Kyseessähän on siis tämä kone.NesteHukka kirjoitti:Harmi ettei ole mitään videopätkää siitä Mänttärin tekemästä Turbo TC:stä, jonka myin sitä itse edes kokeilematta. Soundit olisi ollut mukava kuulla.
Kuulemma nimittäin veti puhtaastii 8500rpm 1,5bar paineilla, ja lisääkin olis halunnut mennä, mutta kakslitrasta ei uskalla pitemmälle kierrättää. 8)
Hevosvoimat on täysi arvoitus, mutta 127 kuulemma kulutti varttimailiin 11 sekuntia.
Sen verran olen konetta purkanut että viime keväänä otin kannen pois, ja paljon sillä ei tosiaan oltu ajettu, sillä männät ja palotilat lähtivät ihan pyyhkäisemällä puhtaaksi.
Yleisvaikutelmana oli kuitenkin se, että kone olikin rakennettu vain muutamaa kiihdytysrepäisyä varten, eikä siten ajateltu kestävyyttä.
Männät ainakin vaikuttavat ihan vakio 2 litraisen tasapäisiltä valunuijilta, puristuksia on laskettu suurentamalla palotiloja.
Turbossa on melkoista päittäisvälystä ja pakopesäkin ylisuuri .84, eikö? (Muita mittoja en nyt muista) Jostain Valmetista tuo puhallin on peräisin.
Valuvauhtipyörä oli kevennetty 4,9 kiloiseksi, ei varmasti kovin pitkäikäinen sekään.
Kyllä siitä aihioksi kuitenkin on jos joskus jaksaa panostaa...