta että nyt se paskanjauhanta loppui ja tämä on "puhdas" autofoorumi ilman niitä kusipäitä. Jonkinlainen kristalliyö fantasia vissiin.
Jäämme siis mielenkiinnolla seuraamaan, kun vastaavaa tutkimuskohdetta ei ole aiemmin ollut yleisen keskustelun vaikutuksesta autofoorumin käyttöön.
Niin ja hauska yksityiskohta, että osa niistäkin jotka halusivat lempata yleisen keskustelun pois, vastusti aikoinaan politiikan ja uskonnon erottamista siitä omaksi aihealueekseen. Nyt se toteutettiin uudella foorumilla ja tulokset ovat hyviä, illan kännijutustelijat eivät jaksa vaihtaa aihealuetta joten se topikki on pysynyt siistimpänä.
Ai niin pitäisikö tälläkin foorumilla kerätä dataa?
Sanoisin noin näppituntumalla että täällä projektitopikki on jopa vilkkaampi kuin OD:lla, ehkä kolmannes viesteistä. Mahtaako kynnys kirjoitalla olla täällä matalampi, jenkkipalstoilla menee helposti touhu niin korkeatasoiseksi, ettei kukaan kehtaa sinne kirjoitella omista touhuistaan.
Loput keskustelut jakaantuu aika tasaisesti. OffTopic ei erotu mitenkään poikkeuksellisen vilkkaana muihin nähden.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Kellariin tuli rekisteröidyttyä, mutta eipä siellä oikein muuten ole tullut käytyä - seurattavien foorumeiden määrä lienee vakio, eikä enemmälle irtoa aikaa ja kiinnostusta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Näin se helposti menee että toisesta päästä sitten tippuu jos toisesta lisääntyy.
Itellä jääny Alfabbs kokonaan lukematta monta kuukautta. OD:ta ja kellaria luen kumpaakin, mutta jälkimmäiseen tulee kirjoitettua enempi.
Paljon tuntuu muuten olevan mielipiteitä niillä, jotka ei ole joko ikinä Kellarissa käyneetkään tai sitten lopettivat OD:n lukemisen kokonaan.
Siksi piti tehdä vähän tilastoa. Mikään ei tapa höpöhuutelua niin kuin faktat.
Itellä jääny Alfabbs kokonaan lukematta monta kuukautta. OD:ta ja kellaria luen kumpaakin, mutta jälkimmäiseen tulee kirjoitettua enempi.
Paljon tuntuu muuten olevan mielipiteitä niillä, jotka ei ole joko ikinä Kellarissa käyneetkään tai sitten lopettivat OD:n lukemisen kokonaan.
Siksi piti tehdä vähän tilastoa. Mikään ei tapa höpöhuutelua niin kuin faktat.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Palvelunestohyökkäykset...
Kellarifoorumi joutui tänä aamuna palvelunestohyökkäyksen kohteeksi, joka on jatkunut koko päivän. Ei vaikuta toimintaan muuten kuin ylläpitoa työllistävästi, koska ylläpitäjällä oli aikaisempien kokemusten myötä työkalut serverillä valmiina.
Mutta ihmettelen miten ne löytää jotain tällaisia palvelimia? Mitättömän pieni vasta aloittanut suomalainen keskustelupalsta. Mitenköhän tämän fiiufoorumin laita lie jos vastaavaa sattuisi.
Kuulemma tulee edelleen yrityksiä 200kpl sekunnissa ja blokattuja IP osoitteita on jo parikymmentä tuhatta. Kaikki Kiinassa tai lähialueella. Jonkinlaisella aluetyökalulla noille pystyy tekemään automaattisen torjunnan, mutta silti edellyttää ylläpitoa valvomaan tilannetta.
Kellarifoorumi joutui tänä aamuna palvelunestohyökkäyksen kohteeksi, joka on jatkunut koko päivän. Ei vaikuta toimintaan muuten kuin ylläpitoa työllistävästi, koska ylläpitäjällä oli aikaisempien kokemusten myötä työkalut serverillä valmiina.
Mutta ihmettelen miten ne löytää jotain tällaisia palvelimia? Mitättömän pieni vasta aloittanut suomalainen keskustelupalsta. Mitenköhän tämän fiiufoorumin laita lie jos vastaavaa sattuisi.
Kuulemma tulee edelleen yrityksiä 200kpl sekunnissa ja blokattuja IP osoitteita on jo parikymmentä tuhatta. Kaikki Kiinassa tai lähialueella. Jonkinlaisella aluetyökalulla noille pystyy tekemään automaattisen torjunnan, mutta silti edellyttää ylläpitoa valvomaan tilannetta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net