Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 30.07.2019 19:34

No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin :oops:
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.

Kuva


Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?
Viimeksi muokannut Wesulius päivämäärä 30.07.2019 19:52, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4782
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja väisänen » 30.07.2019 19:38

Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä 8-)
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 4114
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 30.07.2019 19:40

väisänen kirjoitti:Siinä on kyllä ihan lupaava alku että ei siinä 8-)
Ja noi immeiset kun ei uso että laittakaa bravon teejetteihinne se isompi turbo niin liikkuisikin johonkin...

Nii ja ei tää turbo oo ees iso , tai on se t-jetin ahtimeen jos vertaa, mut isompikin tässä vois olla, mut nyt on ihan hyvä ahdin aika rajoilla , niin on suuttimetkin ja aika lailla sitä mitä arvioisinkin.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4782
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 31.07.2019 21:00

Wesulius kirjoitti:No oli pakko ottaa selvää punton ecun kartoista ja taisin jopa löytää oikean suihkutus kartan.
Lisäksi vielä polttoaineen painetta lisää nyt 5bar ja ahdoilla vajaa 6 , nyt riitti soppa.
Hassu juttu vaikka melkeen kilo painetta silti vielä 2 astetta sytkäriä lisää.
Nii joo vesi ruiskun takaisku vittuili ahtopaine paino putket tyhjiksi joten se ei ollut käytössä.
Sitten sen painekytkin vittuili myös , sillä välin kun tankkasin auto se päätti pumpata lasinpesusäiliöllisen vettä ahtoputkeen ja siitä se valui cooleriin, onneks huomasin :oops:
maximi nyyttonit on 312, jotain Nm .
Ja kytkin ei luistanut.

Kuva


Väittääkö joku et punton vakio imukanavisto putsareineen ahdistaa 79hv koneessa?

Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4202
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 31.07.2019 21:26

wellu kirjoitti:Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?


Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.
Se vapari ei tuo kuin ääntä.

Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin :mrgreen:
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4782
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 31.07.2019 22:07

Wesulius kirjoitti:
wellu kirjoitti:Aika murhaavat lukemat superitulesta.

Mutta eikait kukaan oo väittäny punton putsarin ahdistavan?


Juu ei kai , mutta yllättävän hyviä ovat ihan vakioputsarikotelotkin virtaamaan.
Se vapari ei tuo kuin ääntä.

Täytyy , myöntää kohtuu hyvin tuo 188 punto nyt liikahtaa, ihan hetkessä meni vitosella täydet , eli 200km/h, olis tässä ollu vielä 6 vaihdekin :mrgreen:

Onko itse moottorille tehty nyt pelkästään karttojen säätöä ahtamisen lisäksi? Todellä hyvin hengittää kyllä...

Vaparin kun mainitsit... Minulla ei ole tuosta 1.4;sta kokemuksia, mutta ainakin Bravx 1.2:ssa on se alle 20mm kuristin ennen putsaria ja sen jälkeen. Sen kuristimen poistamisella kone muuttuu pirteämmäksi. Vapari oli siihen helpoin oikotie onneen.

Ja imuäänet on kivoja! :mrgreen:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4202
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 07.09.2019 08:22

Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 176
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 15.09.2019 10:09

Sivukaaret ja pääkaari tuli viikolla haettua. Edellistä viesti korjaten tähän tuleekin etukaaren sijasta sivukaaret. Kaaria en ole vielä alkanut istuttamaan hyttiin, koska ensin pitää hoitaa noi peltihommat pois. Olis tähän varmaan terveempikin yksilö löytynyt, tästä kun nuo helmat on kadonneet.

Koko viikonloppu peltihommia painettu ja hantin puoli olisi valmis. Kuskin puolta aloitettu, jos sen saisi sunnuntain aikana valmiiksi niin pääsisi alku viikosta kaarien kimppuun.

Kuva
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 176
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 15.09.2019 14:11

JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:

hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4782
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 15.09.2019 15:58

Wesulius kirjoitti:
JaLLu kirjoitti:Näillä näkymin ensi viikolla ollaan menossa Punton kanssa kaarien taivuttelijalle, Ypäjälle (JT Raskastekniikka).
Soittelen alkuviikosta, mikä päivä heillä olisi oikea lesti koneessa. Ottaisivat päivän päätteeksi mitat Puntosta ja vääntäisivät putket samantien mukaan.

Etukaaren ja pääkaaren hinta yhteensä jossain satasen paikkeilla, saumallisesta putkesta.
Onko kiinnostuneita, jos samalla kertaa vääneltäisiin useammat kappaleet :?:

hitto tää mwni multa vähän ohi, meinaan olisin ottanu putket.


Paikan päällä noita putkia soviteltiin, mutta jos jotain korjattavaa vielä mitoissa niin onnistuu muuttaa. Siksi ehkä parempikin, että koitan saada ite tehtyä ensin noista, niin näkee sopivuuden.

Heillä on mitat ylhäällä, joten pystyvät nyt puntoon vääntämään putket. Satasen makso noi sivukaaret ja pääkaari saumallisesta.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 176
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 18.09.2019 22:48

Etenee.

Kuva

Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 176
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 19.09.2019 12:18

JaLLu kirjoitti:Etenee.

Kuva

Sivukaaren ylintä taivutusta saisi vielä korjata hieman. Hantin puolella jäi vielä kuskin puolta alemmaksi liitos pääkaareen, olisiko siihen sitten jäänyt se viimeinen korjaus tekemättä, kun muutama koevedos noita sivukaaria silloin tehtiin ja mittoja muutettiin. Jos pääkaarta haluisi eteen päin niin noilla mitoilla taivutettua putkea ei saa. Ahdistaa ylhäältä ja liian leveä, ei sovi b-pilareiden väliin.

Hyvältä näyttää! :thumb:
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4782
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Edellinen

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä