Videoita

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

NesteHukka kirjoitti:Harmi ettei ole mitään videopätkää siitä Mänttärin tekemästä Turbo TC:stä, jonka myin sitä itse edes kokeilematta. Soundit olisi ollut mukava kuulla.
Kuulemma nimittäin veti puhtaastii 8500rpm 1,5bar paineilla, ja lisääkin olis halunnut mennä, mutta kakslitrasta ei uskalla pitemmälle kierrättää. 8)
Hevosvoimat on täysi arvoitus, mutta 127 kuulemma kulutti varttimailiin 11 sekuntia.
Kyseessähän on siis tämä kone.

Sen verran olen konetta purkanut että viime keväänä otin kannen pois, ja paljon sillä ei tosiaan oltu ajettu, sillä männät ja palotilat lähtivät ihan pyyhkäisemällä puhtaaksi.

Yleisvaikutelmana oli kuitenkin se, että kone olikin rakennettu vain muutamaa kiihdytysrepäisyä varten, eikä siten ajateltu kestävyyttä.
Männät ainakin vaikuttavat ihan vakio 2 litraisen tasapäisiltä valunuijilta, puristuksia on laskettu suurentamalla palotiloja.
Turbossa on melkoista päittäisvälystä ja pakopesäkin ylisuuri .84, eikö? (Muita mittoja en nyt muista) Jostain Valmetista tuo puhallin on peräisin.

Valuvauhtipyörä oli kevennetty 4,9 kiloiseksi, ei varmasti kovin pitkäikäinen sekään.

Kyllä siitä aihioksi kuitenkin on jos joskus jaksaa panostaa...
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Tää vois jo yrittää katella murtsikan perävaloja..

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 02.04.2005 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mielekäs folkkari kyllä, videomatsku on osin kyllä sellaista että sitä ei ehkä kannattaisi levitellä, tuo auto kun on tunnistettavissa... :roll:

Pitemmillä välityksillä varmasti menisi lujempaakin, tosin sitten se 1.8km kiihdytysmatka loppuisi varmasti kesken.

Hassunhauska kampe tuo telaketjuhirviö. Onko kellään tuosta videonpätkää jonka ääniraitaa ei ole tärvelty?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

NesteHukka kirjoitti:Harmi ettei ole mitään videopätkää siitä Mänttärin tekemästä Turbo TC:stä, jonka myin sitä itse edes kokeilematta. Soundit olisi ollut mukava kuulla.
Kuulemma nimittäin veti puhtaastii 8500rpm 1,5bar paineilla, ja lisääkin olis halunnut mennä, mutta kakslitrasta ei uskalla pitemmälle kierrättää.
Tuosta seiskan kippaamisesta Apparalla löytyy ainakin multa VHS-pätkä 8) . Tuo peli kulki kyllä tautisesti kun se kunnolla lopulta toimi.

Muistelen Jani että tuo olisi kuplan männillä tehty ja olisi ollut siis about 2.1 litrainen.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

JaniB kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Harmi ettei ole mitään videopätkää siitä Mänttärin tekemästä Turbo TC:stä, jonka myin sitä itse edes kokeilematta. Soundit olisi ollut mukava kuulla.
Kuulemma nimittäin veti puhtaastii 8500rpm 1,5bar paineilla, ja lisääkin olis halunnut mennä, mutta kakslitrasta ei uskalla pitemmälle kierrättää. 8)
Hevosvoimat on täysi arvoitus, mutta 127 kuulemma kulutti varttimailiin 11 sekuntia.
Kyseessähän on siis tämä kone.

Sen verran olen konetta purkanut että viime keväänä otin kannen pois, ja paljon sillä ei tosiaan oltu ajettu, sillä männät ja palotilat lähtivät ihan pyyhkäisemällä puhtaaksi.

Yleisvaikutelmana oli kuitenkin se, että kone olikin rakennettu vain muutamaa kiihdytysrepäisyä varten, eikä siten ajateltu kestävyyttä.
Männät ainakin vaikuttavat ihan vakio 2 litraisen tasapäisiltä valunuijilta, puristuksia on laskettu suurentamalla palotiloja.
Turbossa on melkoista päittäisvälystä ja pakopesäkin ylisuuri .84, eikö? (Muita mittoja en nyt muista) Jostain Valmetista tuo puhallin on peräisin.

Valuvauhtipyörä oli kevennetty 4,9 kiloiseksi, ei varmasti kovin pitkäikäinen sekään.

Kyllä siitä aihioksi kuitenkin on jos joskus jaksaa panostaa...
Mäntien ainakin pitäisi olla sovellettu Kuplan takomännistä.
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

En toki lähde kinaamaan niistä männistä kun en ole niitä sieltä pois repinyt... :oops:
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Kaverilla taitaa olla joku videonpätkä vaasasta kuvattu digikameralla, mut siinä ei äänet toimi. :oops: Voin kysellä jos se laittaisi näkyville.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Vode131 kirjoitti:Kaverilla taitaa olla joku videonpätkä vaasasta kuvattu digikameralla, mut siinä ei äänet toimi. :oops: Voin kysellä jos se laittaisi näkyville.
Pahus, no kyseleppä silti jos vaan viitsit.
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

NesteHukka kirjoitti: Mäntien ainakin pitäisi olla sovellettu Kuplan takomännistä.
Noita kuplan tako(vai "tako?")-mäntiä se ainakin kovasti kehui.
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

On siinä suurella todennäköisyydellä niin, että jos ne ei olis takotavaraa, niin männät olis poikinut jo.
Kyllä sen lohkon luulisin katukäyttöä kestävän ihan riittävästi. Tuskin sillä nyt kuitenkaan aiotaan ajaa nopeusennätystä Turusta Lempäälään vetämään myyjää turpaan huonoista kaupoista :lol:
Katukestävyyteen luotin itse, ja siinä uskossa koneen myin.
Avatar
JaniB
Viestit: 578
Liittynyt: 12.06.2003 12:43
Paikkakunta: Turku-Tukholma-Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaniB »

NesteHukka kirjoitti:Tuskin sillä nyt kuitenkaan aiotaan ajaa nopeusennätystä Turusta Lempäälään vetämään myyjää turpaan huonoista kaupoista :lol:
Katukestävyyteen luotin itse, ja siinä uskossa koneen myin.
Joo, ei sun osoitetta kannata tämän takia ruveta muuttamaan... :lol: :lol:

Kuten totesin, kyllä siitä koneesta tuunink-aihioksi on, se onkin eri asia on että koska...

(Täytyypä mittailla joku päivä ne sylinterien halkaisijat...)

Ja kauppoihin olen edelleen ihan tyytyväinen :wink:
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

JaniB kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Tuskin sillä nyt kuitenkaan aiotaan ajaa nopeusennätystä Turusta Lempäälään vetämään myyjää turpaan huonoista kaupoista :lol:
Katukestävyyteen luotin itse, ja siinä uskossa koneen myin.
Joo, ei sun osoitetta kannata tämän takia ruveta muuttamaan... :lol: :lol:

Kuten totesin, kyllä siitä koneesta tuunink-aihioksi on, se onkin eri asia on että koska...

(Täytyypä mittailla joku päivä ne sylinterien halkaisijat...)

Ja kauppoihin olen edelleen ihan tyytyväinen :wink:
No hyvä niin. Niistä männistä mun käsittääkseni on sorvattu laesta pois materiaalia, koska niissä Kuplan männissä on puristuskorkeus isompi.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Epäilen, ellei määrät ole jotain pieniä. Laki kun on suhteellisen ohut muutenkin. Nuo Mahlen männät tunnistaa sitten hyvin kun ne ottaa poies. Onko sylinterin halkaisija 85.5mm?

Tuopa, Harri, se kasettisi Lumipalloralliin niin väännetään tuosta 127-pätkästä videoclippi.

Itselläkin jotain materiaalia on tuolta kiihdytyskisoista Voden autosta, mutta eipä tuolla digikameralla oikein hyvää saanut varsinkin kun vieressä oli aina joku kahdeksikko möyrästämässä. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Voin ottaa kasetin mukaan mutta kannattaa muistaa että tuo pätkä ei ole mun kuvamaa...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tässä pientä luisuttelua 8)

http://cs.mes.lt/downloads/jumoras/Auto.wmv
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Vastaa Viestiin