Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Todennäköisesti. Broidille ostettiin vuos sitten e36 luisupulkka talveksi jossa oli HR madallusjouset ja rälläkälyhennetyt iskarit. Ihan karsea paska ajaa kun pohjaa etupää jo rattia heilauttamalla. Leimalla ei sitten mitään muuta kuin punaisten jousien tüv todistus piti tuoda. Autohan on -94 valmistettu joten pykälien mukaan sitäkään paperia ei tarvitse. Katsuri oli eri mieltä ja piti olla pyöränsuuntaustodistus myös joka sekään ei kelvannut ekalla kerralla. Onneksi suuntauksen tehnyt korjaamo oli seinän takana niin lappu fiksattiin kynällä nopeasti. Tüv todistuksen kanssa sitten kesti vähän kauemmin ja ajoaika oli loppumassa joten joutui "customoimaan" asiakirjaa vähäsen että kelpas. Lopuksi sitten laitoin katsurin kattomaan pykäliä ja hänkin sitten totesi että joo katoppas, ei näitä oliskaan tarvinnu.. Sellainen just koulusta valmistunut sälli jolla kauhia pätemisen tarve. Kostaa varmaan vittumaisuudestaan saatua kohteluaan entisessä elämässä. Kusipää.
Tässä just näitä lueskeltuani mietin millaista alustasarjaa sitten saisin laittaa Unoon kun etummaiset Konit 8 vuoden suolakylpyjen jälkeen laittoivat mehuja pihalle.. Mietin customoida jostain BC racingin tolpista unskiin sopivat, mutta tuleeko sellaisesta patentista vastaavanlaista vääntöä konttorilla? Esim. Avoja sais kyllä valmiinakin, mutta vähän vedettyjä BC tolppia vaikka civicistä saa välillä 200e pari, ei ihan kauhea hinta..
Tässä just näitä lueskeltuani mietin millaista alustasarjaa sitten saisin laittaa Unoon kun etummaiset Konit 8 vuoden suolakylpyjen jälkeen laittoivat mehuja pihalle.. Mietin customoida jostain BC racingin tolpista unskiin sopivat, mutta tuleeko sellaisesta patentista vastaavanlaista vääntöä konttorilla? Esim. Avoja sais kyllä valmiinakin, mutta vähän vedettyjä BC tolppia vaikka civicistä saa välillä 200e pari, ei ihan kauhea hinta..
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Mitäpä opimme tästä? Vanhempien laitteiden madallusjouset on parasta maalata mustaksi ennen alle laittoa. Ja jos vakiojousia maalaa, niin kirkkaita värejä on syytä välttää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Olikos se niin, että jos on madallettu ennen 1992, niin ei ole merkitty otteeseen eikä muutoskatsastusta voi jälkikäteen vaatia.
Ei ehkä sujuvin tapa tapella asiasta, kunhan tuli mieleen. Noin leimasin kerran Mirafiorin. "tämähän on varmaan madallettu ennen 1992, kun ei ole otteessa, niin minun ei tarvitse puuttua"..
Ei ehkä sujuvin tapa tapella asiasta, kunhan tuli mieleen. Noin leimasin kerran Mirafiorin. "tämähän on varmaan madallettu ennen 1992, kun ei ole otteessa, niin minun ei tarvitse puuttua"..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Joo kyllä se niin on että paukkupullolla vakioväriä päälle niin kysymykset vähenee. Annoin kesällä laatikollisen Unon osia sedälle hiekkapuhallettavaks ja maalattavaks. Pyysin kaiken mustaks juuri edellämainitun takia niin sehän ei mahtanut taiteilijaluonteelleen mitään ja osat nyt sateenkaaren väreissä. Jouset keltaiset.. Hyvä että edes apurunko ja takapalkki päätyivät mustaksi
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tosin se katsuri voi vaatia todistuksen, että on oikeasti madallettu ennen -92. Itsehän tuota yritin.. Esimerkiksi vanha valokuva kävisi todisteena. Jos ne ei ole otteessa, niin seuraava katsuri voi vaatia ne muutoskatsastamaan. Ihan pelleilyähän tuo on ja varmasti vain mielivaltaisemmaksi menee kun Trafi on kokoajan entistä vahvemmassa asemassa. On ihan tuurissaan mihin inssi haluaa puuttua. Monet madallusjouset on progressiivisia siinä missä vakiot harvemmin on. Tuosta voi helposti pompata mustatkin jouset.Sämpy kirjoitti:Olikos se niin, että jos on madallettu ennen 1992, niin ei ole merkitty otteeseen eikä muutoskatsastusta voi jälkikäteen vaatia.
Ei ehkä sujuvin tapa tapella asiasta, kunhan tuli mieleen. Noin leimasin kerran Mirafiorin. "tämähän on varmaan madallettu ennen 1992, kun ei ole otteessa, niin minun ei tarvitse puuttua"..
Muutetuille osille hiekkapuhallus, ohut musta kilikoli pintaan ja yhdeksi vuodeksi tallin kulmalle heinikkoon..
Kaveri taannoin osti vääränmerkkiseen ihan tüv-lapuin olevan korkeussäädettävän alustasarjan. Muuten hyvä, mutta peräpää makasi pohjaanlyöntikumeilla vaikka oli säädöt ruuvattu tappiin ylös
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Sitten kuitenkin tuon "käyttöauton" (Volvo 940) saa madaltaa katkomalla jouset ja vaihtamalla peräkärryn iskarit, ettei putoa kupeistaan kun kori on nostettu ilmaan.
En voi todellakaan ymmärtää, en ikinä, enkä mitenkään. Olisi ennemmin vaikka niin, että oli madallettu/korotettu, niin jonkin korjaamon lappu osien sopivuudesta (ettei tero-petteri-spede-runkkari ole hitsannut osia sinnepäin läjään) ja ohjauskulmien täydellinen lappu auto ajoasennossa, kevennettynä ja madallettuna (vaikka 100kg punnus akselin päällä) vrt. orggis eikä ääreiskulmat saisi muuttua kuin x%, niin oltaisiin paremmalla tolalla.
Nykyinen lainsäädäntö on toki hyvä, että karsii harrastusta hyvin ja maailma pelastuu. Johtaa myös vääjäämättä tosin siihen, että katsastuksen ajan auto on vakio ja sitten 364 päivää vuodesta joku ihan täysin itse sävelletty giljotiini.
En voi todellakaan ymmärtää, en ikinä, enkä mitenkään. Olisi ennemmin vaikka niin, että oli madallettu/korotettu, niin jonkin korjaamon lappu osien sopivuudesta (ettei tero-petteri-spede-runkkari ole hitsannut osia sinnepäin läjään) ja ohjauskulmien täydellinen lappu auto ajoasennossa, kevennettynä ja madallettuna (vaikka 100kg punnus akselin päällä) vrt. orggis eikä ääreiskulmat saisi muuttua kuin x%, niin oltaisiin paremmalla tolalla.
Nykyinen lainsäädäntö on toki hyvä, että karsii harrastusta hyvin ja maailma pelastuu. Johtaa myös vääjäämättä tosin siihen, että katsastuksen ajan auto on vakio ja sitten 364 päivää vuodesta joku ihan täysin itse sävelletty giljotiini.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Pieni murhe mutta ei ole ennen sattunut. Sain väärän renkaan. Eikä siinä koko totuus, renkaassa oleva tarra oli molemmissa ihan oikein, mutta toinen oli tilatun mukaine 245 ja toinen olikin 255 vaikka tarrassa luki 245. Kiitokset palvelevalle lähikorjaamolle että huomasivat, useimmat "oikeat rengasliikkeet" olisi vaan laittaneet paikoilleen, luulen.
Pitkään ottaa aikaa nää jenkin uudet pyörät. Vanteet laitoin tilaukseen 2017 tammikuussa, toivottavasti saan tämän vuoden kesäksi alle asti.
Pitkään ottaa aikaa nää jenkin uudet pyörät. Vanteet laitoin tilaukseen 2017 tammikuussa, toivottavasti saan tämän vuoden kesäksi alle asti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ei sitten voi sitä piskiään kusettaa muualle kuin toisten portille. Joutuu lingotessa katsomaan, minne sen keltaisen lumen pistää menemään, ettei ole penskojen vaatteissa. Eikä nyt muutenkaan ole mieltä ylentävää pöllyttää sitä perässä käveltävällä lingolla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Mikäs perkeleen järki on siinä, ettei viestejä saa muokattua? Ei viittisi myyntitopicia spämmäillä täyteen, kun tulee jotain muokkaamisen arvoista mieleen.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Siitä saa kiittää muutamaa foorumistia, jotka heti kun patonki meni imusarjaan poisteli viimesen viikon viestinsä ja foorumista tuli reikäjuusto josta ei tajunnut enää mitään. Keskustelu rauhottu vasta kun viestejä ei enää pystyny hävittämään. Muokkausominaisuutta ei kai teknisistä syistä voinut jättää toripuolelle vaan piti poistaa kaikilta alueilta. Muistaakseni 24h on aikaa muokata ja sitten pitää pyytää ylläpitoa muokkaamaan.
Pystykähän kerhojäsenstatuksella muokkaamaan?
Pystykähän kerhojäsenstatuksella muokkaamaan?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Jäsenstatuksella voi (tai en oo kokeillu tallentaa, mutta muokkaamaan pääsee ainakin) muokata tai poistaa muiden viestejä mm. tuolla vain jäsenille näkyvässä jäsenten projektit osiossa, mutta ei näissä missään perinteisissä (myynti, offtopic jne.) kaikille näkyvissä osioissa. Kyllä varmasti muokkaus ominaisuus on toteutettavissa toripuolelle, mutta ainakaan minun kynnet ei siihen pidä mitä olen tämmöstä phpbb softaa joskus yrittänyt ronkkia.Sämpy kirjoitti: Muokkausominaisuutta ei kai teknisistä syistä voinut jättää toripuolelle vaan piti poistaa kaikilta alueilta. Muistaakseni 24h on aikaa muokata ja sitten pitää pyytää ylläpitoa muokkaamaan.
Pystykähän kerhojäsenstatuksella muokkaamaan?
Jos nyt joku ei jäsen miettii että mistähän kaikesta jää paitsi, niin jäsenille näkyvissä on hallituksen keskustelualue, jäsenten projektit, katsastusdokumentit, varaosa ja viritysosaliikkeet maailmalla osiot. Ei siellä mitään tajunnanräjäyttävää keskusteluryöppyä vielä ole, oisko alle 40 topicia ja alle 150 viestiä, taitaa olla alle kaksi viestiä tällä vuodella kirjoitettu näissä osioissa kaikenkaikkiaan. Mutta ehdottomasti suosittelen silti kerhon jäsenyyttä
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Noi voihan rähmä. Uppailen jossain vaiheessa sitten pari ajatusta lisää.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Noniin. Turunseudulle aukaisi sitten yksi starateginen kilpailija lisää.
Ja häkkisen riisselikin muokkautuu ilmeisesti asiakas ystävällisempään suuntaa. Miks kaikilla on samaan aikaan mielessä...
Ja häkkisen riisselikin muokkautuu ilmeisesti asiakas ystävällisempään suuntaa. Miks kaikilla on samaan aikaan mielessä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tässä kun on katsellut ehkä vähäsen erilaisin silmin ihmisten keskinäistä kilvoittelua niin alkaa vaan toivoa jotain talousdemokratiaa tai ihan vaikka minkämoista korvaajaa nykyiselle johtamis ihainnoinnille. Ne perkeleet vetää meitiä höplästä ja nauravat rahatukoissaan mojovat naurut päälle. Neuvostokommunistit kusetti työntekijöitä stahanovilaisuudella ja saman se tekee finanssikapitalismikin.
Selvennyksena että Stahanovilaisuus on jonkinmoista työnsankaruutta.
Mutta ei se mitään. Antaa mennä näin nyt kaasua pohjaan vain.
Selvennyksena että Stahanovilaisuus on jonkinmoista työnsankaruutta.
Mutta ei se mitään. Antaa mennä näin nyt kaasua pohjaan vain.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tässä Ameriikan lottovoittajamallissa kaikki tavoittelevat sitä joka on jo harvoilla - aina joku saattaa voittaakin mutta keskimäärin raha ja valta etsiytyy sinne missä niitä jo on.
Ei tämä suunta pitkään aikaan ole hyvältä näyttänyt, mutta onneksi kurjuus nostaa tietynlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta suurissa massoissa.
Ehkä se pidemmän päälle tuo mukanaan laajempaakin ajatusta siitä ettei omaa hyvää tarvitse yrittää haalia hinnalla millä hyvänsä - yhä useamman utopiassa inhimillisilläkin arvoilla on merkitystä.
Ei tämä suunta pitkään aikaan ole hyvältä näyttänyt, mutta onneksi kurjuus nostaa tietynlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta suurissa massoissa.
Ehkä se pidemmän päälle tuo mukanaan laajempaakin ajatusta siitä ettei omaa hyvää tarvitse yrittää haalia hinnalla millä hyvänsä - yhä useamman utopiassa inhimillisilläkin arvoilla on merkitystä.