Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Keltsi » 24.05.2019 10:38

Aika korkealle tuossa 1.2 16V:ssä öljynlämmöt nousee ilman jäähdytintä. Öljytilavuushan tuossa on melko pieni ja se omalta osaltaan vaikuttaa noihin lämpöihin.

Unoon laitoin 400 mm leveän ja 100 mm korkean öljynjäähdyttimen sekä isonöljynsuodattimen siirtosarjalla niin sain koneeseen lisää öljytilavuutta ja öljynlämmöt ovat nyt pysyneet kurissa.

Tuo rata-Punto on kyllä hieno konsepti :thumb:
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Keltsi
GFF
 
Viestit: 1040
Liittynyt: 16.03.2004 10:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja väisänen » 24.05.2019 10:58

Keltsin kaa samoilla linjoilla. Mä olen joihinkin työkoneisiin laittanut siirtosarjalla ison öljysuotimen ja hops öljynlämmöt tippuikin ilman lisäjäähyjä.
Ainakin litrainen filtteri kaveriksi tai pikkuinen lisäpytty kiertoon.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 4027
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 26.05.2019 12:22

wellu kirjoitti:
Hienosti on etupään kulmat puntossa, kun ulkokaarteen rengas liki pystyssä tiehen nähden. Onko etupään kulmat vakiot madallusta lukuun ottamatta?

Ettei kone nyt ole jotenkin rikki, kun lämpöjä nostelee? Luulisi tuommosen jatkuvan nostamisen kielivän jostain ongelmasta. Toki, radalla 2/3 vaihteilla rajoittimessa on varmaankin melko rääkkiä koneelle.

Minulla ei koskaan mittaria ole ollut, mutta ei ainakaan moottorin lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia 1.2/16V kanssa, vaikka miten on kenkinyt menemään. Toki ratakäyttö on ratakäyttöä.


Ei oo vakio kulmat , sen verran nega camperia ku ta-techix alustassa riittää säädöt. ehkä -3-4 astetta.
Ei tuo fire muuten lämpeä kuin öljyt. Veden lämmöt on ihan ok .
Tätyy kyllä ihmetellä tuota pitoa , tuolla halpis alustalla , ja nangang ns-2r renkaalla. Punto pysähtyy ihmeen hyvin , kiihtyy ihmeen huonosti ja pito mutkissa ihmeen hyvä.
Mutka osuudella sai nuo kiinni , suoralla taas jää sen 20-40m.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4736
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 26.05.2019 12:35

Käsittääkseni ajat tällä "testiautolla" myös siviiliajot. Mitenkä muuttui ohjaus ton alustan ja camberin myötä?

Oma mieleni on rikki kun näkee Punton ajavan mutkassa noin hienosti. Täysin päinvastaiset muistot omasta... :roll:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4093
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Stefa » 28.05.2019 08:16

Kyllähän vähän joka auto mitä olen kokeillut nostaa radalla öljynlämmöt. Ei niitä vaan ole suunniteltu moiseen vakiokuosissa. Tuolla 3,5..4-asteen tienoilla negatiivista meilläkin HGT:ssä oli taannoin. Siellä alueella se tuntuisi aika hyvä olevan. Kyllähän tuolla alustan kulmien kääntelyllä saa vaikutettua auton käytökseen hyvin radikaalisti.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2592
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 28.05.2019 13:26

Stefa kirjoitti:Kyllähän vähän joka auto mitä olen kokeillut nostaa radalla öljynlämmöt. Ei niitä vaan ole suunniteltu moiseen vakiokuosissa. Tuolla 3,5..4-asteen tienoilla negatiivista meilläkin HGT:ssä oli taannoin. Siellä alueella se tuntuisi aika hyvä olevan. Kyllähän tuolla alustan kulmien kääntelyllä saa vaikutettua auton käytökseen hyvin radikaalisti.

Yhtään en muista, mitä oli alfassa (33 ja sprint), mutta ne oli kyllä ns. "tunteettomia" esim. hiekka/lumi/jää pinnalla vaikkapa kesken mutkan olleeseen heittoon.

Tätä seuraan kyllä mielenkiinnolla. :mrgreen:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4093
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 02.06.2019 22:42

wellu kirjoitti:Käsittääkseni ajat tällä "testiautolla" myös siviiliajot. Mitenkä muuttui ohjaus ton alustan ja camberin myötä?

Oma mieleni on rikki kun näkee Punton ajavan mutkassa noin hienosti. Täysin päinvastaiset muistot omasta... :roll:


EI tämä mulla varsinaisena siviiliautona ole , mutta tuli tällä ajeltua muutenkin, nyt leima loppu , enkä katsasta koska ratti penkit jne...
Eipä taida kerholla olla tänävuonna ratapäivääkään , sinne olisi voinut toki tulla ja halukkaat olisivat saaneet kokeillakin.

Mutta pahasti tää nyt näyttä siltä , ettei tästä mitään tule , niin nakkaan turbon koneen kylkeen ja vaihdan polttoaineen viinaan niin alkaa pysyä toisilla ratapäivillä muiden mukana suoralla.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4736
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Edellinen

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä