Eksu79 kirjoitti:Hyvin vaikutti Punto liikkuvan!
Ilmeisesti FB:n puolella väläytetty tekniikkapäivitys vie tätä yksilöä vauhdikkaampaan suuntaan?
Juu kyllä se mutkissa ihan jees on , mut suorilla , tosin eipä se haittaa jos kaikilla on saman tehoiset pelit alla.
Juu tekniikka on jo päivittynyt , pientä hifistelyä vaille valmis , vakiopalikat on kaikki tallessa.
Niin tekniikka päivittyi 1.4 16v fireen 95hv ja puhtia lisäämään laitoin ducaton 2.8 turboahtimen johon hommasin hieman isomman pakopesän 6cm kun vakio taisi olla 5.5cm ja tässä on 1bar hukkaportti, eli ahto paine on se.
Biltemasta edullinen 65€ intercooler , saab 9-5 2.3 suuttimet löytyivät hyllystä.
Kytkin on 200mm sintteri jäykemmällä asetelmalla (DriveTorque Stage 3 Fiat Stilo 1.4i 16v), ja 6 vaihteisella c514 vaihteistolla. Valmistaja lupaa kytkimelle +50% pitoa joten ei taida 300nm pitää, tuskin kone sitä edes vääntää.
Vakio ecun rinnalle laitoin ecumaster det 3 piggyback huijauspoxin, tarkoitus oli tankkiin laitta etanolia ja pitää kone avaamattomana.
Tänään asentelin vielä vesiruiskun. Polttoaine pumppu täytyy vielä päivitellä puhdikkaampaan ja lisäta polttoaineen paineensäädin.
Punton oman poxin karttojakin ihmettelin , mutta aika epäselviä ovat vielä mikä mikin on. Kokeilemalla ehkä selviää.
2 Lambdan ohjemoin pois käytöstä, 1 lambda on käytössä ja saa jäädäkin , sillä korjataan säätilan tuomat muutokset seoksiin, täyskaasu lambda korjaus täytyy vielä saada pois ja Villeltä taitaa ratkaisu siihen löytyä.
Tietysti signaalin voi katkaista , silloin korjaus menee pois päältä , mutta siitä tulee sitten heti vikakoodia ja tiedä millaiseen limp modeen ecu menee.
No mutta sellasta , parin viikon sisään olis tarkoitus ajaa penkissä säädöt kohdalleen niin sitte näkee mitä tällänen perus 1.4 16v turbo fire antaa ulos. viimeksi firejä turbotellut joskus 20vuotta sitten , silloin se taisi olla 1.1 8v.
Niin ja se öljyn jäähdytin täytyy varmaan päivitellä isompaan ja puhaltimella.