Videoita
Re: Videoita
Tekniikasta tuossa videopätkässä ei kovin syvällisesti ole, mutta olisiko BTCC-peruja oleva pata, jolloin siinä on 16V TC hattu (Alfa Q4) ja (1,8 tp-akseliton) TC lohko mutta vaparina 86x86 sylinterimitat. Pakosarja tulee oikealta, eli voisi hyvinkin olla noin. Tuo BTCC-pannuhan tehtiin kääntämällä 16V hattu 180-astetta ympäri että saatiin etuvedossa imusarja koneen etupuolelle. Lukee siinä sitten Alfa, Fiat tai Lancia niin se ei oikein hirveästi kerro vielä alkuperästä.
Noissa "vakioauto"-sarjoissa oli hyvinkin jänniä teknisiä ratkaisuja aikoinaan ja säätökirjaa luettiin ihan tosissaan. Volvo taisi viedä tuon huippuunsa ja heillä oli käytännössä lopulta täysi billettikansi, joka kuitenkin oli laillinen
"Vakiokansi" ja vakiokansi:
Lähteiden mukaan valmistuskulut noin 15000 £/kpl mutta sellaiset 65 hv tuli lisää.
Edit:
Löytyipäs Dianankin konehuoneesta kuva:
Käyhän tuo temppu näinkin, mutta kun BTCC-säännöissä kiellettiin hitsaaminen niin..
Noissa "vakioauto"-sarjoissa oli hyvinkin jänniä teknisiä ratkaisuja aikoinaan ja säätökirjaa luettiin ihan tosissaan. Volvo taisi viedä tuon huippuunsa ja heillä oli käytännössä lopulta täysi billettikansi, joka kuitenkin oli laillinen
"Vakiokansi" ja vakiokansi:
Lähteiden mukaan valmistuskulut noin 15000 £/kpl mutta sellaiset 65 hv tuli lisää.
Edit:
Löytyipäs Dianankin konehuoneesta kuva:
Käyhän tuo temppu näinkin, mutta kun BTCC-säännöissä kiellettiin hitsaaminen niin..
Viimeksi muokannut Stefa, 23.03.2018 09:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Videoita
Juu, Volvo ajoi vielä farmarilla.Stefa kirjoitti:Noissa "vakioauto"-sarjoissa oli hyvinkin jänniä teknisiä ratkaisuja aikoinaan ja säätökirjaa luettiin ihan tosissaan. Volvo taisi viedä tuon huippuunsa ja heillä oli käytännössä lopulta täysi billettikansi, joka kuitenkin oli laillinen
"Vakiokansi" ja vakiokansi:
Lähteiden mukaan valmistuskulut noin 15000 £/kpl mutta sellaiset 65 hv tuli lisää.
Sääntömuutoksilla yritettiin tasoittaa kilpailua, mutta sama tehtiin S40:n kanssa.
Mutta osaa ne italialaisetkin. DTM kuoli aikanaan siihen, kun eräs punaisen värinen talli teki autoja, joiden vuoksi alkoi kustannukset nousemaan F1 tasolle. Hieno se 155 DTM V6 on...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Videoita
Ei se farmari ihan vahingossa varmaan tuolla ollut. Kyllähän kammteil-aerodynamiikka on tunnettu jo kauan. Alfahan teki oman Silverstone 155:n piensarjana johon kikkailtiin siirrettävää puskuria ja lisäpaloilla nostettavaa takasiipeä. Tuokin kiellettiin kesken kauden ja Alfan piti ajaa nuo kamat tuotantoasennossa vaikka vakioautoissakin niitä sai siirrettyä mukana tulleilla osilla. Ilmeisesti maksoi tuokin aika hyvin kun tehtiin 2500 autoa vain siksi että saatiin kilpasarjaan aerodynaaminen etu Silloin vielä hommaan panostettiin. Eikä tuota etua taidettu ehtiä edes hyödyntää kovin montaa kilpailua
Tuossa Volvon kannessa muuten nokilla nostoa rouheat 21 mm ja puristusta 13,5. On mahtanut olla jo palotilassa ahdasta
Tuossa Volvon kannessa muuten nokilla nostoa rouheat 21 mm ja puristusta 13,5. On mahtanut olla jo palotilassa ahdasta
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Videoita
Nyt kun jargon aloitettiin...
Ex-työkaverilla oli semmonen Mercedes-Benz 190 by Cosworth. Kugelfischer-ruisku, 2.3l 16V, pikkuisen äkäisemmät nokat, isoa venttiiliä ja todella hengittävä putkisto.
Hienosti sekin rytkytti tyhjää ja parkaisi kaasua oikaistaessa. Jännää oli myös, ettei kori itsessään vaikuttanut eroavan tavan 190:stä mitenkään, kunnes autoja vertasi vierekkäin. Silloin tajusi, että lähes jokaista komponenttia on jotenkin muokattu.
EDIT: itseasiassa ruiskusta ja moottorista en nyt ole kyllä enään varma, oliko 2.5 vai 2.3 kone ja mekaaninen vai sähköinen ruisku.
Ex-työkaverilla oli semmonen Mercedes-Benz 190 by Cosworth. Kugelfischer-ruisku, 2.3l 16V, pikkuisen äkäisemmät nokat, isoa venttiiliä ja todella hengittävä putkisto.
Hienosti sekin rytkytti tyhjää ja parkaisi kaasua oikaistaessa. Jännää oli myös, ettei kori itsessään vaikuttanut eroavan tavan 190:stä mitenkään, kunnes autoja vertasi vierekkäin. Silloin tajusi, että lähes jokaista komponenttia on jotenkin muokattu.
EDIT: itseasiassa ruiskusta ja moottorista en nyt ole kyllä enään varma, oliko 2.5 vai 2.3 kone ja mekaaninen vai sähköinen ruisku.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Videoita
Kannustusvideo kinnereiden entisöinnin kanssa painiville.
https://m.youtube.com/watch?v=A1_WgOZ77xo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.youtube.com/watch?v=A1_WgOZ77xo" onclick="window.open(this.href);return false;
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Videoita
Onneksi se on fiatien kanssa aina yhtä helppoo, vähän rapsuttelee ja uus maali pintaanfiatman2 kirjoitti:Hieno video
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Videoita
TfP-Motors kirjoitti:Onneksi se on fiatien kanssa aina yhtä helppoo, vähän rapsuttelee ja uus maali pintaanfiatman2 kirjoitti:Hieno video
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Videoita
131, Stratos, Integrale, Seat 124, GTV, ja liuta mielenkiintoisia vääränmerkkisiä.
https://www.youtube.com/watch?v=krjLHEQiXJg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuskien taitotaso on kääntäen verrannollinen ajolinjojen näyttävyyteen.
https://www.youtube.com/watch?v=krjLHEQiXJg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuskien taitotaso on kääntäen verrannollinen ajolinjojen näyttävyyteen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Videoita
Ei täkäläisillä romiksilla koskaan tuollaista kalustoa nähnyt...
https://www.youtube.com/watch?v=-ct2rwOUgwU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=-ct2rwOUgwU" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Videoita
Saatikka ettei ole tarvinnut piilottaa korkean aidan taakse, jottei moiset ympäristöjätteet riko herkkien ihmisten psyykettä.Luigi kirjoitti:Ei täkäläisillä romiksilla koskaan tuollaista kalustoa nähnyt...
https://www.youtube.com/watch?v=-ct2rwOUgwU" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai se ettei ole rikottu ikkunoita yms, kun ei ole sitä korkeaa aitaa suojaamassa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Videoita
Ralli-Pandan alusta kaipaa pientä päivitystä.
https://youtu.be/XGknrB3D78U?t=70" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/XGknrB3D78U?t=70" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Videoita
Hieman vanhempaa, mutta toimivaa tekniikkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=2cWvCR_HMvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin hypnoottistakin katsottavaa.
https://www.youtube.com/watch?v=2cWvCR_HMvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin hypnoottistakin katsottavaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Videoita
^ lähestulkoon steampunkkia. Joskus leikitellyt ajatuksella että rakentelisi tuollaisen jonkun hyödyttömän pörpöttimen. Vaikka kuplan tai ilma-belkun sylinteriputki ja joku kampuran pätkä pukkilaakerien väliin. Imuventtiili olisi helppo tehdä niisku-idealla ja paolle joku simppeli ohjaus vaikka ketjulla Pari vauhtista vaan kampuranpätkän molempiin päihin ja voitelut tippuidealla. Kaasari vaikka Ural/dnjepr-akselilta sopivan simppeli ja rujo. Sytkän saisi simppelisti magneetolla ja kärjillä ikäänkuin wasted sparkkina. Ei tuolla mitään tekisi, mutta olisi hauska kapine kun tekisi kohtuukokoisen.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.