Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Keltsi » 24.05.2019 10:38

Aika korkealle tuossa 1.2 16V:ssä öljynlämmöt nousee ilman jäähdytintä. Öljytilavuushan tuossa on melko pieni ja se omalta osaltaan vaikuttaa noihin lämpöihin.

Unoon laitoin 400 mm leveän ja 100 mm korkean öljynjäähdyttimen sekä isonöljynsuodattimen siirtosarjalla niin sain koneeseen lisää öljytilavuutta ja öljynlämmöt ovat nyt pysyneet kurissa.

Tuo rata-Punto on kyllä hieno konsepti :thumb:
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Keltsi
GFF
 
Viestit: 1055
Liittynyt: 16.03.2004 10:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja väisänen » 24.05.2019 10:58

Keltsin kaa samoilla linjoilla. Mä olen joihinkin työkoneisiin laittanut siirtosarjalla ison öljysuotimen ja hops öljynlämmöt tippuikin ilman lisäjäähyjä.
Ainakin litrainen filtteri kaveriksi tai pikkuinen lisäpytty kiertoon.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 4145
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 26.05.2019 12:22

wellu kirjoitti:
Hienosti on etupään kulmat puntossa, kun ulkokaarteen rengas liki pystyssä tiehen nähden. Onko etupään kulmat vakiot madallusta lukuun ottamatta?

Ettei kone nyt ole jotenkin rikki, kun lämpöjä nostelee? Luulisi tuommosen jatkuvan nostamisen kielivän jostain ongelmasta. Toki, radalla 2/3 vaihteilla rajoittimessa on varmaankin melko rääkkiä koneelle.

Minulla ei koskaan mittaria ole ollut, mutta ei ainakaan moottorin lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia 1.2/16V kanssa, vaikka miten on kenkinyt menemään. Toki ratakäyttö on ratakäyttöä.


Ei oo vakio kulmat , sen verran nega camperia ku ta-techix alustassa riittää säädöt. ehkä -3-4 astetta.
Ei tuo fire muuten lämpeä kuin öljyt. Veden lämmöt on ihan ok .
Tätyy kyllä ihmetellä tuota pitoa , tuolla halpis alustalla , ja nangang ns-2r renkaalla. Punto pysähtyy ihmeen hyvin , kiihtyy ihmeen huonosti ja pito mutkissa ihmeen hyvä.
Mutka osuudella sai nuo kiinni , suoralla taas jää sen 20-40m.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 26.05.2019 12:35

Käsittääkseni ajat tällä "testiautolla" myös siviiliajot. Mitenkä muuttui ohjaus ton alustan ja camberin myötä?

Oma mieleni on rikki kun näkee Punton ajavan mutkassa noin hienosti. Täysin päinvastaiset muistot omasta... :roll:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4233
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Stefa » 28.05.2019 08:16

Kyllähän vähän joka auto mitä olen kokeillut nostaa radalla öljynlämmöt. Ei niitä vaan ole suunniteltu moiseen vakiokuosissa. Tuolla 3,5..4-asteen tienoilla negatiivista meilläkin HGT:ssä oli taannoin. Siellä alueella se tuntuisi aika hyvä olevan. Kyllähän tuolla alustan kulmien kääntelyllä saa vaikutettua auton käytökseen hyvin radikaalisti.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2610
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja wellu » 28.05.2019 13:26

Stefa kirjoitti:Kyllähän vähän joka auto mitä olen kokeillut nostaa radalla öljynlämmöt. Ei niitä vaan ole suunniteltu moiseen vakiokuosissa. Tuolla 3,5..4-asteen tienoilla negatiivista meilläkin HGT:ssä oli taannoin. Siellä alueella se tuntuisi aika hyvä olevan. Kyllähän tuolla alustan kulmien kääntelyllä saa vaikutettua auton käytökseen hyvin radikaalisti.

Yhtään en muista, mitä oli alfassa (33 ja sprint), mutta ne oli kyllä ns. "tunteettomia" esim. hiekka/lumi/jää pinnalla vaikkapa kesken mutkan olleeseen heittoon.

Tätä seuraan kyllä mielenkiinnolla. :mrgreen:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 4233
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 02.06.2019 22:42

wellu kirjoitti:Käsittääkseni ajat tällä "testiautolla" myös siviiliajot. Mitenkä muuttui ohjaus ton alustan ja camberin myötä?

Oma mieleni on rikki kun näkee Punton ajavan mutkassa noin hienosti. Täysin päinvastaiset muistot omasta... :roll:


EI tämä mulla varsinaisena siviiliautona ole , mutta tuli tällä ajeltua muutenkin, nyt leima loppu , enkä katsasta koska ratti penkit jne...
Eipä taida kerholla olla tänävuonna ratapäivääkään , sinne olisi voinut toki tulla ja halukkaat olisivat saaneet kokeillakin.

Mutta pahasti tää nyt näyttä siltä , ettei tästä mitään tule , niin nakkaan turbon koneen kylkeen ja vaihdan polttoaineen viinaan niin alkaa pysyä toisilla ratapäivillä muiden mukana suoralla.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 03.07.2019 20:25

Ensi sunnuntaina 7.7 -19 Tuon V1200 punton proton alastarolle CARF ratapäiville Cuore Sportivo II .
Halukkaat voivat siellä kokeilla autoa , Kaaret tästä vielä puuttuu , muuten suunnilleen sellainen kun ollaan ajateltu.
Ratamaksusta en osaa sanoa kun on siellä henkilö kohtainen , mutta kai siellä jotain saa sovittua CARF väen kanssa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Eksu79 » 24.07.2019 07:26

Hyvin vaikutti Punto liikkuvan!
Ilmeisesti FB:n puolella väläytetty tekniikkapäivitys vie tätä yksilöä vauhdikkaampaan suuntaan?
Alfa Romeo 75 America Turbo i.e -88
Eksu79
 
Viestit: 48
Liittynyt: 17.02.2008 22:52
Paikkakunta: Jokela

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 24.07.2019 23:59

Eksu79 kirjoitti:Hyvin vaikutti Punto liikkuvan!
Ilmeisesti FB:n puolella väläytetty tekniikkapäivitys vie tätä yksilöä vauhdikkaampaan suuntaan?

Juu kyllä se mutkissa ihan jees on , mut suorilla , tosin eipä se haittaa jos kaikilla on saman tehoiset pelit alla.
Juu tekniikka on jo päivittynyt , pientä hifistelyä vaille valmis , vakiopalikat on kaikki tallessa.
Niin tekniikka päivittyi 1.4 16v fireen 95hv ja puhtia lisäämään laitoin ducaton 2.8 turboahtimen johon hommasin hieman isomman pakopesän 6cm kun vakio taisi olla 5.5cm ja tässä on 1bar hukkaportti, eli ahto paine on se.
Biltemasta edullinen 65€ intercooler , saab 9-5 2.3 suuttimet löytyivät hyllystä.
Kytkin on 200mm sintteri jäykemmällä asetelmalla (DriveTorque Stage 3 Fiat Stilo 1.4i 16v), ja 6 vaihteisella c514 vaihteistolla. Valmistaja lupaa kytkimelle +50% pitoa joten ei taida 300nm pitää, tuskin kone sitä edes vääntää.
Vakio ecun rinnalle laitoin ecumaster det 3 piggyback huijauspoxin, tarkoitus oli tankkiin laitta etanolia ja pitää kone avaamattomana.
Tänään asentelin vielä vesiruiskun. Polttoaine pumppu täytyy vielä päivitellä puhdikkaampaan ja lisäta polttoaineen paineensäädin.
Punton oman poxin karttojakin ihmettelin , mutta aika epäselviä ovat vielä mikä mikin on. Kokeilemalla ehkä selviää.
2 Lambdan ohjemoin pois käytöstä, 1 lambda on käytössä ja saa jäädäkin , sillä korjataan säätilan tuomat muutokset seoksiin, täyskaasu lambda korjaus täytyy vielä saada pois ja Villeltä taitaa ratkaisu siihen löytyä.
Tietysti signaalin voi katkaista , silloin korjaus menee pois päältä , mutta siitä tulee sitten heti vikakoodia ja tiedä millaiseen limp modeen ecu menee.

No mutta sellasta , parin viikon sisään olis tarkoitus ajaa penkissä säädöt kohdalleen niin sitte näkee mitä tällänen perus 1.4 16v turbo fire antaa ulos. viimeksi firejä turbotellut joskus 20vuotta sitten , silloin se taisi olla 1.1 8v.
Niin ja se öljyn jäähdytin täytyy varmaan päivitellä isompaan ja puhaltimella.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 25.07.2019 20:54

Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja väisänen » 25.07.2019 21:37

Seo siistin kliini.
Paljonkohan tuolla 2.8 dukaton ahtimella saanee voimaa?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 4145
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 25.07.2019 22:23

väisänen kirjoitti:Seo siistin kliini.
Paljonkohan tuolla 2.8 dukaton ahtimella saanee voimaa?

Muisteleisin , että 39.5mm / 51mm kompressori Turbiini 46.8mm / 41.2mm , Eli aika maltillinen veikkailisin max tuottoa noin 250hp bensakoneessa ja dieselisssä ehkä 220hp.
Nuo suapin aeron suuttimet( 0280156023) on ne mitkä tätä rojektia rajottaa kytkimen kanssa.
Suuttimethan on 3bar jotain 370cc eli taitaa juuri ja juuri riittää 4bar polttoaineen paineella 240hp E85 .
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 25.07.2019 22:45

väisänen kirjoitti:Seo siistin kliini.


Joo tästä saa ihan hyvän koneen siviilipuntoon kun tää auto palautuu v1200 .
Pakoputkikin on 3 vaimentimella 2.5" ei tää edes kuulosta miltään.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 30.07.2019 12:13

Kuva

Nyt tulloo onkelma 4200-5500 rpm ei soppa riitä.
En tiiä sit loppuuko ruutat vai onko vakio 1.2 16v ecussa tuossa kohtaa joku notkahdus väännössä , vai hengittääkö 1.4 noin paljon peremmin tuossa kohtaa.
Nostin kyllä polttoaineen painetta , mutte eipä siitä juurikaan apuja tullut.
Vääntökäppäyrästä on joku leikannut päälaen pois. :mrgreen:

Täytyypä alkaa tutkimaan, ei päässy viel edes sytkäriä säätelee.

Mut kyllä toi 1.4 16v fire ihan hyvin voimaa tuntuu antavan , jotenkin tunne , että 240hv menee rikki 0.9 bar ja vääntökin luulis nousevan 310nm tuntumaan.
Ja jos nälkä kasvaa niin lojuu tuossa ylimääräsenä toi holset hx 25 , siis joka on vastaava kuin mitsu td04hl, eli isompi turbiini siipi kompressori tosin on pienempi 38mm ja holsetin tekele ja lupailevat pystyvän lähemmäs 280hv.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4809
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

EdellinenSeuraava

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä