Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 27.11.2018 22:31

JaLLu kirjoitti:Sisusta purettiin, muuta ei ole tullut tehtyä. Joitain osia tullut tilattua kuten alusta, penkin kiinnikkeet ja vyöt. Pitäisi koittaa ottaa joulukuussa joku teho viikonloppu tämän parissa. Aluksi saa hitsata muutaman paikan pohjaan.

Onko tietoa, kuinka moni tähän on lähdössä mukaan?
Ei vielä varmuutta ole, mutta keväällä viimeistään herää kiinnostus.

Wesulius kirjoitti:on ainakin hiuka enempi race henkinen.

Kyllä viimeisen pöntön pitäisi saada poistaa, ei se mikään race-vehje ole, jos ei se vähän pörise. :D

Pohditaan sitä porukalla jos saadaan porukkaa kasaan.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Luigi » 07.12.2018 20:07

Daycon tarvikedampperi on tasan 400g kevyempi, kuin alkuperäinen, ainakin -95 Punto 60:n tapauksessa. Kai tolla puolikas hevosvoima tulee lisää? :mrgreen:

Tuli vaihdettua, kun auto on vibraattori 2750-2900rpm välillä. Ei kyllä vaikuttanut mitään tässä tapauksessa. Heittäneekö hammashihnapyörä tms.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 8091
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 26.03.2019 22:41

Mitäs tänne, kuis kilpurit? :D Wesulla kaaret tuvassa jo?
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 168
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 27.03.2019 19:48

JaLLu kirjoitti:Mitäs tänne, kuis kilpurit? :D Wesulla kaaret tuvassa jo?

Ei oo , onko sulla , täytyy yks vkl varata ja kaarittaa.
Jäi mietinnän astelle minkä malliset , jotkut kevyet tietty.
Olis hyvä jos olis vähän samanlaiset kaikilla.

Akun latasin ja pienen lenkin kävin ajamassa.
3 viikon päästä alastarolle ehkä puntolla koska uunolla tuskin pääsen.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 14.04.2019 13:17

Näyttää vähän siltä , että pääsisäisenä täytyy käydä ulkoiluttamassa puntoa alastarolla.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 19.04.2019 20:57

Tuli pestyä talven pölyt pois.
Rengaspaineet tarkastettu ja tankattu . Tää oli just se tän auton idea, ei turhaa ropaamista.
Sunnuntaina kokeilemaan kulkua.¨
Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 29.04.2019 22:11

Pääsiäisenä ei ehtinyt puntoa ulkoiluttamaan , mutta tänään ehti.
Mikäs siinä , edelleen puskee pitkissä mutkissa , pito on silti melkosen hyvä, koneen voimavarat onnettomia.
1.44.6 Alastaron uusi rata , eli pidempi entinen moottoripyörälenkki.
Useat radalla olivat sitä mieltä , että vanhalla radalla tuo olisi ollut alle 1.40 no se on vain arvailua.
Uutuutena huomasin ja se jäi vähän häiritsemäänkin.
Asensin radion paikalle öljyn lämpö , paine ja jännitemittarin.
Öljynlämpö nousee mittarin mukaan yli 150c, täytyy askarrella jonkun lainen öljyn jäähdytin.
Olishan tämä pitänyt arvata , tieto lisää tuskan määrää..
Öljynpaine on kokoajan ollut noin 3bar, öljyina selenia 10e60 raacing.

Pääsi vähän kilpaakin ajamaan xsara vts ja bmw compattia vastaan , ja puhtohan vei voiton.
Nyt äkkiä niitä autoja tekemään niin päästään ajamaan kilpaa..
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 01.05.2019 18:42

Wesulius kirjoitti:Pääsi vähän kilpaakin ajamaan xsara vts ja bmw compattia vastaan , ja puhtohan vei voiton.
Nyt äkkiä niitä autoja tekemään niin päästään ajamaan kilpaa..


Mulla ei oo vielä 1.2 fiattia, mutta ois kuusen alla jo vts, niin enkö minä voi sillä tulla jonon jatkoksi :mrgreen:
Kuva
Avatar
TfP-Motors
GFF
 
Viestit: 1467
Liittynyt: 22.02.2003 11:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 09.05.2019 13:42

Kävin taas ajelemassa puntolla , nyt alastaron mp ,eli nykyinen lenkki , aika 1.44.08
Ennen palmasia suoran päässä 141.6km/h ihan jees vauhti vaikka ei noiden 150hp perässä pysykään.
Jarrut kertoivat häipymisen merkkejä joten askartelin jarruille jäähdytin letkut.
Samoin tuo öljynlämpö taas tapissa 150c. Öljy jäähy nyt asenettu saa nähdä auttaako asiaan.
Voi toki olla , että tuo motonetin halpis mittari näyttää puuta, heinää
Kuva


Syyläriä joutui siirtämään hieman vasemmalle jotta tuon öljycuulerin sai sopimaan.
Kuva


Leikasin tuuletus aukkoja vähän isommaksi tuosta öljyjäähyn kohdalta ja otin ritilän pois.
Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 09.05.2019 20:56

Mites suodatinjalkaan vesi/öjyjäähy? Riittäisikö?

Mikä muuten lämmittää tossa "suoerfiressä" öljyjä noin?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4094
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 09.05.2019 21:19

wellu kirjoitti:Mites suodatinjalkaan vesi/öjyjäähy? Riittäisikö?

Mikä muuten lämmittää tossa "suoerfiressä" öljyjä noin?


En tiedä riittääkö , tämä nyt on ilman termaria jatkuvalla kierrolla , luulis auttavan.
Oiskohan se syylllinen , että kokoajan 5000 + rpm ja kaasu pohjassa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 10.05.2019 07:11

Wesulius kirjoitti:
wellu kirjoitti:Mites suodatinjalkaan vesi/öjyjäähy? Riittäisikö?

Mikä muuten lämmittää tossa "suoerfiressä" öljyjä noin?


En tiedä riittääkö , tämä nyt on ilman termaria jatkuvalla kierrolla , luulis auttavan.
Oiskohan se syylllinen , että kokoajan 5000 + rpm ja kaasu pohjassa.

Noh, voihan tuo olla. Mietin vain ettei mitään rakenteellista "syytä" sille ole, mutta onpahan vanhoissa toyotissakin jo tehtaalta lähtien se öljyjäähy. Ettei se mitenkään uutta ole.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4094
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 23.05.2019 23:38

Jaa hans ..

Kävimpä kurvailees taas.
Vaihdoin öljyt kun alkoi fire savutella , ei savua enää.
Vanhoissa öljyissä näkyi pientä metallihilettä, no laitoin selenian tilalle 20W50 tepparit ja pullon stp oiltretmenttia.
Joo eli kone kesti nipussa , ainakaan vielä ei veivinlaakeri pettäny kokonaan.

Alastarolla oli sateinen keli , mut ehti siinä hetken kurvailla kuivallakin.
Öljyn lämmöt nousee edelleen vaikka öljy cuulerikin :?: ei tosin enää niin nopeaan , eikä niin ylös... nyt 140c ja laskee nopeesti kun ajaa rauhaksiin.
1.44.6 oli nyt paras aika , kuuma keli syö tehoa huiput 136km/h.
Mut kivaa oli kun pääsi ajamaan hiukan kisaakin ladaa , muutamaa bmwtä ja kuvassa näkyvää v1600 golffia vastaan.
Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4737
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 24.05.2019 09:55

Wesulius kirjoitti:Jaa hans ..

Kävimpä kurvailees taas.
Vaihdoin öljyt kun alkoi fire savutella , ei savua enää.
Vanhoissa öljyissä näkyi pientä metallihilettä, no laitoin selenian tilalle 20W50 tepparit ja pullon stp oiltretmenttia.
Joo eli kone kesti nipussa , ainakaan vielä ei veivinlaakeri pettäny kokonaan.

Alastarolla oli sateinen keli , mut ehti siinä hetken kurvailla kuivallakin.
Öljyn lämmöt nousee edelleen vaikka öljy cuulerikin :?: ei tosin enää niin nopeaan , eikä niin ylös... nyt 140c ja laskee nopeesti kun ajaa rauhaksiin.
1.44.6 oli nyt paras aika , kuuma keli syö tehoa huiput 136km/h.
Mut kivaa oli kun pääsi ajamaan hiukan kisaakin ladaa , muutamaa bmwtä ja kuvassa näkyvää v1600 golffia vastaan.
Kuva

V1600 golfia...? :lol:

Hienosti on etupään kulmat puntossa, kun ulkokaarteen rengas liki pystyssä tiehen nähden. Onko etupään kulmat vakiot madallusta lukuun ottamatta?

Ettei kone nyt ole jotenkin rikki, kun lämpöjä nostelee? Luulisi tuommosen jatkuvan nostamisen kielivän jostain ongelmasta. Toki, radalla 2/3 vaihteilla rajoittimessa on varmaankin melko rääkkiä koneelle.

Minulla ei koskaan mittaria ole ollut, mutta ei ainakaan moottorin lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia 1.2/16V kanssa, vaikka miten on kenkinyt menemään. Toki ratakäyttö on ratakäyttöä.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4094
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Luigi » 24.05.2019 10:21

Näyttää Punto jotenkin olevan väärässä seurassa. :lol: Luulisi alkavan kuumottaa kavereita, jos ei saa taustapeilistä katoamaan.

Lämmöt taisi tiristää öljyistä voiteluominaisuudet pois? Toivottavasti ei isompaa vahinkoa tehnyt. Öljynjäähdytin ja rankaisua kestävät öljyt taitaa olla pakolliset tuohon käyttöön.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 8091
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

EdellinenSeuraava

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A Bart