Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja matti »

Eikös se norppakanta ole kasvanut ihan mukavasti, vai muistanko uutisointia väärin..
pessimisti ei pety.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En ihan ole kärryillä missä mennään, mutta jos huudeilla pyöritään, niin monasti ne torinkin muikut on ihan samoilta alueilta mitä yksityiskalastajien muikut. Hirmu kauas kun niitä ei kannata kuskata. Kuitenkin kyse oli kuhaverkosta ja kun asianmukaiset ilmoitukset oli tehty, niin ei välttämättä kyseessä ihan mökkiläinenkään ole ollut. Tuohon jos lisätään uutisessakin mainuttu fakta, että vuodessa kaksi norppaa on kuollut verkkoihin, niin en oikein näkisi tarvetta laittaa koko saimaata kiinni. Toki se kuha tarttuu uistimeenkin, mutta muikku vähän heikommin. Noilta pohjilta vähän kurjaa viedä ammattikalastajilta elinkeinoa ja kohta cityvihreät jurisee kun ei lähikaupasta saa kun seitiä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tuli sähkölasku.
Sähkön osuus 73,16€
Siirto yms 123,37€
Perusmaksua (3X25A) 80,64. Ja tähän lisättynä yö ja päiväsiirto. Hienoa että yöllä siirto on halvempaa vaikka reitti on sama.
Mitähän perusmaksulla saa? Ilmeisesti pidettyä sähkösopimuksen voimassa.
Kiitokset Kymenlaakson sähkölle. Ilo maksaa siitä että saa olla asiakas on valtava.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja arpati »

Mulla sähkö 1.6-30.6 ajalla 256 kWh - 15,87 eur, siirto 47,91 eur (josta perusmaksu 29,75 eur)... 3x35 A liittymä yleissähkö. Ei oikeen pysty enää kulutusta pienentämään - eikä sillä kyllä kauheesti enää laskuun oliskaan vaikutusta... :roll:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Transit 4x4:sta porsi ilmeisesti jakolaatikko... :D Olihan tuolla ajettu jotain 50 000 km ja pari-kolme vuotta, eninmäkseen ilmaa kuljettaen!(Tavaratila tyhjä) :lol:
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

MultiplaJTDmies kirjoitti: 13.06.2021 16:02 Accidenti, che bello! Zastava 1100 ei kunnolla herännyt talviunilta, ja jäi tällä yksilöllä "kasimöötissä" käymättä (no, Multiplalla toki mukana)...varmaankin nyt putsattava polttoainelinja, ja vaikka tankissa ei paljon ainetta ollutkaan, kaikki pois ja tuoreet tilalle. Suodattimen alareunaan oli talven aikana ilmestynyt ikävän näköinen "salmiakkineste", joten ehkä polttoaineletkutkin vaihtoon. Käynti oli sen verran horjuvaa, että viisainta oli jättää "Zetalla" ajamatta, vaikka viime syksynä ennen talviseisokkia kaikki oli kunnossa. Saapahan tuota sitten näpelöidä kesäiltojen ratoksi
Taas mennään! "Zastis" nätisti käyntiin täydellisen polttoainelinjan putsauksen (joskin tankin pohjalla varmaan yhä ruostehuinen hulju...) ja tulppien tsekkauksen jälkeen.En ikinä ole nähnyt niin ruosteesta tukossa olevaa polttoainesuodatinta, mutta pullosta ohi joi kuin pieni vasikka, ja lopulta hienosti tankistakin asti uudella suodattimella. Käy kuin Singerin ompelukone... tästä innostuneena tuumasin korjailla polttoainemittarin näytönkin, joka on nököttänyt vasemmassa laidassa hankinnasta asti, ilman loppumisvaloa. Alkuun ajatus tietenkin, että huono kontakti tankin anturissa, vaan kun sitä menin etsimään, niin havainto, että koko johdinta ei niin missään (maajohto kyllä oli paikallaan)! Puoli peränurkkaa sitten siinä purkuun, että pääsi föllien alle, ja sieltä lokarin sivusta suojaverhoilun altahan se katkaistu pää löytyi. Ensin vähän mittailuja, vaikutti aktiiviselta, joten sitten vain anturiin uusi jatkojohdin kiinni, mutta eipä viisari värähtänyt. Varastosta hain Unon anturipaketin, jossa toki aika erilainen konstruktio, mutta heti toimi ja reagoi anturin aseman muutoksiin viisarissa. Joten nyt sitten on otettava tuo vanha paketti pois tankista, kun kerran on käsillä, ja joko hengiteltävä vanha eloon uudelleen tai ihan mieluusti uutta tilalle. Tuonne osto-osioon jo pyydyksen virittelinkin. Jos ei löydy, niin ehkä tuohon saisi jonkinlaisen yleismallisenkin viriteltyä, eivät ole kalliita.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tuolta löytyisi anturi hintaan 60€ kotiin kannettuna. Jos jotain muutakin tarvetta niin tulisi samoilla postikuluilla...

https://classicperformance-parts.com/pr ... nder-unit/
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Mulla olisi tarvetta X:N vastaavalle.

Jossain Xwebin keskusteluissa on ohjeet vastuslangan vaihtamisesta polttoaineanturiin. Mietin sitäkin vaihtoehtoa, mutta opiskelun loputtua rahan ja ajan suhde on muuttunut sen verran että ajattelin tilata uuden osan...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ei ihan taas paras viikko.

Kattotuoli kuski ei odotetusti uskaltanut ajaa plantaasille saakka, vaan jätti lastin 2km päähän kuten 2 vuotta sittenkin. Tokan kuorman aikana alkoi traktorin rengas vuotamaan. Viimeinen pykinyt ulkokumi jotai ei ollut vaihdettu, oli leikannut sisärenkaan puhki.

Ainoa paikka josta sai uuden renkaan seuraavaksi päiväksi vanteelle asennettuna järkihintaan löytyi Jyväskylän Puuppolasta.

Paluumatkalla tuolta alkoi työpaku pitämään pyöränlaakerivaivaisen ulinaa. Kotona diagnoosi varmistui, 87tkm ajettu takapyöränlaaker moro.

Seuraavana päivänä selvisi, että Hämeenlinnasta loppui Peugeot-edustus kuun alusta. Riihimäeltä löytyy, ainoa joka osaa käyttää Dangelin varaosa-ohjelmaa on lomilla. Huoltoajat aikaisintaan 3 viikon päästä. Mutta pitäisi mennä takuuseen.

Omasta pakusta leima loppu. Sillä siis työmaalle koekilvillä ja kotimatkalla konttorille. Leima tuli, mutta katsuri kertoi että etupyöränlaakeri entinen.

Lautatarhan omistaja kuittasi saaneensa tarjouspyynnön aluskatteista ja kattopelleistä, mutta on Kainuussa ja lähdössä viikon Lapin vaellukselle.

Sain omaan pakuun pyöränlaakerin ja vaihdoin sen vielä ennen nukkumaan menoa. Aamulla sain henkilönostimen hilattua työmaalle, vaikka siinäkin laakeri lämpesi viime reissulla. Siitä alkoi hydraulisylinteri vuotamaan kierteestä, joten ajatuksen että sillä nostaa eilen kattotuoleja sai unohtaa. Kysyin naapurista isoja putkipihtejä, muttei löytynyt. Omat oli kotona.

Alkoi pikkasen tuntumaan että tätä viikkoa ei vain ole tarkoitettu työntekoon.

Tilasin maanantaiksi 42 metrisen nosturin työmaalle, ettei enää lisää jäädä aikatauluista. 114€/t alv0%. Elämä on..

Ai niin hyvänä (?) uutisena FIksuksen myyjä löysi oitin työpakuun takalaakerin ja Helsingistä löytyy 44kpl maksaa 135€/kpl. Pistin tilaukseen, otetaan sitten tämäkin takaisku omaan piikkiin..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
JPK
Viestit: 101
Liittynyt: 30.03.2005 13:12

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja JPK »

juha66 kirjoitti: 14.07.2021 18:12 Transit 4x4:sta porsi ilmeisesti jakolaatikko... :D Olihan tuolla ajettu jotain 50 000 km ja pari-kolme vuotta, eninmäkseen ilmaa kuljettaen!(Tavaratila tyhjä) :lol:
Täälläpäin meni kanssa Eltelin asentajan AWD Transitista jakolaatikko hajalle aika pienillä kilometreillä. Oma on toistaiseksi pysynyt vielä nipussa vaikka 160tkm mittarissa. Omassa Transitissa on vaan ihmetyttänyt valtava polttoaineenkulutus. Traficomin päästötiedoissa lupaillaan maantieajoon 8,7l/100km, mutta kuitenkin käytännössä edes kymmeneen litraan on mahdotonta päästä jos aikoo yli 80km/h matkanopeutta ajaa. Samassa seka-ajossa missä vm. 2008 pitkä ja korkea Sprinter vei keskimäärin 9l/100km, vie Transit n. 11l/100km, vaikka on kuitenkin kahdeksan vuotta uudempi ja kutakuinkin samankokoinen auto. Saako udella että millainen Transit sulla on, millä koneella ja oletko seuraillut yhtään sen kulutusta?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Emännän autosta 2 jarruputkea vuotaa, työpaku edelleen telakalla. Ei vielä mitään tietoa missä laakerin saa vaihdettua, ei olekaan ihan helppo versio. Joutuu irrottamaan koko tukivarren nyt ens alkuun. Joka tyssäsi siihen kun kunnon vääntiöllä oleva torx-sarja hukassa. Emäntä vei mun auton, ei ole kuin Mirafiori. Ja pitäisi saada työmaalle haettua tavaraa.

Vajaa kuukausi sitten selkä niksahti ja sellaiset iskias-kivut jalassa ettei mitään järkeä. Huomenna taas työmaalla klo 4.00.

En vittu toimita kellekään mitään osia, ihan järjetöntä taas tää meno 3 tunnin yöunilla kun joka vekotin telakalla. Henkilönostimeenkaan ei saa hydraulimännän tiivisteitä kuin mallin kanssa teettämällä.

Mirafiori ei meinaa lähteä kuumana käyntiin. perinteistä sytytyspuolaa ei tunnu saavan mistään tähän hätään.

Rupee olemaan tatti ottassa kun kaikki menee taas vaikeimman kautta.

Pitäis varmaan hommata joku Panda vara-autoksi kun tuntuu Honda olevan yhtämittaa remontissa ja sitten mulla ei ole autoa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei välttämättä kipinäongelma tuo kuumakäynnistyminen, vaan nykyaikaisen bensan haihtuminen kaasarista imusarjaan seoksia sotkemaan. Tuttua näillä keleillä. Voi olla höyrylukkoakin polttoainelinjassa, varsinkin jos on mekaaninen pumppu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Viime syksynä tappelin ton kanssa monta päivää. Tulppa antaa kipinää kun kokeilee, mutta edes eetteriä ei silloin saanut syttymään.

Vähän luulen että kipinä on vaan liian heikko. Nyttenkin jos on seissyt aamun ajon jäljiltä helteessä koko päivän niin kylmänä lähtee kun vähän avainta näyttää, joten kaasutin ei ainakaan kuivu. Ja kylmänä on lähtenyt nyt sentään hyvin, mutta lämpöisenä ei auta sahaaminen tai kaasun pumppaaminen tai pohjassa pitäminen. Useempi startti vaan niin lähtee heti startin alkupuoella jos lähtee. Joskus vähän puputtaa muttei lähde, tai sitten on ihan kuollut. Voihan vika olla virtalukon pohjassakin tai muuten johdoissa, kun olisi aikaa rakennella niin ohjaisin releellä starttihetkellä akulta virran suoraan puolalle. Miksei voisi olla tolleen ainakin eli moottorivirran ohjaamana, mutta onkohan noi optimoitu sille pienelle jännitehäviölle mikä aina tulee kun virta kierää kabiinin kautta, voikohan puola hajota "täydellä" virralla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja stella »

Milloin tulpat on viimeksi vaihdettu?..Tai onko tulpat kastuneet jossain vaiheessa?.....Jos kastuneet, niin eivät välttämättä enää toimi kunnolla, vaikka kipinän antaisivatkin...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kaasarivehkeen ongelma nykybensalla. Kaasu pohjaan ja sahausta stertilla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin