Voi olla, mutta omassa 1.2 Bravx orkkis-sutikotelossa oli ihan järkyttävä kuristus siinä imuputkessa (mittasinkin sen, olikohan jotain ~20mm), vaikka ulkoisesti identtinen 1.6:n kanssa.Stefa kirjoitti: Itse suodatinelementtihän taitaa tuossa olla sama mitä vaikka 1,2:ssa
Fiat V1200 rataluokka?
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Millainen olisi "kilpailun" kulku? Ajetaanko monta lähtöä ja kuinka monta kierrosta jne.?
Meinaan vaan, että saisiko kisoja ajaa tiiminä ja kuljettajaa vaihtaa eri lähdöissä? Voisi lisätä hommasta kiinnostuneita, kun voisi kuluja jakaa porukan kesken. Itsellä on myös se, että iteltä löytyy tilat ja vehkeet auton tekemiseen kun taas kavereilta kuljetuskalusto ja sopiva kortti kärryn vetämiseen.
Millaiseen aikaan viikosta ajot mahdollisesti tapahtuisivat?
Meinaan vaan, että saisiko kisoja ajaa tiiminä ja kuljettajaa vaihtaa eri lähdöissä? Voisi lisätä hommasta kiinnostuneita, kun voisi kuluja jakaa porukan kesken. Itsellä on myös se, että iteltä löytyy tilat ja vehkeet auton tekemiseen kun taas kavereilta kuljetuskalusto ja sopiva kortti kärryn vetämiseen.
Millaiseen aikaan viikosta ajot mahdollisesti tapahtuisivat?
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
No tää on kaikki auki vielä.
Ajattelin , että jos radan vuokraa tunniksi niin 2 x 20min lähtöä ehtisi ajaa ja ehkä 5min testi + aika ajokäytännössä 2 kierrosta, edellyttää et porukka järjestäytyy nopeesti ja oma toimisesti. Ajan ottaminen on vaikeaa ilman ponderia , et pitääkö eka lähtöjärjestys arpoa ja siitä eteenpäin aina käänteinen järjestys edellisenkisan maaliintulosta. Toki saan ajan oton järjestettyä, mutta se lisää hintaa. Ideoita saa ja kannattaa esittää.
Ja halvemmilla radoilla voi ajaa pidempäänkin ja enemmän lähtöjä tai pidempiä harjoituksia .Kysymys on vain rahasta.
Ajankohdat tietysti yritettäisiin saada vkl iltapäiviin niin on aikaa tulla paikalle. Varmasti asiaan vaikuttaa se kuka ns järjestää tapahtuman , varsinaista järjestäjää ei kuitenkaan ole.
Ajattelin , että jos radan vuokraa tunniksi niin 2 x 20min lähtöä ehtisi ajaa ja ehkä 5min testi + aika ajokäytännössä 2 kierrosta, edellyttää et porukka järjestäytyy nopeesti ja oma toimisesti. Ajan ottaminen on vaikeaa ilman ponderia , et pitääkö eka lähtöjärjestys arpoa ja siitä eteenpäin aina käänteinen järjestys edellisenkisan maaliintulosta. Toki saan ajan oton järjestettyä, mutta se lisää hintaa. Ideoita saa ja kannattaa esittää.
Ja halvemmilla radoilla voi ajaa pidempäänkin ja enemmän lähtöjä tai pidempiä harjoituksia .Kysymys on vain rahasta.
Ajankohdat tietysti yritettäisiin saada vkl iltapäiviin niin on aikaa tulla paikalle. Varmasti asiaan vaikuttaa se kuka ns järjestää tapahtuman , varsinaista järjestäjää ei kuitenkaan ole.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Mulla on näitä 4 kpl.
Ei ole kovin kallis ja tarroilla jos laittaa kiinni niin siirtää autosta toiseen noin 15 sekunnissa. Sivupeiliin vaan tuo vastaanotin kiinni ja piuha oven tiivisteen välistä. Toki ei saa dataa ulos, mutta kierrosajat kyllä tallentaa ja näyttää suoraan nopeimman. Aika-ajoon olisi siis nopea kierrättääkin. Jos kaikilla olisi oma, niin sitten kisassa parhaan kierroksen ajanut saisi siitä vaikka lisäpisteen. Jos ei ole moista autossa niin sitten pisteet sijoituksen mukaan eikä ole mahdollisuutta tuon lisäpisteen metsästämiseen. Noin tuota ei olisi pakko olla. On kyllä testatessakin ihan kiva kun autoa kehittää, niin näkee heti mihin suuntaan menee eikä tarvitse olla kaveria radan varressa kellon kanssa tai arpoa kuinka hyvin satelliitit ovat kohdillaan.
Tiimihomma olisi kyllä ihan hyvä. Jos on kaksi lähtöä, niin pisteet saa parhaan erän sijoituksen mukaan. Jos ajaa vaan yhden lähdön, niin sitten pisteet saa sen mukaan.
Käänteinen lähtöjärjestys on toisaalta eroja tasoittava, mutta jos nopeampia on takana, niin se tarkoittaa myös lisää ohituksia. Toki viihdyttävää, mutta nuo on aina myös riskitilanteita. Jos ei aika-ajoja, niin voisihan lähtöjärjestys olla myös pistetaulukon mukaan, tai edellisen kisan tuloslistan mukaan ja jos ei ole ollut mukana, niin ne loput sitten pisteiden mukaan. Tuo suosisi aktiivisempia kiertäjiä.
CC:ssä lähtöjärjestys muotoutuu kahden edellisen maalinajetun kisan keskiarvosijoituksen mukaan. Ei huono tuokaan ja on reilu vaikka ei joka kisassa olisikaan mukana.
Ei ole kovin kallis ja tarroilla jos laittaa kiinni niin siirtää autosta toiseen noin 15 sekunnissa. Sivupeiliin vaan tuo vastaanotin kiinni ja piuha oven tiivisteen välistä. Toki ei saa dataa ulos, mutta kierrosajat kyllä tallentaa ja näyttää suoraan nopeimman. Aika-ajoon olisi siis nopea kierrättääkin. Jos kaikilla olisi oma, niin sitten kisassa parhaan kierroksen ajanut saisi siitä vaikka lisäpisteen. Jos ei ole moista autossa niin sitten pisteet sijoituksen mukaan eikä ole mahdollisuutta tuon lisäpisteen metsästämiseen. Noin tuota ei olisi pakko olla. On kyllä testatessakin ihan kiva kun autoa kehittää, niin näkee heti mihin suuntaan menee eikä tarvitse olla kaveria radan varressa kellon kanssa tai arpoa kuinka hyvin satelliitit ovat kohdillaan.
Tiimihomma olisi kyllä ihan hyvä. Jos on kaksi lähtöä, niin pisteet saa parhaan erän sijoituksen mukaan. Jos ajaa vaan yhden lähdön, niin sitten pisteet saa sen mukaan.
Käänteinen lähtöjärjestys on toisaalta eroja tasoittava, mutta jos nopeampia on takana, niin se tarkoittaa myös lisää ohituksia. Toki viihdyttävää, mutta nuo on aina myös riskitilanteita. Jos ei aika-ajoja, niin voisihan lähtöjärjestys olla myös pistetaulukon mukaan, tai edellisen kisan tuloslistan mukaan ja jos ei ole ollut mukana, niin ne loput sitten pisteiden mukaan. Tuo suosisi aktiivisempia kiertäjiä.
CC:ssä lähtöjärjestys muotoutuu kahden edellisen maalinajetun kisan keskiarvosijoituksen mukaan. Ei huono tuokaan ja on reilu vaikka ei joka kisassa olisikaan mukana.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Eikös näiden harjoitusten ole tarkoitus ollakin viihdytäviä, Kuka sellasia F1 tyylisiä jonossa ajoja kaipaa?
Ta-technixin alusta saapui.¨
Kyllä tää ainakin ihan pätevän näkoinen on 250€ alustaksi.
Cambersäätökin löytyy ni ei tarvii askarella.
Jospa huomenna ehtis ruuvata autoon paikalleen. Säätönupit vaan puuttuu mut helpompaa se on säätää kun ei niitä ole.
Ta-technixin alusta saapui.¨
Kyllä tää ainakin ihan pätevän näkoinen on 250€ alustaksi.
Cambersäätökin löytyy ni ei tarvii askarella.
Jospa huomenna ehtis ruuvata autoon paikalleen. Säätönupit vaan puuttuu mut helpompaa se on säätää kun ei niitä ole.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Mihin ferrariin nuo on?Wesulius kirjoitti:Eikös näiden harjoitusten ole tarkoitus ollakin viihdytäviä, Kuka sellasia F1 tyylisiä jonossa ajoja kaipaa?
Ta-technixin alusta saapui.¨
Kyllä tää ainakin ihan pätevän näkoinen on 250€ alustaksi.
Cambersäätökin löytyy ni ei tarvii askarella.
Jospa huomenna ehtis ruuvata autoon paikalleen. Säätönupit vaan puuttuu mut helpompaa se on säätää kun ei niitä ole.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat V1200 rataluokka?
80 puntoon.
Täytyy uudet yläpään kumit hommaa , lonksuu siihen malliin et ei viitti alkaa vaihtaa ennekö uutta palikkaa , saa sitte kaikki kerralla.
Täytyy uudet yläpään kumit hommaa , lonksuu siihen malliin et ei viitti alkaa vaihtaa ennekö uutta palikkaa , saa sitte kaikki kerralla.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Ta-technixin alusta ruuvattu paikalleen.
Sen mitä kävin pikaseen ajaa niin puskee ihan maan helvetisti, vähän niinkö epäilinkin , eli edestä vakaaja pois ja taakse vakaaja.
Camberin laiton edessä -4´ samalla tuli selväksi miksi vanteen ja levyn väliin täytyy laittaa palikkaa.
- 4 asteen camerilla vakio vanteella /renkaalla ja 20mm palikalla rengas jää silti todella sisälle, alemmasta kuvasta voi lukea 6.5cm sisällä.
Tosin tillanne hieman paranee kun alle tulee 7" vanne 35et:llä.
Takapää on aika hyvä 20mm palikalla toki aurausta täytyy sieltä saada pois, eli prikaa väliin.
Sen mitä kävin pikaseen ajaa niin puskee ihan maan helvetisti, vähän niinkö epäilinkin , eli edestä vakaaja pois ja taakse vakaaja.
Camberin laiton edessä -4´ samalla tuli selväksi miksi vanteen ja levyn väliin täytyy laittaa palikkaa.
- 4 asteen camerilla vakio vanteella /renkaalla ja 20mm palikalla rengas jää silti todella sisälle, alemmasta kuvasta voi lukea 6.5cm sisällä.
Tosin tillanne hieman paranee kun alle tulee 7" vanne 35et:llä.
Takapää on aika hyvä 20mm palikalla toki aurausta täytyy sieltä saada pois, eli prikaa väliin.
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Ta-teknisiltä on jo jonki aikaa ollu korkeuden säätö ja esijännitys erikseen ainakin joissain malleissa, esim. golfit. Miten tuo sitten käytännössä vaikuttaa auton käyttäytymiseen, jos saa erikseen säädettyä?
Mutta asiaan, täältä saattaisi autokunta osallistua. Oli kaverin kanssa juttua pubissa istuskellessa jos porukassa voi osallistua niin mukana ollaan.. Täytyykös tästä alkaa autoa rakentaa ensi vuodeksi, aina tehny mieli päästä radalle koittaa niin tälläinen kiinnostais aika lailla.
Mutta asiaan, täältä saattaisi autokunta osallistua. Oli kaverin kanssa juttua pubissa istuskellessa jos porukassa voi osallistua niin mukana ollaan.. Täytyykös tästä alkaa autoa rakentaa ensi vuodeksi, aina tehny mieli päästä radalle koittaa niin tälläinen kiinnostais aika lailla.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Tämä ei ole joukkue harjoitus , mutta toki joukkueena voi osallistua.
Eli ei vaadita useampaa kuskia tai kuskin vaihtoa, mikään ei tietysti estä kun lähtöjä ajetaan useampia , toinen ajaa ensimmäisen ja toinen toisen jne...
Kävin ulkoiluttamassa puntoa , vielä pitäis jarrut ehtiä huoltaa, uudet männät ja tiivisteet , letkut , levyt, palat, rummut, kengät, sylinterit , nesteet ja sitte pitäis asentaa se jarrupaineen säädin.
Taka-akseliin vielä ulosjouston rajoitus ja jonkunlainen vakaaja ja pyörien kulmat tietty.
kuskin penkki pitäis vielä vaihtaa race malliin ja vyöt.
Aika köykänen tuo punto käännellä, saiskohan jostain tehostinta pienemmälle?
Eli ei vaadita useampaa kuskia tai kuskin vaihtoa, mikään ei tietysti estä kun lähtöjä ajetaan useampia , toinen ajaa ensimmäisen ja toinen toisen jne...
Kävin ulkoiluttamassa puntoa , vielä pitäis jarrut ehtiä huoltaa, uudet männät ja tiivisteet , letkut , levyt, palat, rummut, kengät, sylinterit , nesteet ja sitte pitäis asentaa se jarrupaineen säädin.
Taka-akseliin vielä ulosjouston rajoitus ja jonkunlainen vakaaja ja pyörien kulmat tietty.
kuskin penkki pitäis vielä vaihtaa race malliin ja vyöt.
Aika köykänen tuo punto käännellä, saiskohan jostain tehostinta pienemmälle?
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Voisko sallia tehostimen poistamisen vai meneekö sitten liian raskaaksi käännellä?
Re: Fiat V1200 rataluokka?
Voipi olla turhan raskas , eikös tuo jotenkin nopeuden mukaan säädy.RHR kirjoitti:Voisko sallia tehostimen poistamisen vai meneekö sitten liian raskaaksi käännellä?
Jos mä vaan ajan liian hiljaa.
Olikos puntossa jotain väyläjuttuja , taitaapa ollakin.
Tai ainakin jonkun lainen koritietokone.