ilmalämpöpumppu tai joku muu tallin lämmitykseen.
ilmalämpöpumppu tai joku muu tallin lämmitykseen.
Eli siis tuollaisesta laitteesta olisin halunnut kokemuksia. Eli tuollaisen olen ajatellut hankkia autotalliin. Talliin tulee kyllä pari patteriakin, mutta tuolla olisi tarkoitus lämmittää ainakin siihen -15 asteeseen minkä jälkeen hyötysuhde ilmeisesti laskee samalle tasolle kuin pattereissa. Lähinnä kiinnostaa kaikki kokemukset tuollaisesta laitteesta ja miksei myös muut vaihtoehdot tallin lämmittämiseksi.
Fiat 850 sedan vm.67
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
- Fiat 127mk1
- Viestit: 445
- Liittynyt: 13.02.2004 14:23
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: ilmalämpöpumppu tai joku muu tallin lämmitykseen.
Mitenkäs kylmä se talli on jos meinaat lämmiittää sen -15 asteeseen...itse laitan autoa mieluummin yli 15 asteen lämmössä...OT 2000 kirjoitti:...tuolla olisi tarkoitus lämmittää ainakin siihen -15 asteeseen...
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/3/]Fiat 127mk1 -77[/url]
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/1/]Fiat 600D -65[/url]
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/1/]Fiat 600D -65[/url]
Lähinnä tarkoitin sitä, että tuossa ilmalömpöpumpussa tulee tuo hyötysuhde vastaan jossain -15 asteen paikkeilla jolloin se kannattaa sammuttaa ja jatkaa pelkästään pattereilla lämmittämistä siis kun ulkona on -15 astetta pakkasta
Fiat 850 sedan vm.67
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
- sportspider
- Viestit: 282
- Liittynyt: 23.12.2003 11:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kaveri lämmittää naftalämmittimellä 300m2 hallia ja hyvin lämpöä riittää. Eka lämmitin oli sellainen "kannettava malli", mitä mm. isojoen konehalli kauhajoella kauppaa. Sen hajottua lämmitin vaihtui armeijan entiseen isompaan lämmittimeen.Ensinmainitussa pakokaasut joutuvat sisäilmaan, mutta aistittavissa ei ole kuin ihan pieni haju. Ilmanvaihto täytyy kyl olla kunnossa, muuten käy ohraisesti kun happi loppuu yhtäkkiä Jälkimmäiseen tuli sit oikein rööri pakokaasuille. Jatkuvaan lämmittämiseen nuo ei ole, mutta jos silloin tällöin lämmittää ja pitää saada äkkiä lämpimäksi, silloin hyvä värkki tuollainen...
Kuorma-auton webastollakin ollaan 100m2 kylmää tallia lämmitetty, siis aikas hyvin potkua tuollaisessakin 8)
Kuorma-auton webastollakin ollaan 100m2 kylmää tallia lämmitetty, siis aikas hyvin potkua tuollaisessakin 8)
Tommi T
- sportspider
- Viestit: 282
- Liittynyt: 23.12.2003 11:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Juh, lattialämmitys on kyllä ehdoton. Pattereilla seinävieressä ei ole paljoakaan virkaa, jos lattia hohkaa kylmää
Omakohtaisia kokemuksia on sen verta, kun joskus vuosia sitten mittasin omasta tallista lattianrajasta +5 astetta ja rinnankorkeudella oleva lämpömittari huiteli n. +15 astetta...
Selkäkin jaksaa muistuttaa jatkuvasti noista lattialla auton alla vietetyistä vuosista
Omakohtaisia kokemuksia on sen verta, kun joskus vuosia sitten mittasin omasta tallista lattianrajasta +5 astetta ja rinnankorkeudella oleva lämpömittari huiteli n. +15 astetta...
Selkäkin jaksaa muistuttaa jatkuvasti noista lattialla auton alla vietetyistä vuosista
Tommi T
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
- Maintenanceman
- Viestit: 168
- Liittynyt: 05.06.2004 10:00