Lancialla vain 1 malli, Ypsilon ja ainoastaan Italian markkinoille 60 000 kpl vuosivolyymillä.
AR mallistosta Mito häipynyt, vissiin kilpaili Lancian kanssa samoista markkinoista. Malleja 4 kpl joista Giulietta jo ikääntymään päin ja kokonaisvolyymi 117 000 kpl
Fiat malleja on kuin entisellä Hankkijan miehellä jyviä taskunpohjalla, mutta tosiasiassa siellä on Tipo,124 spider, 500 eri möhkö-variaatioineen, Panda ja Punto. Erikoisiksi luettelisin Qubo, Doblo ja Fullback- mallit. Vuosivolyymistä ei tarkkaa lukemaa löydy lähivuosilta mutta epäilen että vuoden 2010 1555650 kpl rajaa olisi rikottu.
Ennen Rooman kadut täyttyivät takamoottorisista 500:sta, nykyään ne on kadonneet yhdettömiin ja tilalle rynnineet TAKAMOOTTORISET Smartit ! Merkillä ei siis liene enää roomalaiselle väliä vaan takamoottorisuudella
Ikävä todeta että FCA:n menusta löytyy vain 3 kiinnostavaa ja nekin jälkiruokaosastolta: Giulian neliapila, 4C ja "Mazdan" Spider
Ellei amerikan manner omine tuotteineen pidä lippua fCA yllä, ei parempia aikoja ole odotettavissa horisontissa vanhan mantereen puolella.
Eräänlainen paraabelin huippu on siis ohitettu reilusti yli vuosikymmen sitten.
Dove vai FCA?
Dove vai FCA?
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156