Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

En tiedä sitten mutta kallista on. Noit valmistajakohtaiset lukijat että myös lisenssin omaavat yleislukijat niin hintaa maksetaan siittä aikaisemmasta kokemuksesta. Eli vikakoodi luetaan vaikkapa halpistesterillä. Sitten vikakoodilla lisenssiohjelmaan ja katsotaan missä on kokemusten perusteella vika. Ja hops tuli kuntoon ilman tuskaan ja hikeä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ja tietenkään se lisenssillä hyrräävä ohjelma toimi kunnolla. Jumissa jos ei joka kerta niin ainakin joka toisella tilttaa. Nollaa siinä jotain huoltoväli ilmaisinta sitten hetkessä. Melkein yrittää ekana mittariston namiskoista puolisen tuntia ennenkö edes vaivautuu ottamaan yhteyttä autoon että josko se testerillä nollaus menisi... :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Meinasin kilpailuttaa liikennevakuutukset, mutta kun jokainen laskuri pyytää sotun, kiristyi foliohattu liian tiukkaan.

**ttu pitäkää tunkkinne ja pysytään IFfillä. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

wellu kirjoitti:Meinasin kilpailuttaa liikennevakuutukset, mutta kun jokainen laskuri pyytää sotun, kiristyi foliohattu liian tiukkaan.

**ttu pitäkää tunkkinne ja pysytään IFfillä. :mrgreen:
Eikös tuo johdu siitä, että vakuutuksen määrä määräytyy enempi henkilökohtaisemmin nykyään kuin ennen. Toisin sanoen ikä/historia/asuinpaikka/lapset yms. vaikuttaa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

GreenThing kirjoitti:
wellu kirjoitti:Meinasin kilpailuttaa liikennevakuutukset, mutta kun jokainen laskuri pyytää sotun, kiristyi foliohattu liian tiukkaan.

**ttu pitäkää tunkkinne ja pysytään IFfillä. :mrgreen:
Eikös tuo johdu siitä, että vakuutuksen määrä määräytyy enempi henkilökohtaisemmin nykyään kuin ennen. Toisin sanoen ikä/historia/asuinpaikka/lapset yms. vaikuttaa.
Johtuu, mutten syötä henkilötietojani milloin minnekkin sivustoille, joilla on toistakymmentä pakkohyväksyttävää evästettä kyttäämässä toimintaani.

Pankkikirjautumisen hyväksyisin ja se olisi turvallisempi muutenkin.

Eli palaan ajassa vuoteen 2010, jolloin en omistanut internettiä. Puhelin kouraan ja puhelinluettelo....pärkele niitäkään valmisteta enään. No okei, katotaan netistä numerot sitten.

Asiakaspalvelu-chatissa voivat kans laskea, mutta vaikeaa jos ei ole asiakas. :thumb:
Minkä huollan, sen korjaan...
Rusina
Viestit: 799
Liittynyt: 21.07.2004 17:10
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kerpeles, kaivosta loppu vesi :evil:
Fiatismi ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Pitihän se arvata, että on oikean puolen jarrukengät kastunut jarrunesteestä silloin huollon jäljiltä. :x Eli vuosi jarrunestettä nipasta.Vartavasten GP:tä huoltoon takaisin vietäessä kysyin, etteihän kengät vaan kastunut... :x
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Käytiin kanssaeläjän kanssa kuulemassa artistia. Kyseessä oli klubikeikka missä vapaat istumapaikat. Edessäolija päätti ottaa keikkavideota ja nosti idioottilaitteensa kirkasruutuinensa näkökenttään. Onnekseensa lopetti toimintansa ennenkuin potkaisun toimesta olisi istuinpaikkansa hävinnyt alta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Sitten vasta oppii tuntemaan itsensä, kun hankkii yksityistieoikeuden toisten maiden läpi. Mähän olen itse asiassa Mulkku isolla alkukirjaimella. 26m vein toisten maita. Ja nyt menin vielä aloittamaan tien tekoa, kun toimitus tuli lainvoimaiseksi. :oops:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti:Sitten vasta oppii tuntemaan itsensä, kun hankkii yksityistieoikeuden toisten maiden läpi. Mähän olen itse asiassa Mulkku isolla alkukirjaimella. 26m vein toisten maita. Ja nyt menin vielä aloittamaan tien tekoa, kun toimitus tuli lainvoimaiseksi. :oops:
Eli vissiin saatu jonkun tahon toimesta paskaa roppakaupalla niskaan?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kyllä sen näinkin voi ilmaista.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^ Tiet ja kalavedet. Jos ei noista saa riitaa niin ei mistään.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Joo voi vittujen kevät taas tätä nykymaailman menoa.

Tippui luuri asfalttiin tuossa 3vk sitten. Noh, tätä varten minulla on laitevakuutus tuohon **TUN lasilaatikkoon olemassa.

Ei muutakun internetsivuille oman tiedot ja sitoudu myymään ne maailmalle ----> seur päivänä tuli tehdaskorjattu vahinkolaite, ja palautuspussi vanhalle.

Laittelin siinä systeemit kuntoon, siirtelit kopiot ymsjne palautin vanhan laitteen tehdastilaan, pakkasin pussiin ja hymyilin leveästi.

Seuraavana päivänä huomasin, että korvannut laite hieman tahmailee. Ei se mitään, pientä tahmailua joka ei minun elämää häiritse saati kiinnosta, joten elämä jatkuu.

Sitten huomasinkin, ettei puhelut enään tallennu sisäiseen muistiin. Tai tallentuu joo, mutta ei kuulu mitään ääntä tallenteessa. Tämä on ominaisuus, jota ilman puhelin on minulle roskaa.

Netti auki ja tutkimaan, laitteena siis Nokia 8.1...

Viimeisin päivitys (Android 9 PIE --> Android Q 10) on blokannut puheluaikaisen mikrofonin/äänilinjan valvonnan niin, että softaa pitäisi puukottaa jotta ongelmasta pääsisi eroon. Noh, roottaus on ratkaisu näihin kikkailuihin. Samalla on Nokia ajanut KAIKKIIN malleihin päivityksen, joka blokkaa bootloaderin biosin valikosta.

Ja tämä korvaava laite, oli oletuksena antero10:nä...


Tässävaiheessa alkoi jo vituttamaan ihan tosissaan. Vanha Sony pöytälaatikosta tulille ja laturi matkaan (akku ihan kuollut). Aamun "olen opiskelemassa toista kotimaista" -verenpaineen nostatuksen jälkeen Telialle puhelu.

T: Hei kuinka voimme auttaa
M: Minulla on ongelmia
T: Okei, no voitte soittaa teliaHELPPIIN, jossa ongelma ratkaistaan
M: Tämä varmaan maksaa, voisit laittaa sinne soittopyynnön, en halua maksaa euroakaan siitä että joku on kussut mun muroihin
T: No sitä en voi tehdä, mutta voitte itse varata soittoajan TELIAHELPPIIN, alkaen 29.00,-/soittovaraus
M: Ei kiitos, menen huutamaan liikeeseen


Menin liikkeeseen kyselemään. Siellä oltiin ihan kuutamolla koko touhusta ja aloitettiin ongelman ratkaisu......googlaamalla. Oli aspan guru aika nolona, kun ulkomuistista napostelin, mitä kaikkea hän näkee ja mitä missäkin kerrotaan, mutta mikään ei toimi koska bootloader on disabloitu.

"No me ei kyllä voida sitten auttaa, sinun pitää ottaa yhteyttä laitevakuutuksen tarjoajaan ja Nokian aspaan".



---> Kotia kunnon kyrvän munaravia, tässävaiheessa alkoi vituttamaan jo niin perkeleesti, ettei mitään järkeä.

Nokian sivut auki, sieltä aspa, tekninen aspa ja tsätti englannin kielellä jonkun vitun vinosilmän harakiri-englannin kanssa.

Keskustelu-vääntö kesti 56 minuuttia KALLISTA AIKAA ja tässä on kopsastu loppusanelema:
N: Its not possiple to get bootloader to any nokia at the moment
M: Because of...?
N: It's just not possible.
M: Why? I don't understant why. This is the most basic thing with any android device, except nokia. Nokia doesn't want me to use my phone like i should be able to?
N: You should remember that phonerecording is illigal at some countries.
M: In Finland callrecording is 100% legal and i've done that over 10 years already.
N: But it still can be illigal.
M: Are you serious?!
N: ....
.
.
.
M: Ok, i understant that you cannot help me with this problem or whatever. Only way i can anymore try to solve this problem is to yell at everyone at the store (official nokia suplier) that sold that then 500€ glass-piece-of-shit to me.
N: I'm sorry to hear that. But luckily Nokia 8.1 got a superior camera and great apps for social media usage.
M: Man FUCK YOU!

***You have closed the chat. You may want to give us 1-5 star rating for our heldesk-team tjsp***

---> Soitto korvaavan laitteen toimittaneeseen firmaan, nyt jo ihan kaikki estot pois päältä ja ihan samointein hullu vittuilu heti ensimmäisenä sinne puhelimeen.
"Minä laitan tuolle esimiehelle tästä tiedot, voiko hän soittaa sinulle piakkoin?"
- Puolen tunnin päästä käy, kiitos.


Tulee puhelu, sama saatanan selitys ja vittuilu.

---> Minuun ollaan tänään tai viimeistään huomenna yhteydessä sähköpostitse. Laite pyritään saamaan osaavaan huoltopisteeseen, jossa voitaisiin palauttaa vanhempi käyttöjärjestelmä, tai jos se ei onnistu, niin sitten mietitään korvaavan laitteen vaihtamista.



JA kohta pitäs soittaa anopille, kun kittaa lasten nähden viinaa. Ei se mitään, sopivasti niin vitun iso molo ottassa, että kairaan sen puhelinlinjoja pitkin senkin perseeseen. :evil:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
viiat
Viestit: 342
Liittynyt: 28.10.2004 16:16
Paikkakunta: Jkl

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja viiat »

Kun vituttaa anopin kairaaminen perseeseen ei ehkä ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen mutta konstinsa kullakin.
Mites sanelukone?
Sillain vintagehenkisesti kelanauhoilla tietysti ja vähintään hifinormit täyttävällä mikrofonilla :D
Nojoo... Olin jo vähällä itsekkin nöyrtyä ja hommata älylaitteen juurikin tuon puhelujen tallennusmahdollisuuden takia (mulkku paskaa puhuva vuokraisäntä aiheuttanut tarpeen taltioida höpinöitä), mutta taitaapa jäädä hommaamatta :D
Mitä isompi vika, sitä isompi leka!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

viiat kirjoitti:Kun vituttaa anopin kairaaminen perseeseen ei ehkä ihan heti ensimmäisenä tulisi mieleen mutta konstinsa kullakin.
Mites sanelukone?
Sillain vintagehenkisesti kelanauhoilla tietysti ja vähintään hifinormit täyttävällä mikrofonilla :D
Nojoo... Olin jo vähällä itsekkin nöyrtyä ja hommata älylaitteen juurikin tuon puhelujen tallennusmahdollisuuden takia (mulkku paskaa puhuva vuokraisäntä aiheuttanut tarpeen taltioida höpinöitä), mutta taitaapa jäädä hommaamatta :D
Eti jostain Sony-Erikssonin puhelin ajalta 2007-2012. Niissä on muistaakseni vakiona sisään rakennettu tallennusmahdollisuus (ainakin minulla oli tuolloin).

Myisiköhän joku "kaiken tietävä myyntitykki" mulle aikakoneen ja matkan 1800-luvulle? Sais lappaa kivihiiltä kattilaan hyvällä sydämmellä eikä koskaan kuulisi sanoja "sukupuolineutraali", "Sosiaalinen media", "Tubettaja", "eläinten oikeudet" tjspmvpaskaa.

Menny nykyjään ihan hirveäksi säätämiseksi joka vitun asia, kun haluaa palvelua. Ei sitä saa mistään ja kukaan ei ymmärrä jumalauta hölkäsen pöläystä yhtään mistään. Tuossa pari viikkoa sitten kävin Jyväskylässä useamman varaosaputkan läpi, kun ei löytynyt oikeanlaista termostaattia. Lopulta piti mennä merkkiliikkeeseen (VuLvA) kysymään.

Siellä oltiin aivan kuutamolla ja tuijotettiin hyllystä otettua, siniseen laatikkoon pakattua 45€:n wahleria, joka oli aivan samanlainen kuin kädessäni ollut 12€ maksanut vastaava "kyllä tämän pitäisi käydä...". No vittu kun ei käy etkö saatanan puusilimä näje, että tämä on SENTIN matalempi kuin alkuperäinen!?
"No muttakun meidän varaosaohjelma kääntää ton numeron tähän..."


Viimeviikolla istuin luennolla, aiheena "älykäs sähköverkko". Jonkin perkeleen viherhaihattelijoiden sivuhaaran tekemän raportin mukaan suomessa on mahdollista tasata sähköverkon kuormavaihteluita sähköautoilla. Kymmenen vuoden päästä sähköautoja olisi tuon raportin mukaan riittävästi (en muista paljonko, 50-70%), jotta tuo onnistuisi.

Anteeksi, sallikaa minun naurahtaa....



....samaan aikaan toisaalla pettyneet hybridi-kaahailijat meinaavat vikaantuneiden akkujensa moduuleja alkaa rassaamaan itse, koska "ei eroa perus lyijyakun vaihdosta". Antaa PALAA :twisted:
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin