Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kannattaa kysyä sieltä postista mihin oli menossa. Voi olla hyllyssä mutta unohtunut kuitata saapuneeksi.

On sattunut useamman kerran..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei tullut juu tänäänkään. Kai siellä postin systeemissä kuvittelisi jonkun hälyn olevan jos lähetys lähtee jostain mutta ei saavuta määränpäätä :? Eiköhän tässä viikonlopuksi tekemistä keksi niin täytyy maanantaina selvitellä jollei kuulu.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mulla oli just tapaus, että olin aamulla jättänyt paketin postiin, iltapäivällä se oli sieltä noudettu ja 1,5 tuntia myöhemmin jätetty takaisin samaan postiin. Lähettetty vastaanottajalle 130km päähän tekstiviesti että pakettinne on noudettavissa. :lol:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^ Tuossa tapauksessa olisi kyllä nopeampi ja luotettavampi tapa toimittaa tavaraa. Toisinaan halvempikin.. Itsellä vaan lähti jostain Oulu/Kalajoki tienoilta. Päivässä Mikkeliin asti ja loppuviikko sitten siellä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Sämpy kirjoitti:Mulla oli just tapaus, että olin aamulla jättänyt paketin postiin, iltapäivällä se oli sieltä noudettu ja 1,5 tuntia myöhemmin jätetty takaisin samaan postiin. Lähettetty vastaanottajalle 130km päähän tekstiviesti että pakettinne on noudettavissa. :lol:
Matkahuolto on tehnyt mulle samalla tavalla, tosin silloin olin itse paketin saaja. Paketissa vieläpä luki mihin sen olisi pitänyt tulla noudettavaksi.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sämpy kirjoitti:Kannattaa kysyä sieltä postista mihin oli menossa. Voi olla hyllyssä mutta unohtunut kuitata saapuneeksi.

On sattunut useamman kerran..
Näinhän tuon kanssa oli käynyt. Täällähän ei ole varsinaista postia, vaan on R-kioskin yhteydessä. Aiemman yrittäjän aikaan ei koskaan käynyt noin, mutta nyt hiljan vaihtui uusi, niin nyt näemmä heti kävi. Todettiin vaan lakonisesti, että "virheitä sattuu".
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Vittujen kevät minä sanon parin opettajasihmisen kanssa.

Tässä ollut tämä poikkeusolot päällä, eli täysi tohina "kotikoulun" kanssa muksuille ja nyt alkoi työt, vaimo kävi selkäleikkauksessa ym.

Eli suomeksi tuo kalenterin perkele on ollut viimesen 2kk senverran vitun täynnä, että jos viis tuntia on ehtinyt nukkumaan, niin aika voittajafiilis on ollut.

Nnnoh... Koulussa yksi suunnittelutyön kurssi, josta ei saa arvosanaa. Saa ainoastaan hyv/hyl ja sillä hyvä. Opettajalla on aivan ***un sekaiset opetusvideot aiheista. Olen n. 70% tehtävistä tehnyt ja palauttanut viikkoja etuajassa, joten lähestyin sähköpostilla josko voisin saada hyväksytyn kurssista. Olen kuitenkin jo osoittanut osaamiseni vaadituilla ohjelmilla enkä tule koskaan keskittymään pelkkään suunnitteluun (ei minusta ole siihen).

"Ainoa vaihtoehto on joko osoittaa että olet kurssin jossain muualla suorittanut joskus, tai 100% tehtävien teko."
Olin hieman että mitä vittua...? Pistin sitten viestiä yksikön päällikölle ja samanlailla selittäen melkoisen liirumlaarumin jne mikä on tilanne ja miksi näin vaatisin (minulla on tehty poikkeuslupa koko koulun johtajan allekirjoituksella mulkata näitä juttuja). Sieltä tuli samanlainen vastaus takaisin saatesanoin "sovi itsellesi sopiva aikataulu, että ehdit tekemään".

Vastasin sellaisen sarkastisen-vittumaisen viestin takaisin, että "sovitaan aikatauluksi vaikka kevät 2023, informoin asiasta opettajaa jahka ehdin, jaksan ja muistan". Rivien välistä kyllä varmasti näki vittuilun tason.


Alakaa tuntumaan hiukan siltä, että mitä helvettiä sitä tuollakaan persettään kuluttaa. Nussitaan pilkkuja sen kuin keretään ja yhtään mikään mitenkään suunnitteluun liittyvä on ihan suoraan paperikone. Energiatekniikkaa pitäisi opiskella ja paperikoneita mietitään... Minkäänlaista käytäntöä ei ole ollut pätkääkään eikä näköjään se erikoisjärjestelyn lappu paina yhtään mitään HOPSin kera. Ei vain riitä vuorokaudessa tunnit.

Meinas mennä työpäivä vituixi tuon opettajan viestin takia, mutta onneksi työkaverien myötähuutonauru piristi sopivasti. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lybra on hävittänyt kylmä-aineensa talven aikana. Ja Mazda on tekemässä samaa peräöljyille etustefan kautta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti:Vittujen kevät minä sanon parin opettajasihmisen kanssa.

Tässä ollut tämä poikkeusolot päällä, eli täysi tohina "kotikoulun" kanssa muksuille ja nyt alkoi työt, vaimo kävi selkäleikkauksessa ym.

Eli suomeksi tuo kalenterin perkele on ollut viimesen 2kk senverran vitun täynnä, että jos viis tuntia on ehtinyt nukkumaan, niin aika voittajafiilis on ollut.

Nnnoh... Koulussa yksi suunnittelutyön kurssi, josta ei saa arvosanaa. Saa ainoastaan hyv/hyl ja sillä hyvä. Opettajalla on aivan ***un sekaiset opetusvideot aiheista. Olen n. 70% tehtävistä tehnyt ja palauttanut viikkoja etuajassa, joten lähestyin sähköpostilla josko voisin saada hyväksytyn kurssista. Olen kuitenkin jo osoittanut osaamiseni vaadituilla ohjelmilla enkä tule koskaan keskittymään pelkkään suunnitteluun (ei minusta ole siihen).

"Ainoa vaihtoehto on joko osoittaa että olet kurssin jossain muualla suorittanut joskus, tai 100% tehtävien teko."
Olin hieman että mitä vittua...? Pistin sitten viestiä yksikön päällikölle ja samanlailla selittäen melkoisen liirumlaarumin jne mikä on tilanne ja miksi näin vaatisin (minulla on tehty poikkeuslupa koko koulun johtajan allekirjoituksella mulkata näitä juttuja). Sieltä tuli samanlainen vastaus takaisin saatesanoin "sovi itsellesi sopiva aikataulu, että ehdit tekemään".

Vastasin sellaisen sarkastisen-vittumaisen viestin takaisin, että "sovitaan aikatauluksi vaikka kevät 2023, informoin asiasta opettajaa jahka ehdin, jaksan ja muistan". Rivien välistä kyllä varmasti näki vittuilun tason.


Alakaa tuntumaan hiukan siltä, että mitä helvettiä sitä tuollakaan persettään kuluttaa. Nussitaan pilkkuja sen kuin keretään ja yhtään mikään mitenkään suunnitteluun liittyvä on ihan suoraan paperikone. Energiatekniikkaa pitäisi opiskella ja paperikoneita mietitään... Minkäänlaista käytäntöä ei ole ollut pätkääkään eikä näköjään se erikoisjärjestelyn lappu paina yhtään mitään HOPSin kera. Ei vain riitä vuorokaudessa tunnit.

Meinas mennä työpäivä vituixi tuon opettajan viestin takia, mutta onneksi työkaverien myötähuutonauru piristi sopivasti. :mrgreen:
Koulutuspäällikkö lukitsi minulta yhden kurssin enkä voi tehdä sitä loppuun ja tämä 100% mies ilmoitti että keskiviikkona oltava kello 14 tekemässä tenttiä tai hylsy.
Tota, sori, olen töissä. :mrgreen:

Ja tänään paukahti just puhelimeen toinen koulun viesti (töihin liittyen), joka sai sekin vain puhtaasti limaisen kyrvän karvamaan otsalohkoon. :mrgreen:

Töissä on kyllä ollut ihan pirun mukavaa, mutta näköjään aina kun koulun sähköposti laulaa niin saa vetää purkillisen jotakin mielipidepillereitä ja huutaa saatanaa yhden tunnin.
Minkä huollan, sen korjaan...
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Oravan ketaleet söivät huolella puutarhapöydälle viritetyt eväät!

Nyt on pakko avautua, etenkin, kun tilanteen aiheutti puhelinsoitto talon sisältä, ja syvemmin vielä puhelun laatu. Olin juuri kattanut itselleni palkinnon runsailla herkuilla Juhannussiivouksen, nurmikonajon, siitepölyn lakaisun yms. sellaisen jäljiltä, niin eikun tämä. Olin kahden vaiheilla, menenkö vastaamaan, mutta tuumasin, että ehkä joku kerholaisista soittaa. Vaan vielä mitä, Jehovan todistajain saarnamies toisessa päässä, ja ihmettelin, mistä sai numeron ja juuri vielä juhlapyhän alla (taisi olla taktiikka juuri tämä?); kuulemma ostettu operaattorilta, joten tuumasin, että löysää rahaa näyttää joillain organisaatioilla olevan huonoinakin aikoina takana.

Noh, tarkoitukseni ei ole ottaa kantaa kenenkään hengellisiin omalaatuisuuksiin, kukin tulkoon autuaaksi tavallaan, mutta nyt kyllä profeetta osui huonoon saumaan, eritoten, kun tein "ystävällisen painokkaasti" selväksi, että tämä keskustelu päättyy tähän juuri ja nyt. Perustelin lyhyesti, että olen katsonut Lähi-Idässä vuoden päivät erilaisten uskonnollisten ryhmittymien samanlaisia "hyvän tahdon vakuutteluja" lähietäisyydeltä, joskus jopa estäneeni jonkun veijarin "heittämästä ensimmäistä kiveä" naapuriinsa; kaikki luottamus minkään uskonnon kykyyn tehdä ihmisistä parempia meni jo alkuvaiheessa, kun kynsin, hampain ja kättäkin pidemmällä sai alusta lähtien päivästä toiseen estää paikallisia kuumakalleja TAPPAMASTA toisiaan milloin Jahven, Jehovan, Jumalan tai Allahin nimissä, pienistäkin syistä. Yleensä kiertävien saarnaajien paatos kyllä päättyy tähän, kun kysyn, miksi kauppaatte tietämättöminä uskontojen aidoista käyttötarkoituksista tällaista räikeää kulttuuria, jota ette ole omin silmin nähneet; niin nytkin, harvallapa tuohon on esittää mitään konkreettista. Vaan pöytään palattuani olin jo soittaa tulikivenkatkulla takaisin ja hieman manata vastavuoroisesti esiin "pimeämmän puolen jumalia", kun näin, miten eväskorille oli käynyt, mokomasta syystä... no, ehkä luonto rankaisi, kun en ollut riittävästi "synnintuntoinen" :lol:
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Orava, tuo pörröhäntäinen rotta jolla asiansa osaava PR-osasto. :?
Uskontokauppiaalle olisin sanonut jo kuuluvani vaaleanvihreän hyytelöolennon seurakuntaan.
Tässä aika hyvää standuppia kyseisestä lahkosta: https://www.youtube.com/watch?v=4XwttlLo1zw" onclick="window.open(this.href);return false;
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ja oikeaa patonkiasiaa. Olin huoltamassa ILP:n sisäyksikööä. Noustessani IKEA:n BEKVÄM porrasjakkaralle, ollessani ylimmällä tasolla, se päättikin mennä kasaan ja minä alas. Puoliso huutaa herranjumalaa yms. Pää ei kolahtanut ja luustokin tuntui olevan kunnossa Komeasti alas tulin selälleni. Kantapäät ilmeisesti kolahti alemmalle askelmalle kun hieman juilintaa niissä.
Tämä on kokoontaitettava. Ollut jatkuvasti käyttöasennossa siitä lähtien kun puoliso loukkasi takalistonsa tuolin romahdettua allaan.
Huomenissa on asiaa IKEA:lle
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jeeppi pitäisi leimata ensi torstaihin mennessä, joten perus katsastushuolto tuli aloitettua jo hyvissä ajoin. Enään oli jäljellä takajarruliinojen lähentäminen ja takajarrujen toimivuutta sen jälkeen pihalla testatessa pamahti toinen etujarruputki poikki. Ei siinä mitään, parempi että katkesi tuossa tallinpihassa, kuin konttorilla tai liikenteessä. Katsoin toisenkin puolen etujarruputken olevan vaihtokunnossa, joten molempien putkien mitat ylös, nipat mukaan ja uusia putkia teettämään paikalliseen varaosaliikkeeseen.

Kun sitten eilen illalla pujottelin ensimmäisen uuden jarruputken paikoilleen niin eipäs lähtenyt uusi nippa jarruletkun kierteelle millään. Ei muuta kun vanhat nipat käteen ja ihmettelemään, että miksi ei onnistu.

Ja selvisihän se, tuossa on Aten valmistama ABS-järjestelmä ja millinen kierre pumpun lähdöissä, mutta jarruletkuissa onkin sitten tuumaiset kierteet. Halkaisijaeroa nipuissa on n. 0,5mm ja kierteen nousukin on hyvin lähellä toisiaan... Ja tuo tuumanen vielä kiristyy milliseen kierteeseen, niin oletimme molempien nippojen olevan millikierteellä :oops:

No, tänään sitten tuumaisia nippoja metsästämään, mutta tänään ei enään konttorille ehdi ja ensi viikolla pitäisi olla ainakin pari päivää töissä toisella paikkakunnalla...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuurillaan saattaisi muunnosnipan löytää tuohon väliin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin